مک‌مستر: تهدید هسته‌ای کره شمالی به بن‌بست می‌رسد

کد خبر: 761675

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ گفت: آمریکا در تلاش است به کره شمالی نشان دهد تهدید هسته‌ای این کشور به بن‌بست می‌رسد.

مک‌مستر: تهدید هسته‌ای کره شمالی به بن‌بست می‌رسد

باشگاه خبرنگاران: «هربرت ریموند مک مستر»، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با شبکه «سی بی اس» از موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی حمایت کرد و مدعی شد: ما سعی داریم با اعمال بیشترین فشارها بر کره شمالی، کیم جونگ اون را متقاعد کنیم که تهدید جنگ هسته ای او به بن بست می رسد.

وی در ادامه ادعا کرد: دستیابی آنها (کره شمالی) به سلاح های هسته ای، موشک های بالستیک بین قاره ای و موشک های بالستیک دوربرد یک تهدید خطرناک برای کل جهان محسوب می شود. کاری که ما می کنیم تلاشی جهانی به رهبری پرزیدنت ترامپ برای منزوی کردن کره شمالی است. دونالد ترامپ از همه کشورهای جهان خواسته است هرگونه تجارت خود را با پیونگ یانگ متوقف کنند.

ترامپ پیشتر درباره بحران کره شمالی اعلام کرد: این شرایط باید خیلی پیشتر از زمانی که من وارد کاخ سفید شوم، کنترل می شد. در آن زمان کنترل کردن آن بسیار ساده تر بود. اما الان هم شرایط را کنترل می کنیم. چاره دیگری نداریم. اعمال فشارهای زیاد ما بر کره شمالی شامل شدیدترین تحریم ها بوده است. ما متحدان خود را جمع کرده ایم تا پیونگ یانگ را منزوی کنیم. اما همچنان باید کارهای دیگری هم انجام دهیم.

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ علیه کیم جونگ اون و همچنین اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه جزیره کره در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است. کره شمالی در 29 نوامبر سال جاری میلادی یک موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کرد. به دنبال این آزمایش موشکی، کارشناسان اعلام کردند که پیونگ یانگ هم اکنون این توانایی را دارد که کل خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها