در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

حسین انصاری‌راد: هیچ عملکرد قابل دفاعی از عارف سراغ ندارم/ عارف پایگاه اجتماعی و سبد رأیی ندارد

کد خبر: 1050745

حسین انصاری‌راد گفت: تک‌روی در عالم سیاست به‌شدت ناپسند است و عمل آقای عارف با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست.

حسین انصاری‌راد: هیچ عملکرد قابل دفاعی از عارف سراغ ندارم/ عارف پایگاه اجتماعی و سبد رأیی ندارد

گروه سیاست فردا: محمدرضا عارف تصمیم‌ خود را گرفته است و می‌خواهد فارغ از هر تصمیمی که مجموعه اصلاح‌طلبان در نهاد اجماع‌ساز می‌گیرند، نامزد انتخابات شود، گزاره‌ای که سید حسین مرعشی از اعضای حقیقی نهاد اجماع‌ساز بر آن تأکید کرده و گفته است: «آقای موسوی لاری خودشان هم برای تشکیل این نهاد همکاری کردند  بنابراین موافق هستند، آقای عارف دعوت نشدند و دلیلش هم شاید این بود که آقای عارف به تنهایی تصمیم گرفتند کاندیدا شوند». با دانستن این موضوع پرسشی که باید به آن پاسخ داد، آن است که اولا تصمیم انفرادی عارف برای حضور در انتخابات تا چه حد می‌تواند به تضعیف جبهه اصلاحات در انتخابات منجر شود و ثانیا او با تکیه بر هویت فردی‌اش چه‌قدر سرمایه اجتماعی دارد؟

حسین انصاری‌راد، نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «فردا» گفت: «من آقای عارف را در به هیچ‌وجه تأیید نمی‌کنم. عملکرد او در مجلس دهم نشان داد که قابلیت بالایی در عالم سیاست ندارد. من حتی عملکردش در دوران معاون اولی‌اش در دولت آقای خاتمی را هم نمی‌پسندم و در تمام سال‌هایی که آقای عارف را می‌شناسم، عملکرد قابل دفاعی از او سراغ ندارم».

او ادامه داد: «اینکه آقای عارف در شرایط کنونی تک‌روی می‌کند و جدای از هرگونه بحث‌های جمعی در میان اصلاح‌طلبان اعلام کرده است که نامزد می‌شود، بازهم سیاستی غلط است که او در پیش گرفته است. تک‌روی در عالم سیاست به‌شدت ناپسند است و عمل آقای عارف با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست. در شرایطی که اصلاح‌طلبان به حاکمیت می‌گویند که باید اجازه فعالیت همه‌جانبه اصلاح‌طلبان فراهم شود، تک‌روی آقای عارف به عملکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان آسیب می‌زند و حتما او باید مسئولیت تصمیم نادرست خود را بپذیرد».

این فعال سیاسی درباره اینکه چه کسانی اصلاح‌طلب هستند و چه کسانی نیستند، بیان کرد: «من باور دارم اصلاح‌طلبان به هیچ‌وجه در صدد عبور از نظام یا خرابکاری یا تحریک مردم به کنش‌های افراطی نیستند و افرادی که از نظام عبور کرده‌اند اصلاح‌طلب نیستند به همین دلیل انتظار داریم که فضایی رقابتی در جریان باشد تا همه نیروهایی که باور به نظام جمهوری اسلامی دارند، اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بتوانند خود را در معرض رأی مردم قرار دهند».

او درباره سرمایه اجتماعی کنونی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: «یک واقعیت تلخی در شرایط کنونی وجود دارد و آنکه بخشی از مردم از انتخابات ملول شده‌اند و به دلیل عملکرد ناپسند دولت و مجلس دهم در سال‌های اخیر تصور می‌کنند با انتخابات اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد؛ حتی من می‌گویم مردم از اصلاحات هم خسته شده‌اند و به نظرم اصلاحات با شیوه کنونی به بن‌بست رسیده است. حالا

انصاری‌راد در پایان در پاسخ به این پرسش که عارف با تکیه بر هویت شخصی‌اش چه‌قدر پایگاه اجتماعی یا به تعبیری رأی دارد، گفت: «من بسیار بعید می‌دانم آقای عارف سرمایه اجتماعی خاصی داشته باشد؛ به خصوص اینکه اگر او بخواهد به صورت مستقل از مجموعه اصلاح‌طلبان در انتخابات حاضر شود، هیچ رأی قابل توجهی به دست نخواهد آورد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها