در گفتگو با فردا مطرح شد؛

یوسف‌پور: نیامدن قالیباف فداکاری بزرگی بود، اعتبارش نزد اصولگرایان بالاتر رفت

کد خبر: 1066809

فعال سیاسی اصولگرا گفت: 90 درصد تقصیر رأی آوردن حسن روحانی در سال 92 گردن خود اصولگرایان بود چون روی یک نامزد توافق نکردند. حالا آقای قالیباف امسال با این اقدام خودش ضمن تقویت اعتبارش، الگوی خوبی برای سایر شخصیت ها شد تا به این رویکرد مثبت بپیوندند. اگر کسی باقی ماند و رأی شکنی کرد طبیعتا بعد از انتخابات باید پاسخگوی عملکرد خودش در میان مردم باشد.

یوسف‌پور: نیامدن قالیباف فداکاری بزرگی بود، اعتبارش نزد اصولگرایان بالاتر رفت

گروه سیاسی فردا: محمدباقر قالیباف با وجود درخواست های فراوان از جانب سیاسیون و اقشار مختلف مردم به صحنه انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیامد تا موقعیت سیدابراهیم رئیسی تقویت شود. او پیش از آغاز ثبت نام ها نیز گفته بود «اگر رئیسی بیاید من نخواهم آمد» و سر حرفش ایستاد؛ در حالیکه برخی دیگر نیز گرچه چنین حرفی زدند اما به ستاد انتخابات رفتند و نام نویسی کردند.

علی یوسف پور در گفتگو با فردا درباره نقش قالیباف در ایجاد هماهنگی انتخاباتی بین نیروهای اصولگرا گفت: عدم ثبت‌نام آقای قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری فداکاری بود و معتقدم اعتبار او در اردوگاه اصولگرایی به همین دلیل بالاتر رفت چون با وجود کاندیداتوری آقای رئیسی، اگر آقای قالیباف هم می آمد، قطعا یک شکاف بزرگی بین اصولگرایان زمان انتخابات ریاست جمهوری اتفاق می افتاد.

وی افزود: هم اکنون انتظار می رود که همه کمک کنند تا آقای رئیسی حتما در انتخابات پیروز شود. روز گذشته شاهد این بودیم آقای لاریجانی صحبت هایی در ستاد انتخابات کشور مطرح کرد که نشان می دهد او می خواهد همان مسیر آقای روحانی را برای رسیدن به پاستور طی کند و گام های نخست خودش را در همین جهت برداشت.

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به موقعیت خوب سیدابراهیم رئیسی در نظرسنجی ها و نزد افکارعمومی یادآور شد: انشاءالله اقدام آقای قالیباف کمک خوبی باشد تا آقای رئیسی اکثریت آرا را به دست آورد. امیدواریم در آینده بیشتر کشور از وجود آقای قالیباف در مجلس یا سایر مسئولیت ها بهره مند شود.

وی با اشاره به جایگاه والای مجلس شورای اسلامی در اداره کشور ادامه داد: مجلس در رأس همه امور است و می تواند با ریل گذاری صحیح برای دولت زمینه حل بسیاری از مشکلات را فراهم آورد. معتقدم با توجه به شناخت خوب و دقیقی که آقای قالیباف از امور اجرایی دارد، گره های قانونی در کوچک سازی و چابک سازی دولت را باز کند و راه را برای خدمتگذاری بیشتر دولت انقلابی آینده هموار سازد.

این عضو هیأت موسس جمیعت ایثارگران تأکید کرد: امروز شاهد هستیم بسیاری از قوانین مصوب مجلس و سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در باتلاق دولت فربه گم می شود بنابراین مجلس باید کمک کند، دولت کوچک شود و وظایفش را واگذار کند تا یک اقتصاد مردمی قوی در کشور شکل بگیرد.

وی درباره  لزوم الگوگیری نیروهای اصولگرا از قالیباف گفت: وقتی آقای قالیباف به نفع آقای رئیسی در انتخابات ثبت نام نکرد، افکارعمومی یک امتیاز مثبت به او دادند. حالا انتظار داریم آن شخصیت هایی که از جریان اصولگرایی اعلام کاندیداتوری کردند، به نفع آقای رئیسی کنار بروند.

یوسف پور بیان کرد: 90 درصد تقصیر رأی آوردن حسن روحانی در سال 92 گردن خود اصولگرایان بود چون روی یک نامزد توافق نکردند. حالا آقای قالیباف امسال با این اقدام خودش ضمن تقویت اعتبارش، الگوی خوبی برای سایر شخصیت ها شد تا به این رویکرد مثبت بپیوندند. اگر کسی باقی ماند و رأی شکنی کرد طبیعتا بعد از انتخابات باید پاسخگوی عملکرد خودش در میان مردم باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها