توصیه مهم مصباحی‌مقدم: جریاناتی که مدعی‌اند رئیس‌جمهور اختیار ندارد، وارد انتخابات نشوند

کد خبر: 1057396

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر جریان‌هایی مدعی‌اند که رئیس‌جمهور اختیار ندارد، بهتر است صحنه انتخابات را واگذار کنند، گفت: اینطور ادعاها فرافکنی و برای توجیه ناکارآمدی‌ها است.

توصیه مهم مصباحی‌مقدم: جریاناتی که مدعی‌اند رئیس‌جمهور اختیار ندارد، وارد انتخابات نشوند

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تبریک سال نو در رابطه با بخشی از بیانات نوروزی مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات و میزان اختیارات رئیس‌جمهور اظهار داشت: امیدوار هستیم انتخابات ۱۴۰۰ انتخاباتی پرشور باشد و رئیس‌جمهوری توانا، آگاه و بصیر نسبت به مسائل، اقتصاد ایران و ظرفیت‌های کشور روی کار بیاید که اگر انتخاب خوبی صورت گیرد شاهد خواهیم بود مسیر انقلاب اسلامی می‌تواند به خوبی و با دلگرمی مردم استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه سخن از اختیار نداشتن رئیس‌جمهور، همواره از ناحیه کسانی مطرح می‌شود که به تصور خودشان می‌خواهند از کارآمدی رئیس‌جمهور مورد نظر خود دفاع کنند و ضعف‌های بروز و ظهور پیدا کرده آن را بپوشانند، عنوان کرد: حقیقت این است که در کشور ما سه قوه وجود دارد که حکومت را اداره می‌کنند و رهبری بالای سر آنها سه قوه را هماهنگ می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه قوه مجریه از نظر وسعت امکانات و اختیارات، وسیع‌ترین و قوی‌ترین قوه است و اصلاً با دو قوه دیگر قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: به دلیل اینکه چندین سال در تصویب و بسته شدن بودجه حضور داشتم، شاهد بودم منابعی که در اختیار دولت قرار می‌گیرد بالای ۹۰ درصد منابع عمومی است و کمتر از ۱۰ درصد منابع عمومی در اختیار سایر قوا است.

مصباحی‌مقدم بیان کرد: از نظر امکانات نیروی انسانی با توجه به اینکه حدود ۳ و نیم میلیون جمعیت شاغل در بخش عمومی داریم، از این تعداد شاید حدود ۵ هزار نفر در قوه مقننه و حدود ۲ برابر در قوه قضائیه هستند؛ بقیه این جمعیت در اختیار قوه مجریه است که نشان می‌دهد از نظر امکانات مالی و امکانات نیروی انسانی، قوه مجریه وسیع‌ترین امکانات و وسیع‌ترین نیروی انسانی را در اختیار دارد.

وی افزود: این‌طور نیست که کسی بتواند ادعا کند دست دولت بسته است و چیزی در اختیارش نیست و اختیاراتی ندارد. همانطور که رهبر انقلاب اشاره کردند، کار سنگین است و به همین دلیل کسی از عهده این کار بر می‌آید که شبانه‌روز پای کار باشد. اگر کسی بخواهد کشور را با پشت میز نشستن و اتو کشیده اداره کند، بدون اینکه آستین‌های خود را بالا زده باشد حتماً ضعف‌هایش آشکار می‌شود و بروز پیدا می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اینگونه اظهارات اصلاً قابل قبول نیست. بخش مهمی از مدیریت اجرایی کشور طی این ۴۲ سال گذشته از کمبود اختیارات ننالیدند و سختی نگفتند بلکه سعی کردند همان ظرفیت‌هایی که وجود دارد را به کار بگیرند و توفیقات بزرگی هم داشتند.

مصباحی‌مقدم گفت: آنچه اهمیت دارد، مدیریت، خلاقیت، ابتکار و بکارگیری ظرفیت‌ها و چشم ندوختن به کمک‌های بیگانگان است. به نظر من این صحبت‌ها فرافکنی و دفاع بی معنا و غلطی است که صورت می‌گیرد. رئیس‌جمهور اختیارات و امکانات کافی در اختیار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسانی مدعی هستند که چنین اختیارات و امکاناتی نیست، بهتر است صحنه انتخابات را واگذار کنند. البته من معتقد نیستم جریان‌های سیاسی باید صحنه انتخابات را ترک کنند بلکه معتقد هستم باید از این ادعاهای بی معنا دست بردارند و اگر افراد توانایی دارند، آنها را به میدان بفرستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها