غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ کابوس اسرائیل است

کد خبر: 800305

تارنمای شبکه خبری یورونیوز در مطلبی نوشت که غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ و احتمال خروج آمریکا از سوریه کابوس رژیم صهیونیستی است.

غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ کابوس اسرائیل است
خبرگزاری ایرنا: تارنمای شبکه خبری یورونیوز افزود: حملات موشکی روز دوشنبه به یک پایگاه هوایی (تیفور) سوریه، کابوس اسرائیل را که همانا حضور تهران درمرز‌های این کشور است، برجسته می‌کند.
روسیه اسرائیل را مقصر حمله به استان حمص دانست. دو مقام آمریکایی نیز در برنامه شبکه خبری ان بی سی نیوز تایید کردند که اسرائیل پیش از این حمله واشنگتن را در جریان تصمیم خود قرار داده بود. اسرائیل تاکنون درباره این حمله که به گفته یک گروه ناظر لندنی ۱۴ کشته در برداشته، اظهارنظری نکرده است.
اگرچه اسرائیل به ندرت مسئولیت چنین حمله‌هایی را برعهده می‌گیرد یا جزئیاتی را در مورد آن‌ها منتشر می‌کند، اما ارتش این کشور تایید کرده که از سال ۲۰۱۲ (۹۱-۱۳۹۰) تاکنون بیش از صدبار به خاک سوریه حمله کرده است.
در این میان به نظر می‌رسد که رئیس جمهوری آمریکا در مورد خروج از سوریه مصمم است. وی در گفتگوی هفته گذشته خود با مشاوران نظامی اش گفته بود که ترجیح می‌دهد سربازان آمریکایی را نه ظرف چند سال بلکه چند ماه به خانه بازگرداند.
یوسی مکلبرگ مدیر بخش روابط بین الملل دانشگاه ریجنتز در لندن، می‌گوید که «اسرائیل از نزدیک شدن بیش از حد نیرو‌های ایران به مرز‌های کشورش نگران است.»
از طرف دیگر انگیزه‌های انزواطلبانه ترامپ نیز موجبات نگرانی بی حد اسرائیل را فراهم کرده است.
مکلبرگ می‌گوید که «فکر می‌کنم نگرانی‌های اسرائیل همچون دیگر کشور‌ها از غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ است.»
به گفته مکلبرگ، «اگر آمریکا خود را در مسائل خاورمیانه درگیر نکند، اسرائیل بیش از پیش به اقدام در سوریه احساس نیاز خواهد کرد. این در حالی است که اسرائیل حقیقتا نمی‌خواهد در سوریه وارد عمل شود.»
گیورا آیلند رئیس سابق شورای امنیت ملی اسرائیل با انتقاد از تصمیماتی که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کاخ سفید در مورد سوریه گرفته شد، می‌گوید: «آمریکا بزرگترین اشتباه خود را سال گذشته مرتکب نشد، ارتکاب این اشتباه به شروع خیزش‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱، بازمی گردد.»
به گفته آیلند، در آن زمان تنها دو گروه در سوریه وجود داشتند، یکی دولت سوریه و دیگری مخالفان.
به گفته این مقام، تمام مزیت‌ها و برتری‌های شورشیان سوریه با تصمیم روسیه در سال ۲۰۱۵ برای حمایت از دولت سوریه بر بار رفت.
در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ روز یکشنبه آن چه «حمله شیمیایی بی فکرانه به سوریه» نامید را محکوم کرد و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، اسد و ایران را مقصر آن دانست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها