علم‌الهدی: آنان که برجام را تصویب کردند، خائن نبودند

کد خبر: 1114621

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: از ابتدای شکل‌گیری جنبش دانشجویی، استکبارستیزی به‌عنوان یک رسالت برای دانشجویان سرلوحه فعالیت قرار گرفت.

علم‌الهدی: آنان که برجام را تصویب کردند، خائن نبودند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با عنوان «دانشجو، مبارزه و خدمت» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، رسالت اصلی دانشجویان را مبارزه با استکبار دانست و اظهار کرد: در سال ۱۳۳۲ سه ماه و نیم بعد از اجرای کودتای ضد مردمی ۲۸ مرداد، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به کشورمان سفر کرد تا نتیجه کودتا را از نزدیک مشاهده کند.

وی ادامه داد: برای اینکه منتهای تکریم و تعظیم به او به‌عمل آید، بنا بود در روز ۱۶ آذر در داخل دانشگاه تهران دکترای افتخاری دانشگاه حقوق به او اهدا شود و ابتدای آن روز سه نفر از دانشجویان عزیز ما در واقع به‌عنوان قربانی برای این مقام آمریکایی، شهید شدند، از آن روز جنبش دانشجویی آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بیان رسالت اصلی دانشجویان پرداخت و اضافه کرد: از ابتدای شکل‌گیری جنبش دانشجویی، استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا به‌عنوان سرلوحه آن قرار گرفت.

وی به تشریح شعار همایش روز دانشجو با عنوان «دانشجو، مبارزه و خدمت» پرداخت و افزود: ممکن است بعضی فکر کنند مبارزه یک قالب مجزا و خدمت نیز یک قالب مستقل برای دانشجو است در حالی که معنای واقعی این شعار، خدمت در راستای مبارزه است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۵۷ با همه سرکوبگری‌ها و جنایاتی که دستگاه‌های امنیتی و ساواک انجام دادند، خوشبختانه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و سقوط نظام ستمشاهی در حقیقت براندازی یک جریان وابسته به آمریکای ناپاک و مبارزه با یکی از ابزارهای توسعه جریان استکبار بود.

وی در مقایسه وضعیت پیش و پس از مبارزات انقلابی، بیان کرد: امروز می‌توانیم بررسی کنیم آن روزها ما در چه شرایطی بودیم و آمریکا در چه شرایطی و امروز نیز ما در چه شرایطی هستیم و آمریکا چطور است؛ امروز آمریکا به نقطه‌ای رسیده که هیچ ظرفیتی جز مستأصل‌سازی، تحریم اقتصادی و فشار بر سفره مردم برایش باقی نمانده است.

استکبارستیزی امروز در ارائه خدمت جهادی به جامعه

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که در حال حاضر، آمریکا یک موجود مستأصل است که به هر ریسمانی برای حفظ قدرت استکباری خود چنگ می‌زند تصریح کرد: آمریکا قدرت هیچ‌گونه تهاجم نظامی علیه ما ندارد و تمام فتنه‌های سیاسی‌اش نیز شکست خورده از این رو به‌عنوان آخرین حرکت، معیشت مردم و اقتصاد ما را نشانه گرفته است.

وی یادآور شد: مبارزه ما به تدریج به نقطه خدمت کشیده شد و تمام خدمات جهادی ما در خط تداوم مبارزه با استکبار است.

آیت‌الله علم‌الهدی، خدمت به مردم را نقطه عطف و اتصال مبارزه و خدمت دانست و افزود: در واقع استکبارستیزی ما الان در ارائه خدمات جهادی به جامعه است.

حضور مردم مشکلات را حل می‌کند

وی به بیان اهمیت نقش مردم در حل مسائل نظام پرداخت و گفت: در طول عمر ۴۲ ساله انقلاب اسلامی، هر مشکلی به وجود آمده به‌وسیله مردم حل شده و هر جا مردم پای کار آمدند، مسیر هموار شد اما هر جا با نگاه حکومتی وارد شدیم، نه تنها مشکل حل نشد بلکه مضاعف هم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مبارزات مردم علیه جریان استکبار را همیشگی دانست و اظهار کرد: امام خمینی (ره) به این مبارزه جهت داد و آن را امامت کرد تا اینکه جریان ستمشاهی که یکی از ابزارهای سلطه‌گری آمریکا بود، سقوط کرد.

وی با اشاره به فضای جاری مذاکرات و سیاست خارجی کشور، افزود: این روزها نیز مسئله موشک و هسته‌ای تنها بهانه‌ای است در دست آمریکا و اگر این بهانه را بگیریم، آنها بهانه‌های دیگری را رو می‌کنند، بر اساس آن هر کاری می‌کنند تا قدرت استکباری خود را حفظ کنند و ملت‌ها را زیر دست خود داشته باشند.

تصور غلط در حل مشکلات مردم

آیت‌الله علم‌الهدی، اوضاع نابسامان و فشارهای اقتصادی موجود را آخرین اهرم فشار آمریکا بر ملت ایران دانست و گفت: آنان که برجام را تصویب کردند، خائن نبودند بلکه تفکرشان این بود که می‌توان با سازش و لبخند با دشمنان قسم خورده ملت ایران مشکلات را حل کرد.

وی بر اهمیت نقش‌آفرینی بانوان تأکید و خاطرنشان کرد: از اول انقلاب، خواهران ما در ادوار مختلف مجلس وارد شدند و ما تا به حال ۱۱ مجلس داشتیم که در همه آنها نمایندگان خواهر حضور داشتند اما متأسفانه اقدام شاخصی در راستای احیای حقوق بانوان از سوی آنان انجام نشده است در حالی که بانوان ما در درون خانواده مشکلات فراوانی دارند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها