نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «فردا» با بیژن مقدم

اصلاح‌طلبان قطب مقابل دولت رئیسی می‌شوند

کد خبر: 1078532

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اصلاح طلبان می روند تا قطب مقابل دولت آقای رئیسی شوند چون کار دیگری ندارند. آنها رسانه و برخی منابع اقتصادی دارند که می توانند طراحی های خودشان را جلو ببرند.

اصلاح‌طلبان قطب مقابل دولت رئیسی می‌شوند

گروه سیاسی فردا؛ بیژن مقدم در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره نگاه اصلاح طلبان به دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: رویکرد اصلاح طلبان منتقدانه خواهد بود، اگر هم الان ادبیات نرمی را به کار می برند. قطعا در آینده در این مسیر نخواهند ماند. بخشی از رویکرد نقادی جریان اصلاحات به عملکرد دولت آقای رئیسی بر می گردد. به عبارت دیگر عملکرد دولت آقای رئیسی خیلی تعیین‌کننده خواهد بود که چه مقدار به اصلاح طلبان برای حمله و نقد دستاویز بدهد.

وی با اشاره به رویکردهای گذشته جریان اصلاحات افزود: این جریان علاوه بر آنکه نقش خودش را در تهاجم و انتقاد گسترده به دولت خواهد دید و می کوشد سطح مطالبات جامعه را بزرگنمایی و برجسته سازی کند و به نوعی خودش را پرچم‌دار پیگیری این مطالبات از دولت جلوه دهد.

تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: البته رئیس دولت زمان انتخابات وعده ها و قول هایی داد که در پیگیری این مطالبات فرقی بین رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب وجود ندارد. از این رو بخشی از نقادی اصلاح طلبان به دولت آینده طبیعی است اما اینکه نقادی ها چگونه بیان و چه زمانی مطرح شود، قطعا روش ها متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: آیا به دولت فرصت برای استقرار و آرامش و پیدا کردن راهکار و مسلط شدن به کارها داده می شود یا همان ابتدا شمشیر نقد به روی دولت کشیده می شود یا خیر؟ مسئله ای است که گذر زمان مشخص خواهد کرد. فعلا که موضع اصلاح طلبان نرم است اما زمانی نقادی آنها شتاب می گیرد که دولت آینده دستاویزی هایی را فراهم کند.

این فعال مطبوعاتی یادآور شد: بالاخره دولت مستقر امکان دارد تصمیماتی بگیرد که خیلی ها به آن نقد وارد کنند. خود این فرصتی به اصلاح طلبان می دهد که به آن بپردازند. البته همین الان هم وضعیت طوری نیست که اصلاح طلبان تصمیم گرفته باشند تا 6 ماه سکوت کنند و هیچ چیزی نگویند. آنها هر روز مترصد موضوعی خواهند بود که آن را در رسانه ها و شبکه های مجازی بزرگنمایی کنند.

وی افزود: نمونه بارزش تماس آقای رئیسی با افراد مختلف بود که از آنها کسب مشاوره و نظر کند اما دیدیم اصلاح طلبان با همین موضوع چگونه برخورد کردند. برخی اصلاح طلبان از این رویکرد آقای رئیسی استقبال کردند و گفتند «روش خوبی از سوی رئیس جمهور منتخب در رفتار با کارشناسان است»، برخی اصلاح طلبان نیز به تخریب پرداختند و گفتند «اینها رفتارهای نمایشی است و هیچ خاصیتی ندارد». در واقع گروه دوم از همین الان شمشیر نقد را به روی دولت آقای رئیسی کشیدند.

مقدم گفت: اصلاح طلبان می روند تا قطب مقابل دولت آقای رئیسی شوند چون کار دیگری ندارند. آنها رسانه و برخی منابع اقتصادی دارند که می توانند طراحی های خودشان را جلو ببرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها