قیمت مسکن بعد از مذاکرات چه می شود ؟

کد خبر: 1127717

خبر شبانگاهی رویترز درباره تمدید معافیت تحریمی ایران برای برخی فعالیت های صلح آمیز هسته ای، از دیروز بسیاری از بازارهای ایران را ریزشی کرد اما اوراق تسهیلات مسکن در روندی غیرمنتظره نه تنها صعودی شد که به رکورد تاریخی قیمت خود رسید و دوباره بهای ۱۲۷ هزار تومان را تجربه کرد

قیمت مسکن بعد از مذاکرات چه می شود ؟

قیمت مسکن در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌ مسکن های مختلفی را می‌بینیم در این گزارش سعی کردیم ازمهم ترین و پرتقاضاترین مناطق تهران یک مورد قیمت مسکن را گردآوری کنیم قیمت مسکن این روزها روزهای پرفراز و نشیبی را می گذارند و با آنکه قیمت مسکن مدت هاست دررکود به سرمی برد اما هنوز هم خریدارانی هستند که به دنبال خرید باشند.

قیمت اوراق مسکن دوباره به رکورد تاریخی خود رسید. با وجود آنکه دیروز اخباری مبنی بر گشایش‌هایی در مذاکرات وین شنیده شد اما قیمت هر برگه تسهیلات مسکن رکورد تاریخی خود را دوباره پس گرفت. دیروز میانگین بهای هر برگه وام مسکن به ۱۲۷ هزار و ۲۱۴ تومان رسید. این قیمت تاکنون بالاترین نرخی است که اوراق وام مسکن تجربه کرده است.

رشد قیمت اوراق وام مسکن در شرایطی اتفاق می افتد که بانک مسکن چندی پیش برای جلوگیری از صعود قیمت آن طرحی را اجرا کرد که بر مبنای آن افراد می توانند اوراق را نیم بها خریداری کنند اما در عوض به جای سود ۱۷.۵ درصد ۱۸ درصد سود بدهند و به جای بازپرداخت ۱۲ ساله تسهیلات آن را ۸ ساله تسویه کنند.

 با این حال این طرح بانک مسکن هم نتوانسته است جلوی رشد قیمت اوراق وام مسکن را بگیرد. اتفاقی که به نظر می آید به دلیل رشد تقاضا رخ داده است و البته آمارهای بانک مرکزی تایید کننده این مساله است.

گزارش های بانک مرکزی هم حاکی از آن است که معاملات مسکن در بازار نیمه دوم سال مدام صعودی بوده است.  نگاهی به آمار معاملات در فروردین امسال هم نشان می‌دهد شمار معاملات در اولین ماه زمستان به حدود پنج برابر معاملات مسکن در فروردین ماه رسیده است.

گزارش بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در فروردین ۱۴۰۰ را حدود ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نشان داده و حالا گزارش همین مرجع نشان می‌دهد که تعداد معاملات ثبت شده در بنگاه‌های ملکی در دی ماه به ۹ هزار و ۸۱۶ واحد رسیده و به این ترتیب شمار معاملات دی ماه نسبت به اول سال حدود پنج برابر شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها