در دومین جلسه جبهه اصلاحات چه گذشت؟

کد خبر: 1058836

اصلاح‌طلبان وارد بررسی مصادیق انتخاباتی شدند.

در دومین جلسه جبهه اصلاحات چه گذشت؟

گروه سیاست سایت فردا – اصلاح‌طلبان علی‌رغم همه چالش‌ها و نگرانی‎هایی که پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و نتیجه آن دارند، سخت مشغول کار هستند و می‌کوشند که از طرق مختلف از جمله فاصله گرفتن از دولت روحانی، نقد درونی و پیدا کردن نامزد مناسب خود را در پاستور ماندنی کنند. 

دومین جلسه سازوکار انتخاباتی جدید آنان تحت عنوان جبهه اصلاحات نیز در همین چارچوب بود. آنطور که آذر منصوری، عضو هیات رئیسه این نهاد اجماع‌ساز به «اعتماد» گفته روز گذشته در دومین جلسه این نهاد، بررسی پیشنهادهای کمیته برنامه‌ریزی و راهبردها برای انتخاب نامزد جبهه اصلاحات و همچنین بررسی پیشنهادهای کمیته سیاسی در مورد صدور اطلاعیه نسبت به تحریم‌ها در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، به نظر می‌رسد که این جریان سیاسی باتوجه به نزدیک‌تر شدن به موعد برگزاری انتخابات در تلاش است تا هرچه سریع‌تر فهرستی از کاندیداهای مدنظر خود را تهیه کند و در این بین احزاب مختلف عضو «جبهه اصلاحات ایران» هم در تلاشند تا کاندیدای مطلوب خود را در این فهرست اولیه جا دهند. روندی که ظاهرا تا پس از اعلام‌نظر نهایی شورای نگهبان درباره وضعیت صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به طول خواهد انجامید و آن‌طور که اصلاح‌طلبان گفته‌اند، می‌خواهند پس از اعلام‌نظر این شورا، با اقناع تمامی کاندیداهای احتمالا تایید صلاحیت‌شده برای اجماع کامل، با یک گزینه واحد وارد این کارزار دشوار انتخاباتی شوند تا اگر به ‌دلیل مشکلاتی که در پی کاهش احتمالی مشارکت گریبانگیر این جریان سیاسی است و بعید نیست مانع از تکرار تجارب خوشایند دو انتخابات 92 و 96 شود، دست‌کم نگذارند تجربه تلخ انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 تکرار شود و خودشان، علت  اصلی ناکامی خود  باشند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها