پهلوانان سبقت می گیرند | حذف انیمیشن پهلوانان از IMDb

کد خبر: 1127067
پهلوانان سبقت می گیرند | حذف انیمیشن پهلوانان از IMDb

 

انیمیشن پهلوانان یک انیمیشن دو بعدی ایرانی تاریخی است که به نویسندگی و کارگردانی سیاوش زرین آبادی و علیرضا گلپایگانی ساخته شد. این انیمیشن پر مخاطب که در سه فصل از سال 1386 مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده بود. امروز به یکی از پرسرچ ترین موضوعات جهانی در گوگل تبدیل شده است.

به طور کلی دهه 80 ، دهه شکوفایی انیمیشن های ایرانی با تکنیک دو بعدی بود . به طوری که هر کودکی بعد از عروسک بازی و سرگرم شدن با اسباب بازی اش ترجیح میداد تا خود را با تماشای برنامه کودک و نوجوان و انیمیشن های جذاب تلویزیونی سرگرم کند. با این تعداد مخاطب فعال در رسانه ، اتفاقات بسیار جالبی افتاد و مجموعه هایی از انیشمیشن های جذاب با داستانی قوی مورد توجه قرار گرفتند به طوری که گروه سنی مخاطب این برنامه ها از نوجوانان هم بالاتر رفته و گروه بزرگسالان را نیز در تیر رس علاقمندی به این انیمیشن های محبوب و دوست داشتنی قرار گرفتند و امروزه نیز پس از گذشت چندین سال با باز پخش این برنامه ها به طور مجدد باعث تجدید خاطرات برای همه بچه های ایرانی و خانواده ها شد.

مجموعه های انیمیشن های شکرستان ، داستان های شاهنامه ، پهلوانان و... که در این بین پس از سال ها گذشت از پخش آن ها در رویداد های جدید جهانی در برخی از وبگاه های اینترنتی مانند نتفلیکس وآی ام دی بی و... به رتبه بندی فیلم ها و سریال های مختلف می پردازند. در رویداد چند روز پیش جریان جالب و در نتایج به طور قابل تاملی برای مخاطبان ایرانی رخ داد. به نقل از پیویو ، در روز 11 بهمن ( 31 ژانویه ) با رای کاربران ایرانی و تشویق گسترده برخی کانال های تلگرامی ، انیمیشن محبوب پهلوانان در رتبه اول IMDb قرار گرفت و 250 فیلم و سریال مطرح را پشت سر گذاشت از آنجا که اتحاد در حملات کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی دنیا شهرت جهانی دارد این روزها طی یک حرکت برنامه‌ریزی شده با این مضمون که به هر قسمت این سریال امتیاز 10/10 داده شود و در نهایت در کمتر از 48 ساعت انیمیشن پهلوانان را به یکی از بهترین مجموعه‌های سایت IMDb  (از لحاظ رتبه نمره) تبدیل کرده‌اند.

نویسنده این مجموعه در سال پیش رو به طرفداران خود وعده ساخت فصل چهارم این مجموعه را در نوروز 1401 داده است. در واقع از نظر محتوایی داستان اصلی داستان دارای کنتراست شخصیتی بین دو کاراکتر پوریای ولی آهنگر و پهلوان زورخانه و اسکندر خان ، داروغه مکار و حریص و خائن شهر خوارزم ، می باشد. واقعه زمانی این مجموعه در قرن هشتم هجری است و  لوکیشن اصلی آن زورخانه ای به نام زورخانه پهلوان حیدر خراسانی ، جد بزرگ پهلوان پوریای ولی است که مکان مقدسی است و بسیار مورد احترام در نظر همه مردم خوارزم به شمار می‌آید. مک گافین این داستان ( جرقه شروع ) خود شخص پوریای ولی با سه شاگرد جوان خود در نقش اصلی به نام های  یاور و مفرد و صفی است که به مبارزه و مقاومت و ایستادگی در مقابل اسکندر و همراهانش می پردازند.

8

 

پهلوانان یا The Herous ؟

پهلوانان که با نام The Herous در IMDB (مخفف عبارت Internet Movie DataBase  ) به معنی بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها) ، البته هیچ ترجمه مستقیم و کاملاً دقیقی برای پهلوان (اسم جمع پهلوانان) در زبان انگلیسی وجود ندارد و hero به نظر نزدیکترین کلمه انگلیسی است که میتوان برای آن انتخاب کرد. پهلوان در فرهنگ فارسی به ورزشکاری اطلاق می شود که اخلاق را بر پیروزی در میدان ترجیح می دهد که معنای مفهومی کلمه آن در زبان انگلیسی یافت نمی شود.

این انیمیشن جذاب با شعار Be Brave, Bold, Noble and Loyal به معنای شجاع ، جسور ، نجیب و وفادار باشید و درس اخلاق و معرفت برای مخاطب کودک و بزرگسال ساخته شد و حال پس از 14 سال ، هنوز هم مخاطبان آن با این شعار به تماشای آن می پردازند.

مذاکره با نتفلیکس

نتفلیکسNetflix)) یک پلت فرم و کمپانی تولیدکنندهٔ محتوای برتر آمریکایی است که مرکز اصلی آن در شهر کالیفرنیا می‌باشد. با این رویداد جهانی نتفلکس قصد شروع مذاکره با استودیو صبا، جهت خرید این سریال را دارد که اگر چنین چیزی رخ دهد، به معنای واقعی کلمه یک اتفاق بسیار بزرگ ملی در صنعت انیمیشن سازی ایران به شمار می رود.

9

حذف در کمتر از 48 ساعت

این انیمیشن با صعود خیلی سریعی که با کمتر از 24 ساعت در IMDb کسب کرد بسیار مورد توجه جامعه جهانی و طرفداران انیمه و انیمیشن قرار گرفت اما در روز 13 بهمن (2 فوریه ) بدلیل قرار گرفتن در لیست اسپم از 250 سریال برتر IMDb  حذف شد! در پی پخش این خبر عده ای با انتقاد از این حرکت خواستار پاسخگوییIMDB  برای دلیل حذف انیمیشن پهلوانان شدند. اما برخی بسیار موافق بوده و این حرکت از سوی این وبگاه را به لحاظ فنی و تخصصی کاملا به جا و مورد تایید قرار دادند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها