سفر قریب الوقوع سرپرست پنتاگون به خاورمیانه

کد خبر: 1035154

سرپرست کنونی وزارت دفاع آمریکا طی هفته جاری برای دیدار و گفتگو پیرامون طیفی از موضوعات منطقه‌ای به خاورمیانه سفر می‌کند.

سفر قریب الوقوع سرپرست پنتاگون به خاورمیانه

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه با انتشار یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که «کریستوفر میلر» سرپرست این وزارتخانه طی هفته جاری برای دیدار با فرماندهان ارتش آمریکا و شرکای این کشور در منطقه خاورمیانه و گفتگو پیرامون طیفی از موضوعات همچون مقابله با «فعالیت‌های بدخواهانه» در این منطقه به خاورمیانه سفر می‌کند.

لازم به ذکر است که این نخستین سفر بین المللی کریستوفر میلر در مقام سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده است.

در این اطلاعیه رسمی همچنین آمده است: «سرپرست میلر قرار است با فرماندهان ایالات متحده و رهبران کشور میزبان دیدار و با آن‌ها پیرامون منافع و اولویت‌های امنیتی در حوزه مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز و مبارزه با فعالیت‌های بدخواهانه‌ای که حاکمیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، گفتگو کند».

البته در این اطلاعیه به معنای دقیق «فعالیت‌های بدخواهانه» اشاره‌ای نشد؛ اما با توجه به لفاظی‌های اخیر مقامات ایالات متحده، مقصود این اطلاعیه به گمان بسیار فعالیت‌های ایران در منطقه بوده است.

گفتنی است که همزمان با آغاز روند انتقال قدرت و اختیارات ریاست جمهوری ایالات متحده به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، دولت «دونالد ترامپ» بر شدت و وسعت دامنه اقدامات خود در حوزه سیاست خارجی افزوده است.

در این میان، گمانه زنی برخی رسانه‌ها حاکی از آن است که ترامپ احتمالاً بر پیشبرد سیاست‌های سختگیرانه خود علیه کشور‌هایی که به باور واشنگتن دشمن ایالات متحده هستند- از جمله ایران و چین- پافشاری می‌کند. در این میان، پایگاه خبری آکسیوس نیز در گزارشی ادعا کرد که که به ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده شده برای هرگونه حمله نظامی احتمالی ایالات متحده به ایران در روز‌های مانده به خروج ترامپ از کاخ سفید آمادگی داشته باشد. البته پایگاه خبری آکسیوس تأکید کرد که مبنای این گزارش عبور از دوره‌ای بسیار «حساس» پیش از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در ایالات متحده است و نه اطلاعات دقیق امنیتی.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها