سخنان انتخاباتی لاریجانی درباره جهانگیری تکذیب شد

کد خبر: 1055197

اعتماد نوشت: علی لاریجانی برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها آمده بود، هیچ اظهارنظر انتخاباتی نداشته و درباره حضور یا شرایط حضور خود در انتخابات در هیچ جمعی سخن نگفته است.

سخنان انتخاباتی لاریجانی درباره جهانگیری تکذیب شد

گروه سیاست سایت فردا – اظهارات منتسب به علی‌لاریجانی با این محور که شرط حضور او در انتخابات آتی کاندیدا نشدن اسحاق جهانگیری است، تکذیب شد. 

همین دیروز بود که روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» در گزارش ادعا کرد که اصولگریان برای دور زدن رئیسی سراغ لاریجانی می‌روند او هم یک شرط دارد. این روزنامه مدعی بود که شرط لاریجانی نیامدن جهانگیری است و می‌خواست به مخاطلب القا کند که هدف برخی از اصولگرایان نوشتن سناریو این برای حذف مهره اصلی اصلاح‌طلبان یعنی جهانگیری است!

برخی از چهره‌های نزدیک به علی‌لاریجانی بلافاصله این موضوع را تکذیب کردند. مثلا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی حرکت روزنامه اعتماد را نوعی ناجوانمردی و بداخلاقی سیاسی خواند و در گفت‌و‌گو با خبرنگار «فردا» تاکید کرد: «بعید است لاریجانی این حرف‌ها را زده باشد».

وی خاطر نشان کرد: «آقای لاریجانی اینقدر ناشی نیست که الان این را بگوید، اگر او در حساب و کتاب شخصی اش هم به این نکته رسیده باشد که با آمدن اسحاق جهانگیری یک سبد رأی بزرگ را از دست می دهد، من نمی توانم قبول کنم آقای لاریجانی الان این را بیان کند چون آقای لاریجانی در صحبت هایش اشراف به مکان و زمان دارد.»

مهرداد بائوج لاهوتی از دیگر سیاسیون نزدیک به لاریجانی نیز به «فردا» گفت: «به نظرم گفتن اینکه آقای لاریجانی سرنوشت سیاسی خود را به آقای جهانگیری گره زده‌ است، خبرسازی است نه خبررسانی.»

در پی همین تکذیب‌ کردن‌ها بود که روزنامه اعتماد، در ستون صفحه دو امروز نوشت: «علی لاریجانی برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها آمده بود، هیچ اظهارنظر انتخاباتی نداشته و درباره حضور یا شرایط حضور خود در انتخابات در هیچ جمعی سخن نگفته است. گرچه برخی رسانه‌ها از اظهارات علی لاریجانی مبنی بر انصراف از حضور در انتخابات در صورت کاندیداتوری اسحاق جهانگیری خبر داده بودند، اما واقعیت این است که لاریجانی، در ماه‌های گذشته سکوت پیشه کرده و در هیچ جمعی اظهارنظر سیاسی و انتخاباتی نداشته است. شاید به دلیل همین سکوت اوست که گاه شایعاتی در فضای مجازی شکل می‌گیرد؛ سکوتی که معلوم نیست تا کی تداوم یابد. اما آنچه مسلم است، آنچه این روزها نظراتی که درباره کاندیداتوری، چهره‌ها یا فرایندهای سیاسی انتخابات به لاریجانی نسبت داده می‌شود، سخنان لاریجانی نیست.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها