تشک مناسب خود را چگونه پیدا کنم؟

کد خبر: 1127677
تشک مناسب خود را چگونه پیدا کنم؟

 

 همین لحظاتی که اکنون در حال گذراندن آن هستید، بسیار به خوابی که در شب قبل پشت سر گذاشته‌اید، وابسته است. این مسئله به میزان سن و شغل شما مربوط نمی‌شود. از جمله ضررهایی که بدخوابی یا کمبود خواب به دنبال دارد، می‌توان به استرس، کم‌شدن دقت و کاهش کیفیت روابط اجتماعی اشاره کرد. باید توجه داشت که در صورت تداوم مشکل بدخوابی، ممکن است در دراز مدت به سلول‌های مغزی آسیب برسد. یکی از راه‌های داشتن خواب آسوده، استفاده از کالای باکیفیت خواب و مخصوصا تشک مناسب است؛ برای تشخیص تشک مناسب، خود شما بهترین کسی هستید که می‌توانید این امر را متوجه شوید. شرکت‌های مختلفی در داخل کشور در زمینه تولید کالای باکیفیت خواب مشغول فعالیت هستند که از آن جمله می‌توان شرکت تشک رویال را نام برد که سالیانیست در زمینه تولید محصولات باکیفیت مرتبط با خواب، فعالیت دارد.

 به راحتی تشک توجه کنید

طبق بررسی‌های صورت گرفته، یک تشک‌ معمولی بیشتر از یک تشک سفت، در مهار کمردرد کاربرد دارد. تشک مناسب یک تکیه‌گاه برای بدن محسوب می‌شود و از ستون فقرات به خوبی محافظت می‌کند. در زمان تهیه تشک اغلب به نحوه قرارگیری شانه، باسن و کمر خود بر روی تشک توجه داشتهباشید، زیرا بیشترین وزن بدن در زمان خوابیدن، روی این نقاط قرار می‌گیرد.  

یک تشک مناسب، دوام خوبی دارد

یکی از موارد مهم هر تشک، کیفیت مواد به کار رفته در آن است. گاهی ممکن است تشکی را با قیمت بالا خریداری کنید، ولی توجه کنید که تا زمانی طولانی می‌توانید خواب خوب و راحتی را داشته‌باشید. 

تشک سفت یا نرم؟

تشک مناسب بایستی به قدری سفت باشد که ستون مهره‌ها بر روی آن “وضعیت عملکرد” را به خود بگیرد. اگر سفتی تشک به قدری باشد که این انحنا کاملا از بین رفته و یا به قدری نرم باشد که کمر بیش از حد دچار انحنا شود، انسان با مشکل کمردرد روبرو می‌شود. تشک معمولی در قیاس با تشک  سفت، برای مهار کمردرد توانایی بیشتری دارد. بنابراین در زمان خرید تشک، حتما وضعیت باسن ،کمر و شانه را لحاظ کنید.

تشک مناسب چه جنسی دارد؟

در زمان حاضر تشک‌های فوم فروش بهتری دارند. در رتبه بعدی تشک‌های هوا قرار دارند که میزان سفتی آنها را می‌توان با داشتن کنترل از راه دور که متصل به پمپ هوا است، تنظیم کرد. تشک آبی هم طرفداران خودش را دارد. در رتبه آخر تشک لاتکس قرار دارد که تفاوت زیادی با تشک فنری ندارد.

توجه کنید که برای تهیه محصول باکیفیت بایستی بررسی کرده و تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا در نهایت بهترین محصول را خریداری کنید. استفاده از تشک‌های پشمی برای تمام فصول است. درباره استفاده از تشک تهیه شده از مواد شیمیایی حتما باید از متخصص پزشکی مشاوره بگیرید. تشک تهیه شده از نخ آلی امکان دارد برای تعدادی از افراد، ایجاد حساسیت کند.

برای طراحی تشک لاتکس از فوم‌هایی استفاده شده که مناسب است از فروشنده محصول درباره طبیعی بودن آن پرسش کنید، زیرا جدا از فوم طبیعی در طراحی برخی از انواع تشک، از ترکیبات پلی‌اورتان که نوعی مشتقات نفتی به حساب می‌آید، استفاده می‌شود. بنابراین مناسب است تا با دانش قبلی برای داشتن یک خرید خوب، دست به اقدام بزنید.

2

تشک مناسب چه فضایی دارد؟

در صورتی که تشک شما خیلی کوچک باشد، راحتی و آسودگی هنگام خواب از شما سلب می‌شود. به صورت میانگین یک فرد سالم حدودا 40 تا 60مرتبه در خواب غلت می‌زند. پس برای داشتن خواب راحت، بایستی آزادی حرکتی داشته‌باشید. 

برای خرید تشک، جنس ایرانی انتخاب کنیم یا خارجی؟

 با وجود اینکه شرکت‌های خارجی از سابقه‌ای طولانی در تولید تشک برخوردار هستند، ولی چندین سال است که شرکت‌های تولیدکننده داخلی مانند شرکت تشک رویال به تولید محصولات باکیفیت در حوزه خواب مشغول هستند. این محصولات با داشتن تنوع زیاد و کیفیت مطلوب، قیمت‌های مناسبی نیز داشته و از طرفی خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب نیز دارند.   

نکاتی درباره مراقبت مناسب از تشک خواب

  • نگذاید کودکان از تشک به عنوان محیطی برای بازی استفاده کنند.
  • به صورت میانگین هر ۶ ماه تشک را زیر و رو نموده و سر و ته کنید.
  • هر ۳ ماه یکبار از قسمت عرض تشک و از قسمت طول آن، ضرباتی آرام به نواحی مختلف آن وارد کنید.

نکاتی مهم برای خرید تشک مناسب

۱ .نکته‌ای که زوج‌ها بایستی به آن توجه کنند، مقدار وزن هرکدام از طرفین است. اگر اختلاف وزن شما و همسرتان بیش از ۱۸۰ کیلوگرم باشد، مناسب است به جای بهره‌گیری از یک تشک دو نفره، از دو تشک یک نفره استفاده کنید.

۲. حتی‌المقدور محصولات شرکت‌‌های معتبر را خریداری کنید تا از گارانتی آن مطمئن باشید.

۳. در زمان بررسی و تست تشک، دقت کنید آیا صدای غژغژ می‌دهد یا خیر. این صدا دلیلی بر کیفیت کم محصول است.

۴. تعدادی از افرادی که حساس به لاتکس هستند،  فکر می‌کنند که نباید تشک‌های مموری‌فوم را استفاده کنند، ولی باید توجه کنند که ماده لاتکس در قسمت‌های درونی این تشک‌ها قرار داشته و ارتباط مستقیم با پوست انسان ندارد.

۵. یکی‌دیگر از نکاتی که به سلامتی و درمان افراد بیمار کمک می‌کند، بهره‌گیری از تشک‌های مواج و دارای انحنا است.

۶. به منظور بررسی میزان نرمی یا سفتی تشک، روی آن دراز کشیده و یک دست خود را صاف به داخل گودی کمر خود ببرید، در صورتی که به راحتی فرو برود، این تشک سفت و بیش از حد محکم است، ولی در صورتی که اصلا نتوانید دست خود را داخل ببرید، تشک نرمی را انتخاب کرده‌اید.

نکته پایانی

تشک‌های سفت مناسب‌تر از تشک‌های نرم هستند. این تشک‌ها کمک می‌کنند تا خواب مناسبی داشته‌باشید و علاوه بر آن دچار درد در ناحیه کمر نیز نشوید، ولی دقت کنید که هیچ‌گاه تشک خیلی سفت را تهیه نکنید، خصوصا در صورتی که عادت به پهلو خوابیدن داشته‌باشید.

سعی کنید چند سال یک‌بار تشک و کفی تخت را با هم عوض کنید. در هنگام خرید تشک حتما آن را بررسی کرده، روی آن دراز بکشید و از راحتی آن مطمئن شوید.  

اگر احساس می‌کنید گردنتان به داخل تشک فرو می‌رود،  یک محصول سفت‌تر را تهیه کنید. نحوه قرارگیری قسمت سر و گردن بر روی تشک در صورت به پهلو خوابیدن، باید طوری باشد که به صورت کامل صاف بماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها