مخالفت دونالد ترامپ با ادعای دولت پکن

کد خبر: 747477

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور ویتنام، آمادگی خود را برای میانجیگری میان مدعیان دریای جنوبی چین اعلام کرد.

مخالفت دونالد ترامپ با ادعای دولت پکن

باشگاه خبرنگاران: رئیس جمهور آمریکا ضمن مخالفت با ادعای دولت پکن مبنی بر مالکیت دریای جنوبی چین آمادگی خود را برای میانجیگری میان مدعیان این دریا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور ویتنام، آمادگی خود را برای میانجیگری میان مدعیان دریای جنوبی چین اعلام کرد.

دونالد ترامپ ضمن مخالفت با ادعای دولت پکن مبنی بر مالکیت بر دریای جنوبی چین و ساخت جزایر مصنوعی در آن گفت: اگر کمکی از من برای میانجیگری در این مورد بر می‌آید. به من اطلاع دهید.

تران دای کوآنگ، رئیس جمهور ویتنام نیز اعلام کرد حل اختلافات در مورد مالکیت دریای جنوبی چین، صرفا از طریق مذاکرات صلح آمیز و بر اساس قوانین بین المللی ممکن است.

ویتنام از کشور‌هایی است که ادعای مالکیت برخی از جزایر دریای جنوبی چین را دارد. اوایل ماه ژوئیه، چین با اعمال فشار بر ویتنام، خواستار متوقف کردن پروژه‌های حفاری نفت این کشور شد.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، نیز هفته گذشته برای جلوگیری از تنش‌های دیپلماتیک احتمالی با چین، دستور متوقف کردن عملیات ساخت و ساز در نزدیکی یک جزیره تحت مناقشه از مجمع الجزایر اسپراتلی در دریای جنوبی چین را صادر کرد. دوترته در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پسیفیک در ویتنام، بحث مناقشات ارضی در دریای جنوبی چین را مطرح کرد.

پیش از این، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا از رفتار‌های پکن در دریای جنوبی چین انتقاد کرد و آن را اقدامی تحریک آمیز خواند. دریای چین یکی از مناطق مورد جدال کشور‌های ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان است. این در حالی است که چین بزرگترین مدعی مالکیت بر این دریاست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها