در گفتگو با فردا مطرح شد؛

سلیمی‌نمین: شورای ائتلاف حرف نهایی را در اصولگرایی می‌زند/ سهم‌خواهان دست به مقابله می‌زنند اما همه از جمع‌بندی شورای ائتلاف حمایت می‌کنند

کد خبر: 1056875

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شورای ائتلاف که در خارج از نگاه سهم خواهی و بازی قدرت عمل می کند و مصالح و منافع کشور را در نظر می گیرد می تواند به یک جمع بندی مناسب برسد به طوری که همه دلسوزان کشور از آن دفاع خواهند کرد.

سلیمی‌نمین: شورای ائتلاف حرف نهایی را در اصولگرایی می‌زند/  سهم‌خواهان دست به مقابله می‌زنند اما همه از جمع‌بندی شورای ائتلاف حمایت می‌کنند

گروه سیاسی فردا؛ فضای سیاسی کشور هر روز انتخاباتی تر می شود و چهره های متعددی در جریان اصولگرا آماده هستند تا وارد صحنه رقابت شوند.

عباس سلیمی نمین درباره تعدد نامزدها در جریان اصولگرا به خبرنگار «فردا» گفت: هم اکنون در جریان اصولگرایی دو مرجع در حال کار هستند و هر کدام شیخوخیت خودشان را اعمال می کنند. اینکه کدام مجموعه قادر خواهد بود حرف نهایی را بزند، به نظر من شورای ائتلاف نسبت به شورای وحدت در موقعیت بهتری قرار دارد.

وی افزود: شورای ائتلاف علی رغم همه مشکلات در انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست وحدتی را در جریان اصولگرایی رقم بزند. معتقدم این شورا در انتخابات ریاست جمهوری نیز قادر خواهد بود وحدتی را به وجود آورد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: در شرایط سخت، کشور باید از رئیس جمهوری برخوردار باشد که تحریم ها او را از پای نیاندازد یا به عبارت بهتر تحریم ها بهانه ای برای کم کاری او نشود. او باید با وجود دشواری ها و سختی ها بتواند امور را پیش ببرد. معتقدم امروز فساد اداری، حوزه بروکراسی کشور را ناکارآمد کرده است که اگر برخورد مناسبی با این مسئله انجام شود، کشور می تواند به سمت اهداف خود گام های عملی بردارد.

وی ادامه داد: اگر ما نسبت به شرایط جامعه وحدت نظر داشته باشیم، فکر نمی کنم با تعداد قابل توجهی کاندیدای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 مواجه شویم. البته کسانی که دارای نفعی هستند شاید نتوانند به راحتی تن به این واقعیت دهند اما آنها که به مصالح جامعه پایبند هستند، فارغ از سلائق و گروه بازی ها و جریانات سهم خواه حرکت می کنند.

سلیمی نمین اظهار کرد: الان برخی جریانات سهم خواه در جریان اصولگرا حضور دارند که دنبال منافع خود هستند و خیلی برای آنها اهمیت ندارد گزینه ای انتخاب شود که به خوبی پاسخگوی شرایط موجود باشد؛ یعنی قادر باشد و بتواند به نیازهای روز جامعه جواب مثبت دهد. این جریانات اگر به اهداف سهم خواهانه خود دست نیابند، اعتراض می کنند و دست به مقابله می زنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: آقای میرسلیم چون نتوانست در مجلس سهم بگیرد به شدت با آقای قالیباف در مجلس مقابله و ضدیت کرد. این کارشکنی ها در زمان انتخابات با قوت بیشتری مطرح خواهد بود. لذا فکر می کنم شورای ائتلاف که در خارج از نگاه سهم خواهی و بازی قدرت عمل می کند و مصالح و منافع کشور را در نظر می گیرد می تواند به یک جمع بندی مناسب برسد به طوری که همه دلسوزان کشور از آن دفاع خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها