هنگام خرید سرویس قابلمه به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

کد خبر: 1126500
هنگام خرید سرویس قابلمه به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

 

مقدمه

یکی از انتخاب‌های دشوار برای خانم‌ها خرید سرویس قابلمه است، مخصوصا اگر خرید سرویس قابلمه برای جهزیه باشد، این‌که سرویس قابلمه چه رنگی داشته باشد یا از چه جنسی باشد از نکات مهم به حساب می آید. شناخت جنس، مرغوبیت و کیفیت قابلمه از دیگر نکات ضروری است که باید به آن توجه داشت چرا که در طعم و سلامت مواد غذایی نقش اساسی دارد. خرید سرویس قابلمه شاید کار دشواری به نظر بیاید اما برای خانم‌ها بسیار جذاب است. سرویس‌های قابلمه از نظر جنس مدل‌های مختلفی دارند. باید مزایا و مضرات قابلمه را در نظر گرفت تا در هنگام پخت غذا واکنش نشان ندهد و در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشد، زیرا قابلمه‌هایی که در برابر حرارت مقاومت بالایی ندارند با قرار گرفتن در معرض حرارت از خود موادی را آزاد می‌کنند که این مواد برای سلامتی بسیار ضرر دارند. در ادامه مطالب انواع سرویس قابلمه برندهای متفاوت را بررسی می‌کنیم تا هنگام خرید آن بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

قابلمه‌ چدنی

 این دسته، وزن سنگینی دارند اما می‌توانند گرما را در مدت زمان طولانی در خود نگه‌ دارند. آلیاژ استفاده شده در آن‌ها آهن است و عمر و دوام طولانی دارند. قابلمه‌های چدنی تنوع رنگی بسیاری دارند ، این ظروف برای نگه‌داری غذا در یخچال مناسب نیستند. به شما توصیه می‌کنیم برای پخت غذا در قابلمه‌های چدنی از قاشق چوبی استفاده کنید.

قابلمه‌ استیل

قابلمه‌های جنس استیل به راحتی تمیز می‌شوند و حرارت را خیلی سریع انتقال می‌دهند. زنگ نزدن و عمر زیاد از ویژگی‌های قابلمه استیل است. قابلمه‌های استیل با مواد غذایی واکنش شیمیایی انجام نمی‌دهد و برای پخت انواع خورش و غذاهای آبدار مناسب است. از معایب قابلمه‌های استیل این است که غذا به سرعت در آن می‌سوزد.

قابلمه پیرکس

 قابلمه‌های شیشه‌ای یا همان پیرکس،  ظاهر زیبایی دارند و خانم‌ها را  در خرید خود وسوسه می‌کنند. این قابلمه‌ها اگر در شوک دمایی قرار نگیرند و یا به آن‌ها ضربه وارد نشود بسیار مقاوم هستند و به راحتی نمی‌شکنند.

قابلمه تفلون

قابلمه‌ای تفلون جزء پرمصرف‌ترین و پرطرفدارترین ظروف در آشپزخانه هستند. این قابلمه‌ها روغن کمی به خود می‌گیرند و غذا به آن‌ها نمی ‌چسبد. قابلمه‌ تفلون به راحتی خط می‌افتد و برای شست‌وشوی آن نباید از اسکاچ زبر استفاده کنید. یکی از معایب قابلمه‌های تفلون وجود کادمیوم درون آن‌ها است که در اثر استفاده مدام و پی در پی ممکن است وارد غذا شود و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

قابلمه روی

 این قابلمه‌ها امروزه طرفداران زیادی ندارند و افراد کمی از آن استفاده می‌کنند. اما با این حال، فلز روی یک فلز کاملا مطلوب و قابل قبول در بین آشپزهای قدیمی است و جنس بسیاری از ظروف آشپزخانه آن‌ها مخصوص قابلمه شان، از روی است. ولی فلز روی برابر حرارت خیلی بالا از خود واکنش نشان می‌دهد و بسیار خطرناک است.

قابلمه آلومینیوم‌

قابلمه‌هایی که از جنس آلومینیوم هستند نسبت به ضربه حساس می‌باشند و ممکن است تغییر شکل دهند. فلز آلومینیوم اگر تحت تاثیر باز قرار گیرد از خود واکنش شیمیایی نشان می‌دهد بنابراین احتمال اینکه برای سلامتی مضر باشد بسیار زیاد است. اما آلومینیوم حرارت را به صورت یکسان پخش می‌کند. روکش قابلمه‌های آلومینیومی معمولا از جنس تفلون، سرامیک و یا فولاد ضد زنگ هستند.

قابلمه مسی

فلز مس یکی از فلزهای پرطرفدار است که به دست هنرمندان ساخته می‌شود. قابلمه‌های از جنس مس حرارت را به صورت یکنواخت منتقل و پخش می‌کنند. درون قابلمه‌های مسی از لایه‌ای از فلز پوشیده شده است که با مواد اسیدی واکنش شیمیایی نشان ندهد و طعم و عطر غذا را تغییر ندهد. قابلمه‌های مسی نسبت به دیگر قابلمه‌ها گران‌تر هستند.

قابلمه گرانیتی

قابلمه‌های گرانیتی انتخاب خوبی برای همه آشپزخانه‌ها و حتی جهزیه نوعروسان است. قابلمه‌های گرانیتی بسیار محکم، باکیفیت و با دوام هستند و روغن کمی به خود می‌گیرند و نچسب هستند. این قابلمه‌ها طعم و عطر غذا را به خوبی حفظ می‌کنند و شست‌و شوی بسیار راحت و آسانی دارند. قابلمه‌های گرانیتی گرما را به خوبی در خود نگه می‌دارند و مانع سوختن غذا می‌شوند.

قابلمه سیلیکونی

قابلمه‌های سیلیکونی که معمولا برای پخت کیک استفاده می‌شود از ترکیب سیلسیوم و اکسیژن ساخته می‌شود. یکی از قابلیت‌های قابلمه‌های سیلیکونی این است که غذا حتی بدون روغن هم به راحتی از آن جدا می‌شود و مدت زمان پخت در آن بسیاد کوتاه است. توصیه می‌شود که قابلمه سیلیکونی را بر روی شعله مستقیم نگذارید. از بین تمام قابلمه‌های سیلیکونی نوع پلاتینی آن گران‌تر است.

 در ادامه از جمله نکاتی که هنگام خرید قابلمه باید رعایت شود را به شما عزیزان یادآور می‌شویم.

1) هنگام استفاده از سرویس قابلمه دقت داشته‌ باشید. برای مثال از قاشق مخصوص آن استفاده کنید.

2) از قابلمه برای نگهداری غذا در داخل یخچال استفاده نکنید چرا که باعث کاهش طول عمر آن می‌شود.

3)هنگام شست‌وشو از اسکاچ نرم استفاده کنید که قابلمه خط و خش نیفتد.

4) بعضی از سرویس‌های قابلمه قابلیت استفاده در فر را دارند، اگر این گزینه را دارند از این مزیت غافل نشوید.

5) اگر دوست دارید غذاهای کم روغن طبخ کنید قابلمه‌ای را تهیه کنید که روغن کمی بگیرد.

6) درب سرویس‌های قابلمه معمولا از جنس پیرکس هستند. لذا هنگام گذاشتن آن‌ها درب ماشین ظرف‌شویی دقت کنید.

7) در انتخاب جنس سرویس قابلمه دقت کنید تا محصولی را تهیه کنید که بیشترین مزایا و کمترین معایب را داشته باشد.

سرویس قابلمه تابان

کیفیت قابلمه تفلون از کیفیت قابلمه سرامیکی بهتر است و ظروف گرانیتی از تفلون و سرامیکی بسیار با کیفیت‌تر می‌باشند. معمولا قابلمه‌های سرامیکی بعد از زمان کوتاهی که استفاده می‌شود پوشش خود را از دست می‌دهد. سرویس قابلمه تابان دارای پوشش داخلی گرانیتی بوده که بسیار مقاوم است. قابلمه‌های گرانیتی طول عمر بالایی دارند و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند طول عمر آن‌ها را بالاتر هم ببرد. سرویس قابلمه تابان با پوشش‌های تفلون، سرامیک و گرانیتی عرضه می‌شود که از میان آن‌ها پوشش گرانیتی بسیار باکیفیت و محکم است.. سرویس قابلمه 7 پارچه گرانیتی تابان تا 250 درجه سانتی‌گراد می‌تواند در برابر حرارت مقاومت داشته باشد و این سرویس 3 قابلمه در سایزهای بزرگ، متوسط و کوچک دارد. سایز بزرگ آن 28 سانتی‌متر قطر و 14 سانتی‌متر ارتفاع دارد، سایز متوسط آن 24 سانتی‌متر قطر و 13 سانتی‌متر ارتفاع دارد و سایز کوچک قابلمه تابان 20 سانتی‌متر قطر و 11.5 سانتی‌متر ارتفاع دارد. این سرویس، یک ماهیتابه دارد که قطر 28 و ارتفاع 8 سانتی متری دارد. در این ماهیتابه با قابلمه سایز بزرگ، مشترک است. همچنین از نظر ظاهر سرویس قابلمه تابان بسیار زیباست. از طرفی سرویس قابلمه تابان دارای دستگیره‌ای فلزی است که در مقایسه با دستگیره‌های سیلیکونی بسیار باکیفیت‌تر است و باعث می‌شود حمل قابلمه از روی حرارت بسیار راحت باشد.

سرویس قابلمه هلنا

سرویس قابلمه هلنا در دو نوع 14 پارچه طرح چدن زنبوری و 7 پارچه موجود است. پوشش داخلی 7 پارچه سرویس قابلمه هلنا از جنس گرانیت است. این سرویس 3 عدد قابلمه و یک عدد تابه دارد. قابلمه‌های آن در 3 سایز 20، 24 و 28 سانتی متر هستند و درب قابلمه سایز 28 با تابه مشترک است. همچنین سرویس 14 پارچه هلنا طرح چدن زنبوری دارای پوشش داخلی مشکی زنبوری است. این مدل سرویس قابلمه هلنا بسیار محکم و با کیفیت می‌باشد و ضخامت بالایی دارد. سرویس 14 پارچه هلنا دارای 6 عدد قابلمه در سایزهای 14، 16، 18، 20، 24 و28 سانتی متر است و دو عدد تابه در سایزهای 18 و 28  که درب آن با قابلمه سایز 18 و 28 سانتی‌متر است. مضاف بر این  درب این قابلمه‌ها از جنس پیرکس و جنس بدنه آن‌ها از آلومینیوم است. این سرویس 14 پارچه در دو رنگ مشکی و قرمز تولید و عرضه می‌شود. سرویس قابلمه هلنا باتوجه به کیفیتی که دارد بسیار  مقرون بصرفه است. این مدل شست‌وشوی بسیار راحتی دارد اما باید توجه داشته باشید که هنگام شست‌وشو ظروف گرانیتی از اسکاچ زبر استفاده نکنید. سرویس قابلمه چدنی هلنا 10 پارچه است، این سرویس بسیار باکیفیت و سنگین است و در دو رنگ شکلاتی و مشکی تولید می‌شود. این سرویس، 4 قابلمه به همراه درب پیرکس و یک تابه درب دار دارد. سایز قابلمه‌های این سرویس 10 پارچه 20، 24، 28 و 32 سانتی متر است و سایز تابه آن 28 سانتی متر است. رنگ استفاده شده در سرویس قابلمه هلنا نسوز است و در برابر شعله و شست‌وشو مقاومت بالایی دارد، اما بطور کلی برای شستن انواع قابلمه‌ها از اسکاچ نرم استفاده شود.

7

 

سرویس قابلمه کوشا

اگر به دنبال سرویس قابلمه هستید و به تابه نیازی ندارید ما به شما سرویس 3 عددی کوشا را پیشنهاد می‌کنیم. سرویس قابلمه 3 عددی کوشا دارای سه قابلمه در سایزهای 14، 18 و 22 سانتی متری است و  درب آن از جنس پیرکس می‌باشد. پوشش داخلی این قابلمه‌ها از جنس گرانیت است. سرویس قابلمه کوشا 7 پارچه دارای پوشش داخلی زنبوری است که  در دو رنگ مشکی و قرمز در موجود است. سرویس قابلمه 7 پارچه کوشا دارای 3 عدد قابلمه در سایزهای  20، 24 و 28 سانتی متری است. یک عدد تابه سایز 28 دارد که درب آن با قابلمه سایز 28 سانتی متر مشترک است. وزن سه عدد قابلمه و یک عدد تابه 2950 گرم است. قابلمه گرانیتی کوشا در واقع ترکیب دو جنس تفلون و سرامیک هستند. اولین لایه آن از جنس تفلون است که خاصیت نچسب بودن آن را بوجود می‌آورد و دانه‌های رنگی پراکنده در آن همان سرامیک‌ها می‌باشند. سرویس قابلمه کوشا از جنس گرانیت است و ازنظر مقاومت و کیفیت و ایمنی در رده بالا قرار می‌گیرد.

 

سرویس قابلمه ماموت

سرویس قابلمه ماموت در دو نوع 7 پارچه 8  پارچه وجود دارد. سرویس 8 پارچه ماموت دارای 3 قابلمه در سایزهای 20، 24 و 28  و دو تابه در سایزهای 20 و 28 سانتی متری دارد. جنس  درب این قابلمه‌ها از پیرکس است و درب سایز 20 و 28 قابلمه‌ها با تابه مشترک است.

پوشش داخلی این سرویس از گرانیت است.  سرویس قابلمه 7 پارچه ماموت 3 عدد قابلمه و یک عدد تابه دارد. سایز قابلمه‌های آن 20 و 22 و 28  سانتی‌متری است و جنس آنپیرکس است. سرویس قابلمه 7 پارچه ماموت در 4 رنگ زرشکی، مشکی، نسکافه‌ای و صورتی موجود است. لازم به ذکر است که  غذا درون قابلمه‌های گرانیتی درمدت زمان طولانی‌تری  گرم می‌شود.

8

 

خرید اینترنتی سرویس قابلمه

بعد از اینکه با نکات قبل از خرید سرویس قابلمه آشنا شدید، نیاز است که به یک فروشگاه اینرتنتی معتبر مثل شیکو پیکالا بروید و انواع مختلف سرویس قابلمه را بررسی کنید و طبق شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

سرویس قابلمه هایی که در این فروشگاه اینترنتی شیکو پیکالا به فروش می‌رسند، از نظر کیفیت سطح بسیار بالایی دارند. تنوع قیمت و مدل قابلمه هم در شیکو پیکالا  بسیار بالاست و می‌تواند هر سلیقه‌ای را با هر میزان بودجه‌ای پوشش دهد. کافیست همین حالا به سایت شیکو پیکالا بروید و سرویس قابلمه مدنظر خود را سفارش دهید تا در هرجای ایران که هستید، به صورت رایگان برای شما ارسال شود.

 

جمع بندی

از آنجایی که آشپزی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که توسط ما انجام می‌شود،  انتخاب ابزار مناسب این کار نیز اهمیت بالایی میدا می‌کند. بنابراین حتما قبل از خرید خود یک تحلیل نیاز صحیح انجام دهید. مثلا اگر از ماهیتابه زیاد استفاده می‌کنید، سرویس‌های دارای ماهیتابه را در نظر داشته باشید یا اگر زیبایی ظروف آشپزخانه شما در درجه بالایی از اهمیت برایتان قرار دارد قابلمه پیرکس می‌تواند انتخاب خوبی برایتان تلقی شود.  در پایان جهت مطالعه محتوایی که از نظر گذراندید از شما عزیزان تشکر و قدردانی می‌نماییم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها