قیمت دلار در بازار امروز

کد خبر: 1128698

در یکی از معدود دفعات، ارزش اسمی دلار بالاتر از ارزش ذاتی آن شده و این به معنی حباب مثبت است. این حباب مثبت دو نکته دارد.

قیمت دلار در بازار امروز

در روزهای گذشته شاهد بالا و پایین رفتن قیمت دلار بودیم، قیمت دلار در 2روز گذشته کاملا مشخص بود، ولی مجددا قیمت دلار دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد بنابراین باید دید در روزهای آینده قیمت دلار چگونه خواهد شد دیشب تغییر قیمت دلار موجب سردرگمی معامله گران شد که درادامه گزارش به بررسی قیمت دلار می پردازیم.

بازار ارز امروز نوسانات چندانی را تجربه نکرد و معامله‌گران در انتظار اخبار مذاکرات دست از معامله کشیدند. روز گذشته با شروع مذاکرات، دلار آزاد که اوایل هفته با هزارتومان کاهش به کانال ۲۶هزارتومان بازگشته بود، با ۳۰۰تومان کاهش دیگر، به محدوده قیمتی ۲۶هزار و ۴۰۰تومان رسید. اما امروز دلار آزاد اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد.

دلار در حالی صبح با قیمت ۲۶۵۵۰ تومان معامله می شد که تا ظهر به ۲۶۶۲۰ تومان هم رسید. در معاملات بعد از ظهر دلار تا ۲۶۵۰۰ تومان هم کاهش یافت؛ اما در این ساعت از معاملات با قیمت ۲۶۵۵۰ معامله می شود که نسبت به صبح بدون تغییر بوده‌است. نمودار زیر روند قیمت دلار در معاملات امروز را نشان می دهد:

دلار در حالی تا این ساعت از معاملات روز چهارشنبه در قیمت ۲۶۵۵۰ معامله می شود که چهارشنبه هفته گذشته قیمتی معادل ۲۷۷۰۰ تومان داشت. بنابراین دلار طی یک هفته گذشته بیش از ۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین کانون صرافان، قیمت خرید و فروش دلار را به ترتیب، ۲۴هزار و ۴۵۴ و ۲۴هزار و ۷۳۶تومان اعلام کرده است. امروز صرافی ها هر چند دلار را در ابتدا ۲۴۶۸۵ تومان اعلام شده بود اما تا ظهر این عدد به ۲۴۸۴۰ تومان هم افزایش یافت و در نهایت در این ساعت از معاملات دلار در تابلوی صرافی ها ۲۴۷۳۶ تومان برای فروش ثبت شده است.

طی یک هفته گذشته دلار در صرافی ها حدود دو درصد کاهش یافته است؛ چهارشنبه هفته گذشته دلار در صرافی های رسمی ۲۵۱۹۶ تومان قیمت خورده بود.

یورو نیز ۲۸هزار و ۳۲۷تومان برای خرید و ۲۸هزا رو ۶۲۷تومان برای فروش قیمت زده است. یورو روز گذشته در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۱۴۳تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۰۶تومان برای فروش قیمت خورده بود.

در صرافی ملی نیز دلار با حدود ۱۰۰تومان افزایش نسبت به روز گذشته قیمت خورده است. به این ترتیب، دلار ۲۴هزار و ۵۹۶تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۵۱تومان برای خرید قیمت خورده است. اما دلار رور گذشته در صرافی‌ها، ۲۴هزار و ۱۲۶ تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۳۶۸ تومان برای فروش اعلام شد.

یورو نیز در این صرافی، با قیمت ۲۸هزار و ۳۹۱تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۱۰۸تومان برای خرید نمایان شده است که نسبت به دیروز حدود ۴۰۰تومان کاهش را نشان می‌دهد. این اسکناس روز گذشته در صرافی ملی، ۲۸هزار و ۸۴۳ تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۵۵۶ تومان برای خرید تعیین شده بود.

مذاکرات وین در شرایطی برگزار می‌شود که بازارهای مختلف از جمله ارز چشم انتظار نتایج آن است و رکود امروز بازار گواه این است که معامله‌گران به دستیابی به یک توافق امیدوارند و منتظر ماندند تا پس از نتایج نهایی تصمیم خود را برای آینده اتخاذ کنند.

بنابر گفته فعالان بازار ارز، حجم معاملات به شدت کاهش یافته و ریسک معامله به ویژه برای خرید در این نقطه از بازار بالا است؛ چرا که با انتشار هر خبر مثبت از مذاکرات، شاهد ریزش بازار خواهیم بود. کمااینکه در ابتدای هفته دلار در واکنش به تعلیق بخشی از تحریم ها کاهش هزار تومانی را تجربه کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها