در گفتگو با فردا مطرح شد؛

عباس مقتدایی: ظریف دچار سردرگمی‌هایی شد

کد خبر: 1076881

عضو فراکسیون اکثریت مجلس یادآور شد: آقای ظریف در مقطع دشواری کار کرد، در نهایت آقای ظریف دچار بخشی از سردرگمی ها شده است که این سردرگمی ها را باید مرتفع کند. ما یک نظام رقیب رویکردهای غربی هستیم نباید در غرب هضم شویم.

عباس مقتدایی: ظریف دچار سردرگمی‌هایی شد

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار «فردانیوز» درباره چرایی طلوع و غروب محمد جواد ظریف گفت: در مجلس نهم هنگامی که ظریف با جان کری قدم زده بود به او گفتم «من دکترای روابط بین الملل دارم، متوجه هستم چگونه می شود مذاکره کرد اما این قدم زدن شما بخشی از توانمندی های بعدی شما را به حاشیه برد و عملا دست شما خالی شد، اگر این روش را ادامه دهید قطعا مورد طمع رقبای جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرید. چون برخی از نکاتی که مطرح کردید، مباحثی است که بیش از آنکه به مفاد قانون اساسی ما نزدیک باشد به مدل مورد نظر غربی ها شبیه است».

وی افزود: آقای ظریف آن روز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شده بود و در پاسخ به صحبت من گفت «خیلی حواسم هست و مراقبت می کنم» اما گذر زمان نشان داد نه تنها حواسش به نحو کامل جمع نبود بلکه عملا به نقطه ای رسید که پس از افشای فایل صوتی او، در نامه ای چند صفحه ای دوباره به آقای ظریف متذکر شدم و نوشتم «شما به عنوان وزیر امور خارجه ایران لازم است با دقت بیشتری قانون اساسی را دوباره بخوانید و به مفاد آن عمل کنید».

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: بالاخره بی توجهی آقای ظریف به اینکه وزیر امورخارجه چه کشوری است و با چه مبانی باید نمایندگی ایران در عرصه بین المللی را داشته باشد، کار دستش داد. اکنون هم معتقدم اگر آقای ظریف بی دقتی کند در آینده این زاویه گرفتن از رویکردهای قانون اساسی در ایشان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: خیرخواهانه به ایشان گفتم و باز هم می گویم «شما که اینقدر مورد لطف رهبری نظام قرار گرفته اید، باید متوجه باشید که غرب رنگ دارد، بی توجهی سبب می شود شما در رنگ گرفتن از رویکردهای غربی اسیر شوید. حال آنکه رویکرد اسلامی نظام سبقت الله است و رنگ خاص خودش را دارد.»

این عضو فراکسیون اکثریت مجلس یادآور شد: رویکردهای رهبر معظم انقلاب باید مورد لحاظ قرار گیرد. در هر صورت آقای ظریف در مقطع دشواری کار کرد، در نهایت آقای ظریف دچار بخشی از سردرگمی ها شده است که این سردرگمی ها را باید مرتفع کند. ما یک نظام رقیب رویکردهای غربی هستیم نباید در غرب هضم شویم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها