راهنمای سفر ارزان به ترکیه در عید نوروز 1401

کد خبر: 1124949
راهنمای سفر ارزان به ترکیه در عید نوروز 1401

 

سفر ارزان به ترکیه در عید نوروز 1401 مورد توجه بسیاری از ایرانیان است. ترکیه همیشه در ایام عید نوروز گردشگران زیادی را از ایران جذب می کند که به آن می پردازیم.

ترکیه مناظر خیره‌کننده‌ای دارد و برای ماجراجویی در طبیعت عالی است. از استانبول و آنتالیا گرفته تا ازمیر و کوش آداسی و شهرهای دیگر، هر کدام جاذبه های زیادی را به گردشگران ارائه می دهند.

استانبول شهری خارق‌العاده و معروف در ترکیه است. مساجد تاریخی استانبول، غذاهای خیابانی خوش طعم، تاریخ غنی، کاخ ها تاریخی و شهری با فضای جذاب از مواردی هستند که استانبول را به شهری خاص تبدیل می کنند.

شهر باستانی افسوس، بالن سواری در طلوع خورشید در شهر کاپادوکیا و یا بازدید از حوضچه‌های نمک در پاموکاله کوش آداسی و غذاهای سنتی ترکیه و صبحانه های ترکی خوش طعم از مواردی هستند که می توانید در شهرهای مختلف ترکیه تجربه کنید.

استانبول در فصل بهار

رزرو پرواز ارزان به ترکیه در نوروز 1401

گردشگران ایرانی به دلیل نزدیک بودن به کشور ترکیه نگرانی زیادی بابت هزینه پرواز ندارند. به لطف طیف گسترده ای از خطوط هوایی مقرون به صرفه در منطقه، نیازی به نگرانی زیادی در مورد هزینه پرواز به ترکیه نخواهید داشت.

ایام عید نوروز 1401 از ایام تعطیلات گردشگران کشورهای خارجی به شمار نمی رود. بنابراین می توانید از خلوتی شهرها در تور ترکیه نوروز 1401 لذت ببرید. نمی توان از زیبایی ترکیه در فصل بهار مخصوصا در ایام نوروز به سادگی گذشت، مخصوصا اینکه آب و هوای معتدلی در کشور حاکم است و درختان با شکوفه ها در مقابل بناهای تاریخی مزین شده اند. با خرید تور ترکیه بهار 1401 آژانس مهرپرواز راحتتر به این کشور سفر کنید و لذت ببرید.

نحوه اقامت ارزان در ترکیه

اقامت در هاستل ها یا خوابگاه ها به جای اقامت در هتل یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش هزینه ها هستند. هاستل ها در ترکیه بسیار ارزان هستند. شما می توانید 10 تا 15 یورو برای یک تخت خوابگاه در اکثر نقاط ترکیه بپردازید. اتاق‌های خصوصی در هاستل‌ها نیز شبی ۲۵ یورو برای یک اتاق تمیز و ساده در یک مکان خوب هستند. بنابراین اگر با دوستان یا همسر خود سفر می‌کنید، ممکن است برایتان ارزان‌تر باشد.

البته بهترین گزینه که اکثر افراد آن را انتخاب می کنند انتخاب هتل های ارزان است. همیشه هتل هایی وجود دارند که معمولاً از حدود 50 یورو در شب شروع می شوند. شما در هتل ها امکانات راحتی بیشتری خواهید داشت. هتل های اطراف میدان تکسیم گزینه خوبی برای اقامت هستند زیرا به جاذبه های گردشگری دسترسی آسان تری دارید.

نحوه حمل و نقل ارزان در ترکیه

حمل و نقل در ترکیه نسبتاً ارزان است. شهرهایی مانند استانبول، ازمیر، آنکارا و بورسا به اندازه کافی بزرگ هستند که سیستم مترو داشته باشند و استفاده از آنها آسان و ارزان است و قیمت های آن از 4 لیر شروع می شود.

همچنین می توانید از تراموا در استانبول استفاده کنید و سوار شدن با آن ها در شهر تجربه بسیار سرگرم کننده و فوق العاده خواهد بود. اگر قصد دارید زمان زیادی را برای گردش در استانبول با حمل و نقل عمومی صرف کنید، ارزش خرید استانبول کارت با قیمت 6 لیر را دارد، زیرا با خرید استانبول کارت با مترو، تراموا، اتوبوس و قایق در سراسر شهر تقریباً نیم بها سوار می می شوید.

دلموش های محلی نیز یکی از راه های ارزان حمل و نقل است. دلموش در زبان ترکی استانبولی به معنای مینی‌بوس است و یکی از بهترین راه‌ها برای رفت و آمد در شهرها هستند و به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از تاکسی هستند.

اتوبوس‌های ترکیه نیز تقریباً شما را به هر جایی که نیاز داشته باشید می‌برند، نسبتا راحت هستند و معمولاً تهویه مطبوع، وای فای و یک میان‌وعده را ارائه می‌دهند.

9

نمایی زیبا از کاپادوکیا ترکیه

پروازهای داخلی در ترکیه نوروز 1401

معمولاً بهتر است در مسافت هایی که بسیار دور نیستند از پرواز در داخل یک کشور اجتناب کنید، زیرا پروازها معمولاً گران و وقت‌گیر هستند و زمان شما در بسته‌بندی بار، رسیدن به فرودگاه و برگشتن از فرودگاه، عبور از امنیت و... تلف می شود. با این حال، در ترکیه، گاهی اوقات پرواز می تواند بهترین گزینه باشد.

پروازهای داخلی می توانند بسیار ارزان باشند و با کشوری به بزرگی ترکیه، احتمالاً در زمان صرفه جویی خواهید کرد. به خصوص اگر می خواهید از استانبول به کاپادوکیا سفر کنید. با اتوبوس 12 ساعت طول می کشد اما با هواپیما فقط 90 دقیقه. این پروازها قیمت مناسبی نیز دارند.

نحوه صرفه جویی در هزینه مواد غذایی در ترکیه

غذاهای ترکیه بسیار خوشمزه است و ارزان هستند. اگر بودجه کمی دارید، احتمالاً با آشپزی به جای صرف غذا در بیرون از خانه، در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. اگر اینطور است، می توانید به یک بازار محلی بروید و مواد اولیه را تهیه کنید. بسیاری از هاستل‌ها و هتل‌ها نیز صبحانه رایگان ارائه می‌دهند که گزینه مناسبی است.

صبحانه های ترکی از بهترین صبحانه های روی زمین هستند. یک صبحانه سنتی ترکی شامل نان تازه، زیتون، گوشت پخته شده، گوجه فرنگی، سوسیس تند، پنیر فتا، عسل و مقدار زیادی چای خوشمزه است. Menemen یکی دیگر از غذاهای ترکی عالی است که شامل تخم مرغ، گوجه فرنگی، فلفل، پیاز و ادویه جات ترشی جات است و روی یک تکه نان تازه و خرد شده سرو می شود. می توانید انتظار داشته باشید که حدود 15 لیر هزینه دارند.

ناهارها به همان اندازه فوق العاده هستند و شما زمان زیادی را صرف تنقلات و کباب خواهید کرد. پیده (نوعی پیتزای ترکی)، لاهماجون، دونر کباب، کوفته و... از غذاهای معروف ترکیه هستند. دسرها و خوراکی‌های شیرین نیز مانند باقلوا در ترکیه بسیار پر طرفدار هستند.

بالیک اکمک، که ساندویچی حاوی ماهی کبابی، پیاز و گوجه فرنگی است. این یکی از بهترین غذاهای ارزان در شهر استانبول است و تنها 6 لیر است و باید آن را امتحان کنید. شما می توانید در تور استانبول نوروز 1401 و سایر ایام سال با امتحان کردن غذاهای استانبول و ترکیه، بهترین تجربه از سفر را داشته باشید.

هزینه ورودی جاذبه های گردشگری در ترکیه

هزینه‌های ورودی و فعالیت‌هایی که در ترکیه انجام می دهید نیز در هزینه سفر شما اهمیت دارد. در اینجا به تفصیل برخی از هزینه های ورودی که احتمالاً در هنگام سفر در ترکیه با آنها مواجه خواهید شد، آمده است:

  • ورودی کاخ توپکاپی: 60 لیر
  • ورودی ایاصوفیه: 60 لیر
  • ورودی مسجد کبود: رایگان
  • ورودی آب انبار باسیلیکا: 20 لیر
  • ورودی شهر باستانی افسوس: 60 لیر

در حالی که در ترکیه هستید، فعالیت‌های رایگان زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید در آن شرکت کنید، و اوقات فوق‌العاده‌ای را در شهرها، گشت و گذار در بازارهای محلی، آفتاب گرفتن در سواحل و استفاده از موزه‌ها سپری کنید. محله سلطان احمد بسیار عالی است. شما می توانید با پیاده روی در شهر از بافت تاریخی استانبول لذت ببرید.

بازارها همیشه راهی عالی برای چشیدن طعم فرهنگ محلی بدون صرف هزینه هستند و به سادگی برای قدم زدن در برخی از محله های محلی تر، شما را با مناطق کمتر بازدیدکننده کشور آشنا می کند. بازار ادویه در استانبول طعم ها و عطرهای زیادی را برای تجربه کردن در اخت. بازار بزرگ یکی دیگر از نقاطی است که وقتی در شهر هستید نباید از دست بدهید.

همچنین اگر شهرهای ساحلی و طبیعت گردی را می پسندید ما شهر آنتالیا ترکیه را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با تور آنتالیا نوروز 1401 با قیمت ارزان تری به تاین شهر سفر کنید. اگر به دنبال تور ارزان آنتالیا هستید میتوانید با متخصصین تور آنتالیا در آژانس مهرپرواز در ارتباط باشید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را در این شهر زیبا تجربه نمایید.

10

آنتالیا و طبیعت آن در بهار

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها