فردا گزارش می‌دهد؛

نیامدن ظریف به نفع عارف می‌شود؟

کد خبر: 1061772

هرچند این روزها صحت‌های زیادی درباره کاندیداتوری ظریف شنیده می‌شود اما به نظر می‌رسد واقعیت را باید از زبان حامیان عارف شنید.

نیامدن ظریف به نفع عارف می‌شود؟

گروه سیاسی فردا؛ اصلاح طلبان امید داشتند که با آوردن سیدحسن خمینی بتوانند آرایش میدان انتخابات را مطابق میل خود سامان دهند اما با منتفی شدن این مسئله رجعت دوباره ای به سوی ظریف در حال شکل گیری است؛ با وجودی که او حتی قسم خورد نامزد انتخابات 1400 نمی شود.

محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران این سخن ظریف را علاقه و تمایل شخصی او خواند و بیان کرد «اگر اجماع کامل روی ظریف انجام شود و او نامزد منحصر به فرد اصلاح طلبان در صحنه باشد، چاره ای ندارد که در تصمیمش تجدیدنظر کند».

اما این تنها نگاه طیفی از اصلاح طلبان است و روی دیگر سکه را هم باید دید. در اردوگاه اصلاحات کسانی هستند که ظریف را غیراصلاح طلب می دانند و با استناد به همین مسئله معتقدند ائتلاف و اجماع روی نام او خلاف مصوبه جبهه اصلاحات ایران است. همچنین با اشاره به حوزه تخصصی او در عرصه سیاست خارجی، می گویند ظریف تجربه، توان و ظرفیت لازم برای مدیریت سیاست داخلی، اقتصاد، فرهنگ و حوزه های اجتماعی را ندارد.

در این میان حامیان محمدرضا عارف به نظر می رسد می کوشند گزینه نیامدن ظریف را تقویت کنند. حسن رسولی در همین رابطه گفت «موضوع کاندیداتوری ظریف منتفی است» حالا این رویکرد برآمده از یک رقابت درون اردوگاهی است یا یک واقعیت سیاسی، در جای دیگر باید محل بحث قرار گیرد. مسئله اصلی آن است که اگر این خبر صحت داشته باشد «پلن‌بی» اصلاحات نیز به بن بست می خورد.

در این صورت چاره ای برای اصلاح طلبان باقی نمی مانند که سراغ «پلن سی» بروند، یعنی بگذارند همه نیروها ثبت نام کنند و در نهایت از میان آنهایی که تأییدصلاحیت می شوند روی یک نامزد اجماع صورت گیرد. اگر این پلن مبنا باشد جهانگیری وعارف بیشترین شانس را خواهند داشت که البته به نظر می رسد در چنین سطحی کفه ترازو به نفع عارف سنگینی می کند. چراکه عملکرد دولت روحانی موجب سنگینی نگاه مردم جامعه به جهانگیری شده است.

احمد زیدآبادی اخیرا نوشت: «دکتر محمدرضا عارف در طول چند سال اخیر به شدت مورد حمله و هجوم و انتقاد بسیاری از اصلاح‌طلبان بوده است، اما بی راه نیست، بگویم کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات خردادماه سال جاری، در وجود همین آقای عارف «متعین» شده است».

با این اوصاف شاید در حال حاضر کوچ اصلاح طلبان به سوی عارف غیرقابل باور باشد اما اگر ظریف نیاید؛ عارف می‌تواند بدون تشویش و دغدغه در انتخابات ثبت‌نام کند و اگر اصلاح‌طلبان به حمایت از او برنخاستند، با تکیه بر اصول مصوب در جبهه اصلاحات آنان را به چالش بکشد و به حمایت از خود وادار کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها