با دستگاه شیرینگ پک به بهترین بسته بندی ها برسید

کد خبر: 1120258
با دستگاه شیرینگ پک به بهترین بسته بندی ها برسید

 

بسته بندی ومحافظت محصول ازدوران قدیم یکی از دغدغه های تولیدکنندگان محصولات غذایی ، آرایشی، بهداشتی و شیمیایی بوده است که این امر دربهبود وذخیره سازی وتوزیع محصولات ، کمک شایانی به تولیدکنندگان به خصوص تولیدکنندگان موادغذایی نموده است.

دراین مقاله قصدداریم به بررسی یکی ازدستگاه های بسته بندی وملزومات آن که دستگاه شیرینگ پک نام دارد بپردازیم .پس ازمطالعه این مقاله اطلاعات جامعی درباره دستگاه شیرینک پک ، عملکرد این دستگاه وانواع رول مورد استفاده دردستگاه شیرینک پک پیداخواهید کرد.

شیرینگ چیست ؟

کلمه شیرینک به معنای جمع شوندگی می باشد.

شیرینگ نوعی بسته بندی می باشدکه پوششی از جنس پلاستیک نازک وشفاف به نام نایلون شیرینک به دورمحصولات کشیده شده وتوسط حرارت جمع می گردد .لازم به ذکراست که ازاین پوشش به عنوان پوشش دوم ویا سوم استفاده می شود وبیشترجهت زیبایی بخشیدن به کالاواعتباردادن به محصول وجلوگیری از ورود گردوغبار به درون محصول استفاده می شود.

شیرینک پک ، شیرینگ پگ ،  شرینک ، شیرینگ کدام صحیح می باشد؟

اغلب صنعتگران وتولیدکنندگان به صورت عامیانه ازکلمات شیرینگ پک و یا شیرینک پک استفاده می کنند ولی با توجه به لغت لاتین آن کهshrink    می باشد تلفظ صحیح این کلمه شرینک     می باشد پس دراصل کلمات شیرینگ وشیرینک نادرست است.

برای پوشش دهی وبسته بندی شیرینک یک محصول به چه چیزهایی نیازمندیم ؟

1-یک دستگاه دوخت حرارتی که سبب برش ودوخت همزمان فیلم شیرینک شود

2- فیلم شیرینکی که باید با آن عمل بسته بندی انجام شود

3-یک منبع حرارتی که فیلم شیرینک راگرم کرده تاجمع شده و به دور کالا جمع شود مانند تونل حرارتی ، کابین حرارتی و سشوار

همانطورکه در بالاذکرشد برای بسته بندی شیرینک به یک دستگاه دوخت و برش حرارتی ویک منبع حرارتی جهت جمع شدن نایلون شیرینک به دورمحصول نیازداریم که برای این منظور دستگاه های مختلفی تولید وساخته شده ودر بازارعرضه می گردد .این دستگاه ها باتوجه به نوع ، جنس و ابعاد محصول  قابل انتخاب بوده و دراین خصوص مشاورین وکارشناسان خبره وباتجربه شرکت ماشین آلات بسته بند ی فرهام ، تولیدکنندگان محترم را باصبروبردباری راهنمایی می نمایند .

درادامه به توضیح انواع دستگاه شیرینگ پک می پردازیم.

انواع دستگاه شیرینگ پک:

1- شیرینک بر رومیزی با سشوارحرارتی

2- شیرینک کابینی یا شیرینک پک کابینی

3-شیرینک کابینی کانوایردار

4- دوخت ال و شیرینک تونل

5- شیرینک پلی اتیلن

 

2

در خصوص انواع دستگاه بسته بندی شیرینک به اختصار به توضیح می پردازیم :

1- دستگاه شیرینک بر رومیزی

دستگاه شیرینک بر رومیزی، کوچکترین دستگاه شیرینک شرکت فرهام بوده که دارای غلطک جهت جاگذاری رول نایلونی و یک المنت برش جهت دوخت و برش نایلون می باشد. در این دستگاه برای جمع شوندگی نایلون به دور کالا نیاز به سشوار و گرمای حاصل از آن می باشد.

از دستگاه شیرینک بر رومیزی می توان بصورت کارگاهی یا در تیراژ کم بصورت مشاغل خانگی استفاده نمود. جهت بسته بندی جعبه مبایل، قطعات فانتزی وکادویی و لوازم آرایشی می توان از این دستگاه شیرینک بر رومیزی استفاده بعمل آورد.

2- دستگاه شیرینک پک کابینی :

شیرینک پک  کابینی دارای جای رول، میز کار و محفظه ای حرارتی بصورت کابین می باشد. نحوه کارکرد دستگاه شیرینک کابینی به این صورت می باشد که باقراردادن محصول دربین نایلون  ودوخت وبرش نایلون ، محفظه توسط  فرامین کنترلی گرم شده ومحصول شیرینگ می گردد.

 دستگاه شیرینک کابینی دارای دو عدد مگنت و دو عدد رله می باشد که هر کدام از مگنت ها از رله مجزا فرمان می گیرد. هنگامی که محصول درون کابین قرار می گیرد دو مگنت همزمان فعال شده و زمانی که دوخت انجام شد مگنت اول که در تقاطع دو المنت دوخت و برش قرار دارد رها شده و محصول به وسط کابین جهت جمع شوندگی بهتر نایلون هدایت می شود. و زمانی که تایم شیرینک به اتمام رسید مگنت دوم رها شده و کابین توسط جک به سمت بالا هدایت می شود ومحصول بصورت  شیرینک شده آماده می باشد.

دستگاه شیرینک کابینی در دو مدل استاندارد موجود می باشد که تفاوت آن در سایز کابین (کابین 30*40 و کابین 45*50) می باشدکه باتوجه به ابعاد بسته مورد استفاده قرارمی گیرد.

از دستگاه شیرینک پک کابینی درصنایع غذایی ، پزشکی ، دارویی ، خودرویی ، شیمیایی ، سلولوزی ، کترینگ ها ، رستوران ها ، کترینک ها، هایپر مارکت ها، سوپرمارکت ها، چاپخانه ها،کتاب فروشی ها ، نان فانتزی ها وهمچنین بسته بندی جعبه هایی ازقبیل شکلات ، بیسکوییت ، گز ، شیرینی ، شانه تخم مرغ ، لوازم التحریر و...استفاده می شود.

طریقه جا گذاری رول دستگاه شیرینک :

درابتدا رول شیرینک رادرسایزمناسب انتخاب کنید وآن راروی دستگاه جابزنید لازم به ذکراست که تمام رول ها به صورت دولا که یه طرف نایلون بسته ویک طرف بازاست در بازارموجودمی باشد .

طریقه جازدن رول در دستگاه به اینصورت است که طرفی ازنایلون که بسته است به سمت دیوارقرارمی گیرد وطرفی که بازاست به سمت اپراتورقرارمی گیرد سپس دولایه رول را ازبین میله ها ردمی کنیم، سینی راجلومی کشیم ،یک لایه نایلون را از زیر سینی ولایه دوم را روی محصول عبورمی دهیم، به این ترتیب رول در جای خودقرارمی گیرد. هنگام عبورنایلون ازرول ها توسط پرفراژ موجود برروی میله ها درنایلون منفذهای ریزی ایجادشده که سبب جمع شدن وخروج هواهنگام شیرینگ می گردد.

3-شیرینک کابینی کانوایردار:

دستگاه شیرینک کابینی کانوایردار همان شیرینک کابینی ساده است بااین تفاوت که درون کابین دستگاه ، کانوایری به صورت اتوماتیک ، محصول را بعداز عملیات شیرینک به خارج از کابین هدایت می کند . وسرعت بسته بندی  افزایش می یابد. از شیرینک کابینی کانوایردار جهت داشتن راندمان بالا وافزایش سرعت بسته بندی در کاراستفاده می گردد.

4- دستگاه دوخت L و شیرینک تونل:

دستگاه دوخت L و شیرینک تونل برای بسته بندی  محصولات در تیراژ و سرعت بالاتر استفاده می گردد. دستگاه دوخت L به دو صورت دوخت L ساده و دوخت L پنوماتیک موجود می باشد .دردوخت ال پنوماتیک بافشاریک دکمه عملیات دوخت وبرش انجام می گردد. تامین نیروی دستگاه دوخت پنوماتیک توسط کمپرسور صورت می پذیرد.

شیرینک تونلی نیز در دو مدل موجود بوده که تفاوت آن در اندازه تونل (تونل 25*45 بصورت تک فاز و تونل 35*65 بصورت سه فاز) می باشد.سرعت بالای این دستگاه ناشی از جدا بودن زمان دوخت وبرش و شیرینک توسط تونل می باشد . به عبارتی در شیرینگ کابینی هنگام عملیات شیرینک حرارتی قسمت دوخت وبرش درگیر می باشد لیکن دراین دستگاه مجزا می باشد.

دستگاه تونل علاوه بر تنظیم سرعت نوار نقاله  قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز داشته و این کار از اتلاف انرژی وحرارت اضافی جلوگیری بعمل می آورد. عملکرد دستگاه دوخت ال وتونل به اینصورت می باشدکه ابتدا نایلون حاوی محصول  توسط دوخت ال ، دوخت و برش می شود سپس محصول به درون تونل هدایت می شود وباگرمای ایجادشده درتونل نایلون به دور بسته شیرینک می شود.

5- دستگاه شیرینک پلی اتیلن

دستگاه شیرینک پلی اتیلن یکی از دیگر دستگاه های شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام می باشدکه برای بسته بندی قطعات سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه جهت بسته بندی موادغذایی به صورت یکپارچه ومجموعه ای کاربرد دارد.این دستگاه میتواند محصولات شمارا بصورت یکپارچه درکناریکدیگرقراردهد تا هم استحکام بیشتری به بسته بندی شما بدهد هم جابجایی آسانی داشته باشد وازآسیب دیدن محصول شماجلوگیری شود

نایلون دستگاه شیرینک پلی اتیلن متفاوت و ضخیم می باشد. جنس نایلون شیرینک این دستگاه  ، نایلون پلی اتیلن می باشد و ضخامت زیاد آن محصولات سنگین را بصورت فشرده کنار هم نگه می دارد.

دستگاه شیرینک پلی اتیلن به دو صورت شیرینک پلی اتیلن نیمه اتوماتیک و شیرینک پلی اتیلن اتوماتیک موجود می باشد.

 نحوه کارکرد دستگاه شیرینک پلی اتیلن به این صورت می باشد که برروی دستگاه دو عدد رول از بالا و پایین ، قرارگرفته که بعداز قراردادن محصول بین دورول وعملیات دوخت وبرش نایلون ، محصول به درون تونل هدایت می گردد. تونل دستگاه شیرینک پلی اتیلن قابلیت تنظیم سرعت و دما متناسب با ضخامت فیلم و ابعاد محصول رادارا می باشد. قابل ذکر هست دستگاه های شیرینک پلی اتیلن دردومدل تک گانه (برقی)  و دوگانه ( برقی وگازی ) تولید می گردد.

از دستگاه شیرینک پلی اتیلن دریکپارچه ومتحدکردن محصولات استفاده می شود وبرای بسته بندی آب معدنی، کنسرو، تن ماهی، نوشابه، دلستر، رب گوجه، کارتن قطعات یدکی  و .. می توان استفاده می گردد.

انواع نایلون های شیرینک پک : (نایلون مصرفی)

دستگاه شیرینک پک کابینی ودوخت ال و شیرینک تونل قابلیت شیرینگ کردن نایلون های PVC و POF را دارد.

PVC مخفف کلمه پلی وینیل کلراید می باشد.

POF مخفف کلمه پلی الیفن می باشد.

فیلم شیرینک، نایلون مخصوص و منحصر به فردی هست  که متناسب با محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. نایلونPOF و PVC نایلون های شفاف و نازکی هستند که جهت بسته بندی محصولات سبک مانند کارتن رشته و بیسکوییت، لوازم آرایشی، قطعات کوچک صنعتی و دارویی و .. استفاده می شود.

PVC ترکیبی از سه عنصر کربن ، هیدروژن  وکلر است. این نایلونها به حرارت حساس هستند ودر انواع یک لایه و چندلایه تولید می شود وازدرجه شفافیت متفاوتی برخوردارهستند. هنگام شیرینگ شدن محصول توسط PVC گازکلرمتصاعد می گردد در صورتیکه در POF این اتفاق نمی افتد لذا نایلون PVC برای محصولاتی که نایلون با محصول تماس مستقیم دارد قابل استفاده نمی باشد.

PVC درضخامت های گوناگون وعرض های متفاوت تولید می گردد و دردونوع سخت ( خشک) ونرم ( انعطاف پذیر ) به بازارعر ضه می گردد.

PVC نوع سخت ( خشک ) : این رول ها در رنگهای آبی ، قرمز ، سبز ومشکی تولید می شودودربرابر شعله وضربه مقاوم هستند.

PVC   نوع نرم  ( انعطاف پذیر ) : این نایلون به دوصورت شفاف ومات  ( رنگی ) تولید می شود.

تفاوت PVC و  POF

PVC   نسبت به POF  خشک تر است

PVC  نسبت به POFشکننده تراست

PVC برعکس POF به مرور زمان رنگش زرد وشکننده می شود.

POF نسبت  PVCانعطاف پذیری بالاتری دارد وبه آسانی پاره نمی شود.

POF قابلیت کششی بیشتری نسبت به  PVC دارد.

3

نکات مهم در در انتخاب و خرید دستگاه شیرینک پک :

1-نوع محصول

2-  ابعاد بسته بندی

3- وزن محصولات

4- تیراژ مصرفی در روز

5-  توان مصرفی دستگاه

6- اندازه دستگاه با توجه به محیط کار

مکانیزم دستگاه شیرینگ پک :

 دستگاه بسته بندی شیرینگ پک مکانیزم پیچده ای ندارد. تمامی دستگاه های شیرینک پک صنعتی دارای جای رول جهت جا گذاری فیلم شیرینک و یک میز کار جهت هدایت محصول بین فیلم شیرینک و همچنین دارای محفظه ای جهت ایجاد گرما برای جمع شوندگی نایلون می باشند.

اولین کار دربسته بندی شیرینک ، دوخت وبرش قسمتهای باز نایلون است  و این کارتوسط قسمت

دوخت دستگاه شیرینک پک انجام می شودکه نایلون شیرینک را به دور محصول نگه میدارد تا

نهایتا باایجادگرما توسط کابین ، تونل ویا سشوار نایلون شیرینک به دورمحصول جمع شود. شایان

ذکراست که تمامی رول های مخصوص شیرینک به صورت دولا که یک طرف نایلون بسته ویک

طرف بازاست  ، دربازار  موجود می باشدودومین قسمت یک دستگاه شیرینک پک ،کابین ، تونل

وسشوارمی باشد .

مزایای دستگاه شیرینک پک:

بسته بندی با دستگاه های شیرینک علاوه بر جلا دادن و افزایش زیبایی به محصول سبب محافظت محصول از رطوبت و گرد و غبار می شود. سرعت بالا در بسته بندی و قیمت مناسب این دستگاه های شیرینک متقاضیان را به سمت این صنعت سوق داده است.

ازدلایل مهم انتخاب دستگاه شیرینگ پک ، جلا دهندگی به محصول  ، اعتباربخشیدن به برند وکالا، تازگی وطراوت بخشیدن به محصول وکنار هم نگه داشتن محصولات چندتایی ،  مناسب و ارزان بودن قیمت نهایی محصول می باشد.

کاربرد دستگاه شیرینک پک در صنایع مختلف :

 از دستگاه های شرینک پک در صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی و .. مورد استفاده قرار می گیرد.

 در رستوران وکترینک ها، فروشگاه های زنجیره ای، قنادی ها، انتشاراتی ها، کتاب فروشی ها ، لوازم ورزشی، لوازم بهداشتی و آرایشی، عطر و ادکلن، شامپو، لوسیون، مایع دستشویی، مایع ظرف شویی و قطعات صنعتی خودروازدستگاه شیرینک پک  استفاده می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های شیرینک  و خرید آن به شرکت ماشین آلات فرهام با آدرس سایت Farhampack.com مراجعه بفرمایید.

سخن آخر :

تمام دستگاه های بسته بندی در تمامی صنف ها با توجه به نوع محصول و تیراژ محصول خریداری می شوند. محافظت محصول در قبال آلودگی، رطوبت، گرد و غبار، شکنندگی بسیار حائز اهمیت بوده که به سهولت حمل و جابجایی انجام شود. در کنار تمام دستگاه های بسته بندی، بسته بندی که هم از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه باشد هم بسته بندی محکم و مقاوم و زیبایی داشته باشد بسیار مورد توجه تولید کنند گان می باشد.

برای انتخاب خرید دستگاه شیرینک با این دستگاه پیشنهاد می شود این مقاله شیرینک یا مقالات مرتبط با بسته بندی را در شرکت ماشین آلات فرهام مطالعه کرده و دستگاه را خریداری فرمایید. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها