مهمترین نکاتی که هنگام خرید کتاب باید بدانیم!

کد خبر: 1127919
مهمترین نکاتی که هنگام خرید کتاب باید بدانیم!

 

زمان خرید هر محصولی، عواملی وجود دارد که به شما کمک می­کند انتخاب بهتری داشته باشید که خرید کتاب نیز بر این قاعده استوار است. اگرچه ممکن است هر فردی در هنگام خریداری کتاب ویژگی­های خاصی مدنظر داشته باشد، اما می­توان گفت که بعضی از این موارد برای همه افراد مشترک است. عواملی مانند موضوع، قیمت، انتشارات، کیفیت چاپ یا تخفیف از جمله این موارد هستند. قبل از تهیه کتاب، بهتر است فهرستی از کتاب­های مورد نظر خود داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید.

موضوع کتاب هنگام خرید

موضوع کتاب از اولویت بالایی برخوردار است. ممکن است برخی از افراد به کتاب­های ادبی، برخی به مطالعه کتاب­های علمی و برخی به مطالعه کتاب­های آموزشی علاقه­مند باشند؛ بنابراین اولین قدم برای خرید کتاب (vatanbooks.com)، انتخاب موضوع است. موضوعات در درجه اول کلی هستند و پس از انتخاب کلی یک موضوع، زمان محدود کردن آن می­رسد. برای مثال، ممکن است علاقه­مند به کتاب­های ادبی باشید؛ سپس باید به طور جزئی­تر موضوع کتاب خود را انتخاب کنید.

به طور مثال دقت کنید که به یک رمان یا یک شعر نیاز دارید. اگر انتخاب شما شعر است، باید دوباره انتخاب خود را محدودتر کنید. می­توانید سراغ شعر کلاسیک یا مدرن یا انواع دیگر شعر بروید. همانطور که در این مثال بیان شد، موضوع کتاب یک دسته کلی دارد که شامل زیر مجموعه­هایی می­شود­. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی کتاب به کاربران این امکان را می­دهد که به راحتی موضوع مورد نظر را در قسمت جستجو انتخاب کرده و از بین نتایج، کتاب مناسب خود را انتخاب کنند.

اهمیت نویسنده یا مترجم کتاب

هنگام خرید کتاب پس از انتخاب موضوع، انتخاب نویسنده بسیار مهم است. دیده شده است که خوانندگان آثار نویسندگان مورد علاقه خود را دنبال می­کنند و کتاب­های آنها را بیشتر می­خوانند؛ بنابراین تعداد طرفدارانی که منتظر انتشار اثری جدید از نویسنده­ای خاص هستند زیاد است. مخاطبان این نویسندگان محبوب لحظه شماری می­کنند تا هرچه زودتر اثر بعدی­شان را بخوانند. از طرفی وقتی کتابی از زبانی به زبان دیگر ترجمه می­شود، مترجم اهمیت زیادی پیدا می­کند.

برای بسیاری از خوانندگان کتاب، نقش مترجم با نقش نویسنده کاملا برابر است، چرا که ترجمه ضعیف شما را خسته و درک کتاب را دشوار می­کند. حتی ممکن است از خواندن کتاب به صورت پاره وقت هم صرف نظر کنید. مترجمان نیز مانند نویسندگان طرفداران خاص خود را دارند. به خصوص در رشته­های تخصصی مانند پزشکی که نیاز به ادبیات خاصی دارند؛ از این رو ترجمه با کیفیت عامل بسیار موثری است که می­تواند بر انتخاب شما تأثیر بگذارد.

7

قیمت مناسب کتاب

اگرچه ارزش محتوای یک کتاب مهمتر از قیمت آن است و هزینه آن نباید تاثیر زیادی بر تصمیم­گیری افراد داشته باشد، اما نمی­توان از آن چشم پوشی کرد؛ بنابراین خرید کتاب با تخفیف برای بسیاری از خریداران کتاب گزینه­ای جذاب و وسوسه انگیز است. امروزه فروشگاه­های اینترنتی کتاب تخفیف­های خوبی ارائه می­دهند که می­توانید از آن­ها بهره­مند شوید. گاهی با خرید و تهیه کتاب از فروشگاه، تخفیفی برای خریدهای بعدی شما در نظر گرفته می­شود که برای مخاطبان اهل کتاب بسیار لذت بخش است.

گروه سنی کتاب

هر کتابی برای هر گروه سنی مناسب نیست. بسته به سن مخاطب می­توان کتاب مناسبی را برای گروه سنی آن­ها انتخاب کرد؛ بنابراین در هنگام خرید کتاب به خصوص برای کودکان یا نوجوانان باید به این موضوع بسیار توجه کنید. اطلاعات مربوط به گروه سنی در قسمت توضیحات کتاب موجود است و با ورق زدن صفحات اول کتاب به راحتی می­توانید آن را مشاهده کنید.

اگر قصد تهیه کتاب به صورت اینترنتی را دارید، می­توانید این اطلاعات را با عناوینی مانند معرفی محصول یا مشخصات کتاب در داخل سایت مورد نظر ملاحظه کنید. در بخش مشخصات کتاب اطلاعات مفیدی نوشته می­شود­ که هر کدام می­تواند یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در خرید شما باشد.

انتشارات کتاب

برخی ناشران فقط ناشر موضوعات خاصی هستند و به عبارتی ناشر تخصصی یک زمینه می­باشند. مثلاً ممکن است یک نشریه، ناشر تخصصی شعر باشد و دیگری در حوزه علوم فقهی فعالیت کند؛ بنابراین پیگیری آثار منتشر شده توسط انتشارات می­تواند راه خوبی برای خرید کتاب باشد. کیفیت چاپ یا حتی طراحی جلد یک مجله ممکن است دلیلی برای انتخاب آن کتاب­ها باشد.

اعتبار برخی از نشریات گاهی از اعتبار نویسندگان فراتر می­رود، به طوری که مخاطبان حرفه­ای معتقدند اکثر آثار منتشر شده در یک نشریه ویژه، ارزشمند و با کیفیت است. البته گاهی ممکن است یک کتاب توسط دو انتشارات مختلف منتشر شود. مثلاً ابتدا توسط یک نشریه منتشر شود و در تجدید چاپ، نویسنده به هر دلیلی سراغ نشریه دیگری برود. در این موارد ممکن است طرح جلد کتاب نیز تغییر کند. دسته بندی کتاب­ها بر اساس ناشران از دیگر ویژگی­هایی است که در تهیه کتاب مورد توجه کاربران قرار می­گیرد.

قطع کتاب

این عامل را نیز می­توان به عنوان یکی از مهم­ترین ویژگی­ها در هنگام خرید کتاب دسته بندی کرد. زیرا در زمان تهیه کتاب بارها پیش آمده که افراد به دلیل قطع بزرگ کتاب و سختی حمل و نقل و جابجایی آن، از تهیه کتاب خودداری کرده و حتی به نسخه الکترونیکی آن روی می­آورند. گاهی اوقات چندین قطع مختلف از یک کتاب به چاپ می­رسد که باعث افزایش قدرت انتخاب مخاطب می­شود.

کیفیت چاپ کتاب

کیفیت چاپ و همچنین کیفیت کاغذ می­تواند فاکتور مهم و قابل توجهی برای گروهی از افراد باشد. افرادی هستند که وسواس خاصی به این گونه مسائل دارند و کیفیت بالای چاپ برایشان اهمیت زیادی دارد. خوانایی و استحکام کاغذ استفاده شده در کتاب از جمله عواملی است که برای برخی مهم است. البته لازم به ذکر است که مواد و جنس کاغذ به صورت مستقیم بر قیمت تمام شده کتاب تأثیر می­گذارند؛ بنابراین بسیاری از ناشران ترجیح می­دهند به جای تمرکز بر کیفیت کاغذ و چاپ، قیمت نهایی را پایین نگه دارند که شما می­توانید با خرید کتاب با تخفیف، محصولی با کیفیت چاپ بالا را با قیمت مناسب و ارزان تهیه کنید.

حس نیاز، مهمترین دلیل خرید کتاب

گاهی اوقات به دلایلی نیاز به خواندن کتاب دارید. خواندن کتاب ممکن است در جهت پیشرفت درسی شما یا در راستای آنچه برای شغل خود نیاز دارید باشد. حتی ممکن است برای افزایش آگاهی در زمینه­های خاصی نیاز به مطالعه کتاب داشته باشید؛ بنابراین حس نیاز به مطالعه کتاب می­تواند عاملی باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

8

خرید کتاب مناسب و به صرفه

عوامل موثر در خرید کتاب بسیار متنوع و متعدد است. از موارد فوق، برخی بسیار رایج و برخی ممکن است بسیار جزئی باشند. به علاوه ممکن است اهمیت این موارد برای افراد مختلف متفاوت باشد. یک نفر ممکن است هیچ یک از این عوامل را در نظر نگیرد، دیگری ممکن است با وسواس به همه آنها توجه کند و دیگری ممکن است کتابی را با معیارهای خود خریداری کند. برخی به قیمت کتاب توجه ویژه دارند که ما به این افراد خرید کتاب با تخفیف را پیشنهاد می­کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها