نسبت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات 1400

کد خبر: 1050918

اعتدالیون می‌توانند از کاندیدای اصلاح‌طلب حمایت کنند اما اصلاح‌طلبان از کاندیدای غیر اصلاح‌طلب حمایت نمی‌کنند.

نسبت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات 1400

گروه سیاست سایت فردا – نسبت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو یکی از مهم‌ترین چالش‌ها است. چالشی که نتیجه آن تکلیف ائتلاف یا عدم ائتلاف را مشخص می‌کند و بر اساس آن تصمیم گرفته خواهد شد که اصلاح‌طلبان پاستور را  فقط با یک کاندیدای اصلاح‌طلب می‌خواهند یا برای ماندگاری در این عرصه حاضر به تکرار الگوی 92 و حمایت از گزینه غیراصلاح‌طلب رضایت می‌هند.

تجریه دولت روحانی اما انگار برایشان کافی بوده و سبب شده که تصمیم خود را بگیرند. سازوکار جدید آنان هنوز اولین جلسه را برگزار نکرده و معلوم نیست که چه تصمیمی خواهد گرفت اما از مواضع و اظهارات سیاسیون در جبهه اصلاح‌طلبی این طور برداشت می‌شود که کار تمام است و ائتلافی در کار نخواهد بود. 

این اما به معنی نه گفتن اصلاح‌طلبان به اعتدالیون نیست. شاهد آنکه مجید محتشمی عضو جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگویی با «مهر» در این رابطه توضیح داده و می‌گوید: «هدف جبهه اصلاح‌طلبان قطعاً این است که یک کاندیدای خاص از طریق این جبهه به مردم معرفی شود. اکثریت اعضا معتقدند که هیچ دلیلی برای حمایت اصلاحات از فردی خارج از مجموعه و بدنه اصلاح‌طلبان وجود ندارد.»

محتشمی همکاری اعتدال‌گرایان با اصلاح‌طلبان را صرفاً محدود به حمایت اعتدالیون از افراد اصلاحات دانست و اظهار داشت: «اصلاحات به اعتدال‌گرایان «نه» نگفته است. اعتدال می‌تواند از کاندیدای جبهه اصلاح‌طلبان ایران حمایت کند اما اصلاحات قطعاً از هیچ کاندیدای غیر اصلاح‌طلبی حمایت نخواهد کرد.»

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها