ماله‌­کشی مضحک اصلاح‌­طلبان برای فریبکاری دولت بایدن

کد خبر: 1053593

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «گشودن راه سوم برجامی» به توجیه بی‌عملی و فریبکاری دولت جدید آمریکا در قبال برجام نوشت: «دولت جدید امریکا از اراده لازم برای بازسازی فوری عمارتی که ترامپ آن را منفجر کرده بود برخوردار نیست و تعلل آشکاری از خود نشان می‌دهد که ممکن است امکان بازگشت به توافق هسته‌ای را از بین ببرد.

ماله‌­کشی مضحک اصلاح‌­طلبان برای فریبکاری دولت بایدن

کیهان: روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «گشودن راه سوم برجامی» به توجیه بی‌عملی و فریبکاری دولت جدید آمریکا در قبال برجام نوشت: «دولت جدید امریکا از اراده لازم برای بازسازی فوری عمارتی که ترامپ آن را منفجر کرده بود برخوردار نیست و تعلل آشکاری از خود نشان می‌دهد که ممکن است امکان بازگشت به توافق هسته‌ای را از بین ببرد. اگر ایران همچنان از محدودیت‌های برجامی فاصله بگیرد که ابزاری جز آن برای فشار بر امریکا و اروپا ندارد به‌زودی به نقطه بی‌بازگشت در فن‌آوری اتمی خواهد رسید و این غربیان را برای تعامل با ایران بی‌انگیزه خواهد کرد. از سوی دیگر اقتصاد ایران به هر حال توانسته است در برابر فشارهای حداکثری دوام آورد و رفته‌رفته توان بیشتری برای تحمل آنها از خود بروز دهد و همین توان باعث شده است که تعجیل در رفع تحریم‌ها را به قیمت برادشتن گام اول نپذیرد و این گام را از سوی امریکا مطالبه کند و ماجرا همچنان ادامه یابد. البته قطعا چنین وضع شکننده‌ای قابل دوام نیست و به نقطه‌ای خواهد رسید که همه طرف‌های توافق هسته‌ای مجاب به تصمیم و عمل خواهند شد. در چنین شرایطی و در میان بیم‌ها و امیدها کورسویی در حال روشن شدن است و گویی فعلا بضاعت دولت امریکا در همین حد است که مشوق‌هایی روانه تهران سازد و امیدوار است که این مشوق‌ها کارگر افتند و کم‌کم زمینه احیای برجام فراهم شود.»

گفتنی است شرط بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای دقیقا همان خواسته ترامپ از برجام است. بایدن مدعی است که برجام توافقی ناقص است چون محدودیت‌های هسته‌ای دائمی نیست و این توافق، توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران را شامل نمی‌شود. این نکته‌ای است که مدعیان اصلاحات به خوبی به آن واقفند اما به جای مذمت زیاده خواهی و فریبکاری دولت بایدن به توجیه آن می‌پردازند.

نکته قابل تامل اینکه در سوی مقابل طرف آمریکایی و اروپایی به نقض تعهدات خود و لزوم لغو تحریم‌ها هیچ اشاره‌ای نمی‌کند. آیا بر این اساس ما باید تغییرات در برجام را بپذیریم؟

همچنین با اینکه رسانه‌های خارجی صراحتا اذعان کرده‌اند که اقدامات مقتدرانه و منطقی ایران در توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، می‌تواند اهرم فشاری علیه واشنگتن برای برداشتن تحریم‌ها باشد و از سوی دیگر این رسانه‌ها اعتراف کرده‌اند که بایدن دقیقا در حال پیمودن مسیر ترامپ علیه ایران است، افراطیون اصلاح‌طلب در نقش «کاسبان تحریم» در مسیر اقدام مقتدرانه ایران سنگ‌اندازی می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها