در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد؛

محمدصادق کوشکی: امثال هاشمی و حسن خمینی ضربه‌گیر لاریجانی‌اند

کد خبر: 1056482

محسن هاشمی نقشی را برای لاریجانی بازی می‌کند که عارف در سال92 برای روحانی داشت/ اصلاح‌طلبان در اردیبهشت 1400 از علی لاریجانی به عنوان نامزد نهایی‌شان رونمایی می‌کنند/

محمدصادق کوشکی: امثال هاشمی و حسن خمینی ضربه‌گیر لاریجانی‌اند

گروه سیاست فردا: اخیرا علی‌محمد نمازی اعلام کرده است که محسن هاشمی رفسنجانی نامزد نهایی حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات 1400 است. افزون بر این فائزه هاشمی رفسنجانی هم اعلام کرده است که غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران، خواهان حمایت از علی لاریجانی است. با این شرایط مشخص نیست که آیا کارگزاران مشغول تدارک یک بازی سیاسی جدید است یا آنکه واقعا می‌شود گفت که محسن هاشمی نامزد نهایی این حزب است.

محمدصادق کوشکی درباره این موضوع گفت: «این یک سناریو از سوی اصلاح‌طلبان است که از چندی پیش آغازشده است. در مرحله نخست به صورت مخفی پیش می‌رفت و حالا آرام‌آرام و به صورت گام‌به‌گام در حال روشن است. این که اخیرا گفته شده است که آقای کرباسچی حامی لاریجانی است یکی از این گام‌ها برای معرفی نامزد نهایی یعنی علی لاریجانی است. اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند پیش از موعد از نامزد خود رونمایی کنند زیرا هراس دارند در معرض نقدهای تند و تیز قرار بگیرد».

او ادامه داد: « گام دیگر اصلاح‌طلبان حافطت از نامزد نهایی‌شان یعنی لاریجانی است و برای این کار نام‌های متعدد مانند محسن هاشمی یا سید حسن خمینی را مطرح می‌کنند. هاشمی و حسن خمینی نقش ضربه‌گیر را برای لاریجانی ایفا می‌کنند. در حقیقت این ناهماهنگی ظاهری نشان از نبود هماهنگی کلی در جریان اصلاحات نیست. آنها در اردیبهشت1400 از علی لاریجانی به عنوان نامزد نهایی و واقعی‌شان رونمایی می‌کنند. البته تا آن زمان هم به صورت پراکنده نام لاریجانی را به میان می‌آورند تا برای پایگاه اجتماعی‌شان غیرقابل باور نباشد و می‌خواهند دهنیت جامعه را آماده کنند».

کوشکی در پایان گفت: «خود محسن هاشمی می‌داند که در اندازه ریاست جمهوری نیست و او نقش عارف برای روحانی در سال92 را برای لاریجانی در 1400 ایفا می‌کند و نباید حضور را در انتخابات را جدی گرفت».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها