خدابخشی:برنامه های وزیر پیشنهادی سطحی با رویکرد حداقلی است

کد خبر: 1090212

نماینده مردم الیگودرز در مجلس برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را سطحی همراه با رویکرد حداقلی و عاری از نگاه تحولی دانست.

خدابخشی:برنامه های وزیر پیشنهادی سطحی با رویکرد حداقلی است

محمد خدابخشی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، 3 شهریور ماه( مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: برنامه‌های ارائه شده از سوی  وزرای پیشنهادی، برنامه‌های بخشی است که باید بین آنها هم‌افزایی و تعادل صورت گیرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین سازگار بودن این برنامه‌ها با برنامه ششم توسعه و امکان‌پذیری آنها از حیث بودجه‌ای از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار می گرفت. این موارد در صلاحیت کمیسیون برنامه  و بودجه قرار داشت که متأسفانه به آن ارجاع نشد لذا از آقای مخبر می‌خواهیم این برنامه‌ها را در سازمان برنامه و بودجه کشور مورد ارزیابی قرار دهند تا تبعات و آسیب‌های آنها در آینده کشور را دچار مشکل نکند.

وی ادامه داد: نوع نگاه سجادی به اداره کشور در حوزه ورزش اهتمام به امر شایسته‌ سالاری، برنامه و تعامل با مجلس از مواردی که دارای ابهام است لذا سجادی باید اطمینان دهد نگاهش در اداره کشور مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی در کشور است. به عنوان مثال الیگودرز و سایر مناطق کمتر توسعه یافته دارای جاذبه‌های فراوانی هستند که باید از آنها استفاده کرد؛ تحقق این امر بخشی از مشکلات اقتصادی را نیز برطرف می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی باید عنوان کند از چه افراد و ترکیبی در اداره این وزارتخانه استفاده خواهد کرد؛ برنامه‌های وی سطحی و با رویکرد حداقلی بوده و حتی عاری از نگاه تحولی است.

خدابخشی بیان کرد: سهم اقتصاد ورزش در GDP و همچنین بررسی وضع موجود در حوزه‌های ورزش قهرمانی، همگانی و جوانان در برنامه‌های سجادی مورد توجه قرار نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: باید اذعان کرد تصویر روشنی از بخش جوانان در برنامه‌های سجادی وجود ندارد، به عبارتی برنامه فاقد آینده نگری است، بیش از 5 هزار پروژه ناتمام ورزشی در کشور وجود دارد که گزینه پیشنهادی دولت برنامه‌ای برای آنها ارائه نداده است. همچنین فقدان ارائه برنامه برای ورزش بانوان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار می‌گرفت، به عنوان مثال همواره بانوان مطالبه پارک‌های ورزشی را داشته‌اند.

وی گفت: در برنامه سجادی ورزش همگانی و ارتقاء بین بخشی برای هماهنگی دستگاه‌ها در این عرصه مورد توجه قرار نگرفته و این در حالی است که با کم تحرکی افراد در جامعه مواجه هستیم؛ انتظار می‌رفت برنامه‌های پیشنهادی بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارتخانه مذکور ارائه می‌شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطر نشان کرد: فقدان نقشه راه مشخص در حوزه فعال‌سازی سمن‌های جوانان، ساماندهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ... از دیگر مواردی است که در برنامه وزیر پیشنهادی به آنها توجهی نشده است./خانه ملت

حجم ویدیو: 6.30M | مدت زمان ویدیو: 00:03:25 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها