چرا به لوازم آرایشی ضد آلودگی نیاز دارید؟

کد خبر: 1119668
چرا به لوازم آرایشی ضد آلودگی نیاز دارید؟

 

تعداد زیادی از افراد جهان در حال استفاده مداوم و روزانه لوازم آرایشی هستند. اکثر این افراد از مضراتی که لوازم آرایشی مصنوعی در آن­ها ایجاد خواهد کرد بی­اطلاع هستند. یکی از بدترین معایب لوازم آرایشی مصنوعی و همراه با آلودگی ایجاد سرطان پوست در افراد استفاده‌کننده از این لوازم آرایشی است.

اکثر متقاضیان لوازم آرایشی در جهان بانوان هستند. خرید لوازم آرایشی مختلف برای آن­ها لذت­بخش و مفرح است. اما متأسفانه اکثر آن­ها اولویت­های خرید لوازم آرایشی را نادیده گرفته و به هزینه لوازم آرایشی و رنگ و ظاهر این لوازم توجه می­کنند و اغلب اولویت اصلی که استفاده از لوازم آرایشی مرغوب و باکیفیت و بدون آلودگی است را نادیده می­گیرند. انتخاب درست یک فروشگاه معتبر، برای خرید لوازم آرایشی از اهمیت بالایی برخوردار است و کاج شاپ یک فروشگاه معتبر در زمینه خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل می‌باشد.

به‌دست‌آوردن مهارت لوازم آرایشی مرغوب و باکیفیت و بدون آلودگی از مهارت­هایی است که بانوان مخصوصاً بانوانی که به زیبایی و سلامت خود بسیار اهمیت می­دهند، مورد اهمیت است. بانوان می­بایست در خصوص خرید لوازم آرایشی بدون آلودگی اطلاعات کسب کرده و همواره لوازم آرایشی خود را از تأمین‌کنندگان معتبر و یا از سایت­های معتبر اینترنتی خریداری کنند و به‌شدت از خرید لوازم آرایشی از سایت­های اینترنتی و یا شبکه­های اجتماعی غیرمعتبر یا خرید از تأمین­کنندگان و فروشندگان نامعتبر و استفاده از برندهای ناشناخته خودداری و پرهیز کنند، زیرا باید توجه کنند تا اگرچه ممکن است هزینه کمتری انجام دهند و یا لوازم آرایشی با ظاهر زیبایی خریداری کنند اما احتمال ایجاد انواع بیماری­های پوستی بالاخص سرطان پوست را در خود تقویت خواهند کرد.

طبق بررسی­های به‌عمل‌آمده ایران سومین کشور مصرف­کننده لوازم آرایشی جهان است و طبق آمار رسمی وزارت بهداشت حدود 30 درصد از لوازم آرایشی موجود و طبق آمار غیررسمی حدود 50 درصد از لوازم آرایشی موجود در بازار نامرغوب و بدون کیفیت و دارای انواع و اقسام آلودگی­هاست که بانوان را در اثر استفاده مکرر و طولانی­مدت دچار آسیب­های جبران­ناپذیری خواهد کرد.

امروزه امکان انتقال عوامل بیماری­زا با استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و آلوده یکی از مسائل بهداشتی موردتوجه در جامعه است که در اثر استفاده گسترده و استاندارد نبودن لوازم آرایشی احتمال انتقال آلودگی و خطرات ناشی از ایجاد عفونت توسط انواع باکتری‌ها در افراد دور از ذهن نیست. تماس مستقیم لوازم آرایشی غیراستاندارد و نامرغوب معضلات زیادی را برای افراد مصرف­کننده ایجاد خواهد کرد. لازم به ذکر است این آلودگی­ها در لوازم آرایشی که در دور چشم استفاده می­شود آثار مخرب بیشتری از خود بر جا خواهد گذاشت.

علاوه بر وجود انواع آلودگی­ها در لوازم آرایشی نامرغوب و غیراستاندارد، نگهداری نادرست لوازم آرایشی نیز یکی از عوامل ایجاد آلودگی لوازم آرایشی و آسیب به بدن افراد است.

ریمل بر مژه­ها و خط چشم نیز در لبه پلک چشم مورداستفاده قرار می­گیرند. مواد اصلی تشکیل­دهنده دو لوازم آرایشی یاد شده یعنی خط چشم و ریمل شامل تالک، کائولین و مواد نگهدارنده و رنگ­هایی از جنس اکسیدهای آلومینیوم، آهن و کرومیوم است. باتوجه‌به اینکه استفاده از خط چشم و ریمل در اثر آلودگی می­توانند سبب بروز صدمات زیادی در چشم گردند، می­بایست در تولید این لوازم آرایشی دقت فراوانی به عمل آید و از حضور باکتری­های آلوده­کننده در این مواد ممانعت به عمل آورد، همچنین در اثر استفاده مکرر از این لوازم آرایشی تمهیداتی در خصوص نگهداری این لوازم آرایشی می­بایست اندیشید و از ایجاد انواع قارچ­ها و باکتری­ها در آن­ها خودداری کرد. اکثر کارخانجات تولیدکننده لوازم آرایشی از مواد نگهدارنده برای جلوگیری از رشد باکتری­ها و آلوده­کننده­ها استفاده می­کنند. اکثر مواد نگهدارنده­ای که کارخانجات مورداستفاده قار می­دهند شامل اوره، پارابنز، ایمادازولیدنیل است. درصورتی‌که کارخانجات از مواد نگهدارنده نامناسب استفاده کنند این مواد آرایشی جایی برای رشد انواع قارچ­ها و باکتری­ها خواهد شد و برای همین است که بر خرید لوازم آرایشی از برندهای معتبر و مرغوب تأکید می­شود. آلودگی­های مورداستفاده در اطراف چشم با طولانی­تر شدن مدت استفاده از لوازم آرایشی افزایش خواهد یافت.

لوازم آرایشی که تاریخ مصرف آن­ها منقضی شده و یا اسفنج­هایی که در لوازم آرایشی مورداستفاده قرار می­گیرند و به‌صورت دوره­ای تمیز نمی­شوند، محل تجمع انواع باکتری­های خطرناک بوده و عوارض زیادی را در خانم­ها ایجاد خواهد کرد. از جمله عوارضی که لوازم آرایشی آلوده و نامرغوب در افراد ایجاد می­کند شامل موارد ذیل می­باشد:

  • جوش صورت: لوازم آرایشی آلوده سبب ایجاد جوش در پوست شده و یا در صورت وجود جوش در صورت آن را تقویت خواهد کرد. لوازم آرایشی آلوده سبب بسته‌شدن منافذ پوست شده و راه را برای اکسیژن‌رسانی و خروج میکروب­ها از پوست خواهند بست. جوش صورت علاوه بر اینکه زیبایی پوست را کاهش می­دهد، روش­های درمان آن هم عوارض بدی برای پوست ایجاد خواهد کرد.
  • چین‌وچروک پوست: استفاده مداوم از لوازم آرایشی آلوده چربی طبیعی پوست و ویتامین و مواد معدنی پوست را از بین برده و به‌مرورزمان سبب ایجاد چین‌وچروک در پوست می­گردد.
  • خراب‌شدن پوست: ماندگاری زیاد لوازم آرایشی نظیر کرم‌پودر به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن­ها سبب آسیب و خراب‌شدن پوست می­گردد.
  • عفونت چشم: ریمل و خط چشم آلوده و خوب نگهداری نشده سبب عفونت، ریزش مژه، خارش، سوزش، قرمزی چشم و حساسیت و خشکی چشم می­گردد.
  • اختلالات پوستی: انواع کرم‌پودرها حاوی سدیم سولفات هستند که استفاده طولانی‌مدت آن­ها به پوست آسیب می­رسانند و اختلالاتی نظیر خارش، التهاب، جوش و قرمزی پوست را در بدن پدید خواهد آورد.
  • سرطان: از مضرات لوازم آرایشی است و اکثر مواد آرایشی و بالاخص مواد آرایشی آلوده به دلیل ترکیبات سمی و شیمیایی برای بدن نامناسب بوده و سبب ایجاد سرطان پوست خواهند شد. در این میان لوازم آرایشی نظیر ریمل به دلیل وجود قطران ذغال سنگ بر سیستم عصبی تأثیرات منفی گذاشته و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش خواهد داد.
  • پیری زودرس در پوست: لوازم آرایشی به دلیل ایجاد لایه­ای بر روی پوست از رسیدن اکسیژن جلوگیری کرده و توان نفس کشیدن پوست را خواهند گرفت. زمانی که پوست امکان نفس کشیدن نداشته باشد و لایه­ای از لوازم آرایشی از رسیدن اکسیژن ممانعت به عمل آورد این امر سبب صدمه به پوست شده و سبب چین چروک پوست خواهد شد.
  • جنون گاوی: برخی لوازم آرایشی دارای کلاژن هستند، اگرچه کلاژن برای پوست مفید است و تأثیر زیادی در بهبود ظاهر پوست ایجاد می­کند اما به دلیلی اینکه کلاژن بکار رفته دامی است احتمال سرایت جنون گاوی در افراد را افزایش خواهد داد.
  • صدمات کبدی: در لوازم آرایشی از آفلاتوکسین استفاده می­شود و این ماده از قدیمی­ترین مواد سرطن­زا است. این لوازم آرایشی براحتی از پوست جذب شده و منجر به سرطان و آسیب زیاد به کبد خواهد شد.

افراد می­بایست ضمن پرهیز از استفاده از لوازم آرایشی آلوده که عموماً در برندهای نامعتبر و کارخانه­های سازنده نامعتبر وجود دارد در صورت استفاده از آن­ها به هر دلیلی حداکثر دقت در استفاده از این لوازم ارایشی را به کار ببندند و حداکثر دقت را در جلوگیری از آلودگی چشم بنمایند. همچنین یکی از روش­هایی که می­توان از آلوده شدن لوازم آرایشی جلوگیری کرد نگهداری صحیح و دقیق آن­ها است تا میزان آلودگی لوازم آرایشی به حداقل ممکن برسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها