سئو کلاه خاکستری به چه معناست؟

کد خبر: 1095300
سئو کلاه خاکستری به چه معناست؟

 

بسیاری از کارشناسان حوزه طراحی سایت و سئو معتقدند که موفقیت وب‌سایت‌ علاوه بر تکنیک‌های کاملا سفید به تکنیک‌های سیاه نیز نیاز دارد. اگرچه استفاده از تکنیک‌های سیاه می‌تواند زنگ خطر را به صدا درآورد اما نمی‌توان از سرعت پیشرفت ‌سایت با این تکنیک‌ها چشم پوشی کرد. اگر قصد سئو سایت خود را دارید و با تکنیک‌های سئو کلاه سفید، کلاه خاکستری یا کلاه سیاه آشنایی ندارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. این مطلب به صورت ویژه شما را با مفهوم تکنیک‌های کلاه خاکستری آشنا می‌کند.

تعریف سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری جهت بهینه‌سازی سایت به دنیای سئو معرفی شده است تا هم بتواند از امنیت وبسایت محافظت کند و هم از جریمه‌های موتورهای جست‌وجو جلوگیری کند. اگر چه بسیاری از افراد این تکنیک را ریسک پذیر می‌دانند اما می‌توان با آگاهی کامل و اجرای درست آن تاثیرات مثبت این تکنیک را در موفقیت سایت مشاهده کرد.

تکنیک کلاه خاکستری نزدیک به روش‌ سئو کلاه سیاه است. ترکیب این تکنیک با روش‌ سئو کلاه سفید این امکان را به وجود آورده است تا دور زدن قوانین توسط موتورهای جستجو و پیروی نکردن از آنها قابل ردیابی و تشخیص نباشد.

برای مثال خرید بک لینک که جزو تکنیک‌های سئو کلاه سیاه به شمار می‌رود، اگرچه می‌تواند به بهینه سازی وبسایت شما کمک کند، اما این روش اگر توسط گوگل تشخیص داده شود می‌تواند جریمه به همراه داشته باشد. این در حالی است که سئو کلاه خاکستری خرید IP های متفاوت و همینطور خرید بک لینک‌ها در مقدار کم از سایر سایت‌ها را پیشنهاد می‌دهد.

مزایای استفاده از روش سئو کلاه خاکستری

در واقع این تکنیک ویژگی‌های مثبت کلاه سفید و سیاه رو به ارث برده است. زیرا به کمک سئو کلاه خاکستری همانند تکنیک سئو کلاه سفید، به خاطر دور زدن قوانین موتورهای جستجو جریمه نمی‌شوید. همینطور در محدوده امن قوانین دیده خواهید شد. یا اینکه این چنین تصویری برای موتورهای جستجو نسبت به وبسایتتان ایجاد می‌شود. از سوی دیگر مانند روش کلاه ‌سیاه سرعت موفقیت و پیشرفت وبسایت افزایش می‌یابد و همین مسئله صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای را در وقت و هزینه به وجود می‌آورد.

وبسایت‌هایی که از تکنیک‌های کاملاً سفید استفاده می‌کنند ممکن است فرصت‌های زیادی را از دست بدهند، مانند فرصت برای بهبود رتبه بندی در یک زمان کم در کنار صرف کردن مبالغ بسیار زیاد. امروزه شرکت‌های زیادی برای آن که وبسایت‌شان دیده شود از تکنیک‌های خاکستری استفاده می‌کنند. برای مثال این شرکت‌ها از تکنیک رپورتاژ بهره می‌برند تا بازدید از سایت خود را افزایش دهند. این کار به این صورت انجام می‌گیرد که مبلغی پول به یک وبسایت پربازدید و معروف پرداخت می‌شود تا این وبسایت معروف مقاله مورد نظر را بین محتوا و مقاله‌های خود جای دهد.

232

چالش‌ها و معایب استفاده از کلاه خاکستری

همانطور که قبلا گفتیم ترفند های خاکستری در واقع تکنیک‌های سیاهی هستند که موتورهای جستجو در حال حاضر نمی‌توانند آن را تشخیص دهند. در نتیجه در جریمه‌ای نیز برای این کار در نظر گرفته نشده است. همینطور باید دقت کنید که در آینده ممکن است این ترفندهای خاکستری تشخیص داده شده و وبسایت‌هایی که از این تکنیک‌ها استفاده کرده‌اند به مشکل بربخورند.

 وبسایت‌هایی که از این تکنیک استفاده می‌کنند برای آنکه از رخ دادن چنین مواردی جلوگیری کنند باید نسبت به قوانین و تغییر و به روز رسانی آن‌ها آگاه باشند تا بتوانند با توجه به این تغییرات عمل کنند. در غیر این صورت تمام زحماتشان از بین خواهد رفت و ممکن است توسط این موتورهای جستجو جریمه شوند.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود تشخیص بین تکنیک‌های سیاه و خاکستری است. زیرا تکنیک سئو کلاه خاکستری با تکنیک سیاه مرز باریکی دارد. برای آنکه بتوانید جهت موفقیت وبسایتتان از این تکنیک‌ها استفاده کنید بهتر است در ابتدا از قانونی بودن یا غیر قانونی بودن آن‌ها کاملا مطلع شوید تا بتوانید آن‌ها را بکار ببرید و برای دور زدن آن‌ها چاره‌ای بیندیشید.

تکنیک‌های استفاده از سئو کلاه خاکستری

برای آنکه در استفاده از این روش از تاثیر مثبت آن برخوردار شوید بهتر است بدانید باید در وهله اول به اندازه کافی از آن استفاده شود و سپس دانش کافی درباره اجرا آن وجود داشته باشد. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین تکنیک‌های خاکستری را معرفی کنیم.

استفاده از شبکه‌هایی که بک لینک خصوصی دارند

شبکه‌های بک لینک خصوصی مجموعه‌ای از وبسایت‌های مرتبط هستند که جهت لینک دادن به سایت اصلی و بهینه‌سازی آن شکل گرفته‌اند. در واقع این یک تکنیک سیاه است که در صورت کشف از سوی گوگل جریمه به همراه خواهد داشت.

استفاده از نام برند‌های معروف

می‌توانید از نام یک برند معروف در دامنه خود استفاده کنید و وبسایتتان هنگامی که کاربران در جستجوی نام آن برند معروف هستند، در بین نتایج نمایش داده شود.

به روز رسانی محتواهایی قدیمی

در صورتی که محتوای قدیمی در در وبسایت خود دارید که بازدید چندانی نیز نداشته است می‌توانید آن را توسعه دهید و به روز کنید. این توسعه محتوا می‌تواند بر دیده شدن و افزایش ترافیک سایت اثر قابل توجهی داشته باشد.

33331

سئو سایت اصولی در دیجی تک

به طور کل استفاده حرفه‌ای از سئو کلاه خاکستری تاثیر قابل توجهی بر روی بهینه‌سازی سایت از جمله ترافیک و تعداد بازدید از سایت خواهد گذاشت.

تیم متخصص و مجرب دیجی تک می‌تواند سایت بهینه شده‌ای را در اختیارتان بگذارد که تمام نکات سئو از جمله سئو کلاه سفید و خاکستری و در آن به کار گرفته شده است تا جزو نتایج اول جستو‌جو و بازدید در موتورهای جست‌وجو باشید.

نحوه ثبت سفارش سئو سایت در دیجی تک

دیجی تک تیمی کاربلد و با تجربه را در این زمینه به کار گرفته است تا در موفقیت شما در معرفی وبسایتتان همراهتان باشد. برای مشاهده جزئیات خدمات این تیم و ثبت سفارش می‌توانید به آدرس https://digitechseo.com/iran/yazd مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و پرسش‌های احتمالی می‌توانید با پشتیبانی دیجی تک تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها