کد مطلب: 31080

واریزی جدید | واریزی جدید دی | واریزی جدید مستمری بگیران | واریزی جدید بحساب بازنشستگان

امشب؛ واریزی 1 میلیون و 525 تومانی رئیسی برای این خانوارها | سرپرستان خانوارها حساب خود را چک کنند

طبق خبرهای به گوش رسیده امشب واریزی جدیدی بحساب دهک های پایین جامعه پرداخت خواهد شد. سرپرستان خانوارها حساب خود را از امشب چک کنند.

امشب؛ واریزی 1 میلیون و 525 تومانی رئیسی برای این خانوارها | سرپرستان خانوارها حساب خود را چک کنند

خبرنگار شکیبا بقال زاده: باتوجه به اخبار رسیده واریزی جدید مابه التفاوت مستمری مددجویان بهزیستی بحساب آن ها واریز شده است.

خبرها حاکی از آن است که مابه التفاوت مستمری مددجویان بهزیستی واریز شده است. اما هنوز دقیق مشخص نیست مشمولان باید حساب خود را چک کنند.

«علی‌اصغر شال‌بافیان» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قوانین بودجه برای تحریک تقاضا و کمک کردن مردم در حوزه سفر است

وی بیان‌داشت: یکی از سیاست‌های دیگر وزارتخانه گردشگری، زمینه‌سازی برای حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است. این زمینه‌سازی را نه برای معلولان، بلکه برای استفاده از ظرفیت‌های معلولان در جامعه انجام می‌دهیم و این ۲ نگاه متفاوت است.

شال‌بافیان افزود: اصلاح ضوابط تاسیسات گردشگری و منوط کردن واحد‌های جدید الاحداث گردشگری به منظور استفاده معلولان و دسترس‌پذیری کردن شهر‌ها برای معلولان، از جمله مسائل مهمی است که در وزارت گردشگری دنبال می‌شود.

در این مراسم، «مصطفی ضرغامی» معاون طرح و توسعه بانک پارسیان نیز درباره شارژ حساب این افراد افزود: افراد توانخواه دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که کشور می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

وی گفت: ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که امروز تفاهم‌نامه آن را امضا می‌کنیم و به هر توانخواه ۲ میلیون تومان برای سفر‌های ریلی، هوایی و زمینی به صورت بلیت نیم‌بها تخصیص داده می‌شود.

ضرغامی خاطرنشان‌کرد: بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بستر‌های مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

«افروز صفاری‌فرد»، مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی، در ادامه گفت: ۷۴۲ هزار نفر دچار معلولیت شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه‌داد: در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال ۲۴۰ هزار نفر شناسایی شدند که ۶۰ درصد آنان مرد هستند. از میان این افراد ۱۳۰ هزار نفر انتخاب و به واسطه این تفاهمنامه حساب‌شان شارژ خواهد شد.

این تفاهم‌نامه همکاری با این هدف منعقد می‌شود که افراد دچار معلولیت شدید بتوانند از سامانه‌های ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری به‌صورت نیم‌بها استفاده کنند. این تفاهم‌نامه بر اساس تبصره ۲ قانون ۵ حمایت از افراد دارای معلولیت مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۶ و ابلاغ در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ منعقد می‌شود.

واریزی

واریزی مستمری کمیته امداد ۱۴۰۲ چقدر است؟

بر اساس این افزایش، مستمری مددجویان یک نفره از ۶۶۰ هزار تومان به ۸۵۲ هزار تومان، مستمری مددجویان دو نفره از ۹۳۶ هزار تومان به ۱ میلیون و ۱۲۳ هزار تومان، مستمری مددجویان سه نفره از ۱ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان به ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان، مستمری مددجویان چهار نفره از ۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان و مستمری مددجویان پنج نفر به بالا از ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان به ۲ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان افزایش یافته است.

طبق گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) این افزایش مستمری در راستای بهبود وضعیت معیشتی مددجویان صورت گرفته است و می‌تواند کمکی به بهبود زندگی این افراد و خانواده‌های آنها باشد.

براساس آخرین اخبار شنیده شده مستمری مددجویان کمیته امداد در این روزها واریز خواهد شد. در این روزها مستمری بگیران باید منتشر واریزی مستمری آذرماه باشند تا با افزایش ۲۰ درصدی واریز شود.

وجیهه محمدی فلاح اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۱۸۸ بانوی سرپرست خانوار و چهار هزار نفر افراد تحت تکفل آنها تحت پوشش بهزیستی البرز هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری صورت گرفته تمام این بانوان مستمری دریافت می‌کنند و هیچ یک از آنها پشت نوبت دریافت مستمری نیستند.

واریزی

این مسئول با اشاره به مبلغی که به عنوان مستمری به بانوان تحت پوشش بهزیستی استان پرداخت می‌شود، گفت: به خانواده تک نفره ۷۶۴ هزار تومان، دو نفره حدود یک میلیون تومان، سه نفره یک میلیون و ۵۲۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و پنج نفر به بالا هم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

محمدی فلاح اضافه کرد: یکی از خدمات مهم بهزیستی در موضوع بانوان سرپرست خانوار این است که با توجه به متناسب بودن شرایط مراجعین تسهیلات آموزشی در قالب آموزش های مربوط به مهارت های زندگی، توانمندسازی با ابعاد مختلف، حرفه آموزی و آماده سازی شغلی جهت بستر سازی و همچنین  پرداخت تسهیلات، تشکیل گروه های همیار جهت ایجاد اشتغال مددجویان نیازمند، ارائه می‌شود.

این مسئول افزود: همچنین بانوان سرپرست خانوار می‌توانند از حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی بهره‌مند شوند و حداکثر تا پنج سال نسبت به ارائه فیش واریزی خوداشتغالی به مددکار مربوطه و ارائه لیست صورتحساب توسط کارفرما به بهزیستی شهرستان‌ها اقدام کنند.

کمپین حمایت از حقوق معلولان خواستار تامین منابع لازم برای اجرای ماده ۲۷ در لایحه بودجه ۱۴۰۳ شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی