برنامه 2 لایه شورای وحدت برای 1400 و یک سئوال مهم

کد خبر: 1059104

شورای وحدت برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برنامه دارد اما این شورا برای عملی شدن این برنامه با یک سئوال مهم مواجه است.

برنامه 2 لایه شورای وحدت برای 1400 و یک سئوال مهم

گروه سیاسی فردا: شورای وحدت اصولگرایان در زمستان سال گذشته رسما کار خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز کرد. این شورا متشکل از 40 حزب است که حول محور جامعه روحانیت می خواهد برنامه‌های انتخاباتی‌اش را پیش ببرد.

تا پیش از تعطیلات نوروز شورای وحدت مشغول هماهنگی‌ها و تشکیل مجموعه های استانی و شهرستانی خود بود و گویا بعد از تعطیلات نوروز وارد فاز اجرا شده است. روز گذشته منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت این خبر را رسانه ای کرد و از آغاز  رایزنی با کاندیداهای محتمل و بالقوه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خبر داد. شورای وحدت قرار است در چارچوب مشخص دعوت از این نامزدها دعوت به عمل آورد و به طور جدی با آنها به گفتگو بنشیند.

در فاز تدوین لیست برای انتخابات مدیریت شهری نیز گویا این شورا حرف برای گرفتن دارد. حجت الاسلام پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی جزئیات این برنامه را تشریح کرد و به نظر می رسد حتی نسبت به فرایند انتخاب نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری، این مجموعه گام های رو به جلوتری برداشته است چون تا اینجای کار از میان ۳۰۰ نفر نامزد یک لیست ۴۰ نفره برای انتخابات شورای شهر تهران تهیه کرده و بنا دارد براساس یک روند منطقی لیست را نهایی کند.

در واقع شورای وحدت می خواهد در دو سطح ریاست جمهوری و شوراها برنامه های تدوینی‌اش را گام به گام پیش ببرد اما با وجودی که فعالیت های این شورا نسبت به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، بیشتر بروز و ظهور رسانه ای دارد، یک سئوال مهم آن است که در نهایت کدام مجموعه تشکیلاتی حرف آخر را در جریان اصولگرا می زند؟

عباس سلیمی نمین در همین رابطه به خبرنگار «فردا» گفت «هم اکنون در جریان اصولگرایی دو مرجع در حال کار هستند و هر کدام شیخوخیت خودشان را اعمال می کنند. اینکه کدام مجموعه قادر خواهد بود حرف نهایی را بزند، به نظر من شورای ائتلاف نسبت به شورای وحدت در موقعیت بهتری قرار دارد».

واقعیت آن است که شورای ائتلاف علی رغم همه مشکلات در انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست وحدتی را در جریان اصولگرایی رقم بزند و با استناد به همین مسئله بسیاری از کارشناسان معتقدند این شورا براساس تجربه و ظرفیت تشکیلاتی که دارد در انتخابات ریاست جمهوری نیز قادر خواهد بود وحدتی لازم و مورد انتظار را در جریان اصولگرایی رقم بزند.

در واقع موضوعی که برای شورای وحدت حکم آزمون و خطا را دارد، برای شورای ائتلاف یک خاطره موفق و ماندگار محسوب می شود. بر کسی پوشیده نیست که در شرایط سخت، کشور باید از رئیس جمهوری برخوردار باشد که تحریم ها او را از پای نیاندازد یا به عبارت بهتر تحریم ها بهانه ای برای کم کاری او نشود. رسیدن به چنین مصداقی باید به دور از آزمون و خطا یا سهم خواهی و منفعت طلبی ها اتفاق بیفتد.

با استناد به این واقعیت عباس سلیمی نمین می گوید «شورای ائتلاف که در خارج از نگاه سهم خواهی و بازی قدرت عمل می کند و مصالح و منافع کشور را در نظر می گیرد می تواند به یک جمع بندی مناسب برسد به طوری که همه دلسوزان کشور از آن دفاع خواهند کرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها