علی صوفی در یادداشت اختصاصی برای فردا؛

برخی گروه‌ها از اصلاحات جدا می‌شوند

کد خبر: 1077339

علی صوفی در یادداشتی با تشریح علل ناهماهنگی های انجام شده در جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری از جدایی برخی گروه ها از این جریان سیاسی استقبال کرد.

برخی گروه‌ها از اصلاحات جدا می‌شوند

گروه سیاسی فردا: متن یادداشت شفاهی علی صوفی به شرح زیر است:

مشکل بزرگ اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات تعارض منافع بود. زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تعارض منافع در جریان اصلاحات بی‌داد می کرد، عده ای دنبال مشارکت در انتخابات شورای شهر بودند، آنها طرح پر از ابهام و ایراد "سرا" را اجرا کردند. در حالی که اصلا مشخص نبود سر و دم این طرح کجاست. اما موافقان طرح با کلی پیش بینی های آنچنانی که معتقدند بودند براساس طرح سرا 600 هزار نفر به عنوان بدنه اجتماعی اصلاح طلبان در انتخابات شورا وارد می شوند و به لیست جریان اصلاحات رأی می دهند. همین آقایان بعد اصرار داشتند که حتما باید از عبدالناصر همتی حمایت شود. برای این خواسته هم استدلال می آوردند که انتخابات شورای شهر بدون وجود کاندیدای ریاست جمهوری محلی از اعراب ندارد چون مردمی که به نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان رأی می دهند، قطعا به لیست شورای شهر هم اقبال نشان خواهند داد.

هر چند جبهه اصلاحات ایران به حمایت از کاندیداتوری آقای همتی رأی نداد، اما وقتی اصرارها را دید اجازه داد احزاب از هر نامزدی که می خواهند حمایت کنند، با این وجود آقایان در سطح خیلی مبتذل و بچه گانه ای جوسازی کردند و عکس العمل های شرم آوری را از خود نشان دادند. شخصا تا به حال چنین رفتارهای سطح پایینی را در جریان اصلاحات مشاهده نکرده بودم. کاملا مشخص بود که این آقایان به لحاظ سیاسی اصلا رشد پیدا نکرده بودند و اشتباهی در جریان بالغ اصلاح طلب حضور یافتند و تعریف شدند.

این گروه با اصرار اتفاقاتی را رقم زدند که نتیجه اش را مشاهده کردیم و دیدیم پیش بینی های آنها درست از آب در نیامد، هرچند آقای همتی در تهران نزدیک به 400 رأی آورد، نفر اول لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران تنها 36 هزار کسب کرد. یعنی آن کسانی که در تهران به همتی رأی دادند به لیست شورای شهر تهران رأی ندادند.

عده ای به ثمن بخس اصلاح طلبی را هزینه کردند و هیچ ابایی هم از تبعات آن نداشتند، حالا باید اصلاح طلبان تکلیف خودشان را با این بخش روشن کنند. به ویژه آنکه دیگر قدرت دست این طیف نیست. این طیف همواره دنبال کسب قدرت به هر قیمتی است، از این به بعد کسر قابل توجهی از آنها از اصلاح طلبی فاصله خواهند گرفت و از جریان اصلاحات خارج خواهند شد. این خروج به نفع جریان اصلاح طلبی است چون اصلاح طلبی می تواند هویت خودش را دوباره احراز کند و می تواند حرکت خالصانه خودش را ادامه دهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها