واکنش مشاور رئیس مجلس به خبر دست‌کاری ارقام بودجه؛

قربان زاده: مأموریتشان پوشاندن فایل صوتی ظریف بود/ جدول منتشر شده فاجعه و شیطنت رسانه‌ای است

کد خبر: 1063292
قربان زاده: مأموریتشان پوشاندن فایل صوتی ظریف بود/ جدول منتشر شده فاجعه و شیطنت رسانه‌ای است

گروه سیاسی فردا: مشاور رئیس و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس در پاسخ به فضاسازی های رسانه ای پیرامون تغییر جدول بودجه گفت:هیچ تعارضی بین عملکرد کمیسیون تلفیق ، هیات رئیسه این کمیسیون و صحن در موضوع جداول بودجه وجود ندارد.

حسین قربان زاده افزود:آنچه در مجلس اتفاق افتاده هیچ تفاوتی با روال سال های قبل نداشته، بلکه نسبت به سال 99 بسیار دقیق تر انجام شده در حالی که سال گذشته در این خصوص حکم حکومتی گرفتند و صحن هم از این موضوع اطلاع نداشت. در واقع صحن مجلس امسال با تفویضی که به کمیسیون تلفیق اختیارات داده زمینه را فراهم ساخته و این کمیسیون با توجه به ایراداتی که شورای محترم نگهبان گرفت برای رفع این موارد اقدام کرد.تاریخ های همه این مراحل روشن است. آنچه به روشنی می توان اشاره کرد در احکام و تبصره های بودجه که مصوب صحن است و ارقام کلی همچنین تفویضی که با جزئیات جداول به تصویب صحن رسیده هیچ تعارضی بین عملکرد کمیسیون تلفیق ، هیات رئیسه این کمیسیون و صحن وجود ندارد. ایرادات شورای نگهبان هم در مراحل مختلف که وارد شده به مرور در تعامل با این شورا رفع شده و در نهایت به دولت ابلاغ شده است.

مشاور رئیس مجلس اضافه کرد:این جدولی که امروز برخی کانال ها و سایت ها توییت کردند فاجعه است. واقعا عجیب است که چنین ادعایی مطرح می شود در حالی که آن رقمی که لایحه دولت است را به عنوان مصوبه مجلس نوشته اند و مصوبه مجلس را به عنوان عدد ابلاغ شده به دولت نشان داده اند و در نهایت می گویند مجلس یک چیزی تصویب کرده و چیز دیگری به دولت ابلاغ شده ، در حالی که این ستون اولی که نوشته شده ارقامی هستند که در لایحه اول دولت پیشنهاد شده و خود دولت در لایحه بعدی آن را اصلاح کرده است.این جدول به واقع فاجعه و  شیطنت رسانه ای است. همه علاقمندان می توانند قانون بودجه 1400 که در همه سایت ها ابلاغ شده و منتشر شده را ببینید و دریابند که این مصوبه مجلس نیست. مصوبه مجلس یک بار با یک امضا و آن هم امضای رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده و اینکه بگوییم با امضای رئیس مجلس چیزی متفاوت از این به دولت ابلاغ شده صحت ندارد. فاصله بین احکام و تبصره ها در جداول و دلایل آن کاملا مشخص است.

قربان زاده گفت: 14 ایراد شکلی به شورای نگهبان گرفته شده و از 29 اسفند رسیدگی به این مسئله شروع شده است. تمام ایام عید هم هیات رئیسه کمیسیون تلفیق فعال بودند و حضور داشتند تا ایرادات را رفع کنند. دوازدهم فروردین نمایندگان کمیسیون با شورای نگهبان جلسه داشتند و آن چیزی که مهم است هیچ تناقصی بین آنچه که صحن تصویب کرده در مورد ارقام کلی بودجه احکام و تبصره های بودجه و آنچه در جداول هست وجود ندارد. این مسئله که بگویند سازمان برنامه و بودجه مطلع نیست را نمی توان پذیرفت چرا که جداول توسط خود سازمان برنامه و در فایل ارسالی از سوی این سازمان ابلاغ شده و  بعد از آن چطور ممکن است سازمان برنامه مدعی می شود که مطلع نیست؟ اعضای این سازمان تا 22 فروردین از تمامی این جزئیات مطلع بودند و هیچ کس چنین چیزی نمی گوید. 

وی در پایان اظهار داشت: بودجه یک موضوع بسیار تخصصی است، اگر هدف بعضی ها پوشاندن فایل صوتی آقای ظریف است باید بگویم در این فضا کار خودشان را کردند. در واقع مهم این بود که موضوع را مطرح کنند و در رسانه ها بچرخانند ماموریت خودشان را انجام بدهند. دادند. کشور را به جنجال کشیدند و موجی که می خواستند علیه مجلس و رئیس مجلس همچنین کمیسیون تلفیق به راه انداختند. در مورد موضوع نامه نمایندگان هم باید بگویم این نامه هیچ ربطی به این اعا نداشته بلکه در هر دوره نمایندگان در خصوص جزئیات جداول توضیحاتی می خواهد و در همین راستا توضیح داده می شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها