در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد؛

سیدحسین نقوی حسینی: اصلاح‌طلبان بر جهانگیری اجماع نمی‌کنند

کد خبر: 1059339

جهانگیری در آستانه انتخابات فرار رو به جلو می‌کند/ اصلاح‌طلبان بر جهانگیری اجماع نمی‌کنند/ او پایگاهی در بین مردم ندارد

سیدحسین نقوی حسینی: اصلاح‌طلبان بر جهانگیری اجماع نمی‌کنند

گروه سیاست فردا: اسحاق جهانگیری اخیرا در سخنانی مجلس یازدهم و مجمع تشخیص مصلحت نظام را متهم کرده است که در کار دولت دخالت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که دولت مشکلات مردم را حل کند. این سخنان در حالی است که چندی به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی نمانده و به نظر می‌رسد جهانگیری در پایان کار دولت مترصد تطهیر دولت از تمام ناکارآمدی‌هاست.

سید حسین نقوی حسینی درباره سخنان اخیر جهانگیری به «فردا» گفت: «سخنان آقای جهانگیری و دوستان او با این ادبیات عجیب به دلیل آناست که آنها می‌خواهند فرار رو به جلو کنند زیرا دولت به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و چون دستشان خالی است می‌خواهند مسئولیت همه ناکارآمدی‌ها را بر دوش منتقدان بیندازند. هشت سال دو طیف اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها پشت سر دولت بوده‌اند و همه مدیران این دو طیف باید پاسخگوی عملکرد دولت باشند و ای کاش مسئولان آنقدر شجاعت داشتند که به جای فرافکنی می‌گفتند مقصر بوده‌ایم».

او ادامه داد: «اگر به گفته آقای جهانگیری معطل‌ماندن چند لایحه در مجمع تشخیص یا مجلس باعث ناکارآمدی دولت شده است که باید فاتحه دولت را خواهند. سخن او نه‌تنها دفاع از دولت نیست بلکه آشکار کردن اوج بی‌تدبیری دولت است زیرا همه توانش بسته به همین چند لایحه بوده است؟»

این نماینده پیشین مجلس درباره انتخاباتی بودن حرف‌های جهانگیری بیان کرد: «آقای جهانگیری در ایام پیش از انتخابات می‌کوشد مسئولیت نپذیرد تا شاید افکار عمومی را منحرف کند. می‌بینیم که اصلاح‌طلبان هم نقش اپوزیسیون به خود گرفته‌اند. آنها می‌خواهند دو قطبی ایجاد کنند تا در این فضا به توفیق برسند؛ هرچند بسیار بعید است مردم به حربه آنها توجه کنند».

این فعال سیاسی درخصوص اینکه آیا اجماعی بر جهانگیری در میان اصلاح‌طلبان شکل می‌گیرد یا نه، اظهار کرد: «به نظر من اولا شکل‌گیری اجماع در بین اصلاح‌طلبان بسیار سخت است و ثانیا اگر اجماعی شکل بگیرد بر جهانگیری نخواهد بود زیرا او هیچ پایگاهی در میان مردم ندارد. البته اصلاح‌طلبان بر اساس منافع سیاسی و نه اعتقادی تصمیم می‌گیرند و اگر تصور کنند جهانگیری رأی‌آور است از او حمایت می‌کنند اما مشکل این است که او رأیی ندارد زیرا هشت سال معاون اول دولت بوده است و در قبال تمام تصمیم‌های این هشت‌سال باید در پیشگاه مردم پاسخگو باشد».

نقوی حسینی در پایان درباره احتمال اجماع اصلاح‌طلبان بر لاریجانی هم گفت: «پیش از این مسئله باید بگویم که سخنان من به معنای دفاع از فرد خاصی نیست. مثلا یک وقتی گفتم آقای رضایی برنامه دارد، گفتند نقوی طرفدار رضایی است یا گفتم اگر احمدی‌نژاد تایید صلاحیت شود، رأی دارد، گفتند او احمدی‌نژادی است یا می‌گویم لاریجانی فرد باهوشی در سیاست است، می‌گوید نقوی از لاریجانی حمایت می‌کند. من باور دارم آقای لاریجانی یک رجل سیاسی است اما با اتفاقا با رویکرد او مخالفم ولی نمی‌شود انکار کرد که او بی‌گدار به آب‌ نمی‌زند. او می‌داند در بین اصولگرایان رأی زیادی ندارد و اجماعی بر خودش شکل نمی‌گیرد بنابراین منتظر است ببیند میان اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها اجماعی بر خودش شکل می‌گیرد یا نه اگر مطمئن از اجماع باشد، نامزد می‌شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها