یارانه نقدی این افراد قطع می شود

کد خبر: 1130899

اخبار زیادی در خصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی در چند وقت اخیر شنیده شده است اما این مبلغ قطعی یارانه نقدی از طرف دولت و یا مجلس هنوز اعلام نشده است.

یارانه نقدی این افراد قطع می شود

ما و اگر ها برای تغییر مبلغ یارانه نقدی مدتی است بحث روز و داغ شده است اما هنوز مبلغ یارانه نقدی افزایش نیافته است. یارانه نقدی طبق روال گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه نقدی که از سال ۸۹  درقالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود . مبلغ یارانه نقدی معمولا هرسال افزایشی می شود.مطالب بیشتر درباره یارانه نقدی را در ادامه می خوانید.

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفت : بنا شده دولت در لیست یارانه بگیرها بازنگری انجام دهد و افرادی که غیرمنصفانه حذف شدند، مجددا به لیست بازگردند و عده‌ای هم که طبق قانون نباید دریافت کنند، اما در لیست ها هستند حذف شوند.

‍‍‍‍‍‍برای رقم یارانه سال آینده تاکنون تصمیم‌گیری نشده است و در این راستا اختلاف نظرهایی وجود دارد. مبلغ ارز ترجیحی برای سال آینده و اینکه با آن چه کالاهایی وارد می‌شود، دست دولت بوده و چیزی در خصوص آن اعلام نشده است.

اخبار زیادی در خصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی در چند وقت اخیر شنیده شده است اما این مبلغ قطعی یارانه نقدی از طرف دولت و یا مجلس هنوز اعلام نشده است.یارانه نقدی اسفند ماه با شرایط جدید در 20 ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.مرحله یکصد و سی‌ و دوم یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه، روز چهارشنبه (۲۰ بهمن ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال است.یارانه نقدی یکی از کمکهای دولت برای کمک سرپرستان خانوار است.یارانه نقدی برای کمک به خانواده هایی با درآمد پایین یا متوسط است.خانواده های پردرآمد به یارانه نقدی نیازی ندارند و باید این مساله مدیریت شود.مبلغ یارانه نقدی معمولا هرسال افزایشی می شود.مطالب بیشتر درباره یارانه نقدی را در ادامه می خوانید.

وزیر کار با اشاره به ابهامات پرداخت یارانه معیشتی به مناسبت ۲۲ بهمن گفت: دهک بندی که انجام شد به دلیل برخی محدودیت‌های اطلاعات در سامانه‌ها٫ محتاطانه انجام شده است.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین جشنواره فیلم ۱۲۰ ثانیه‌ای که با موضوع تعاون و همدلی برگزار شد، گفت: در سومین روز از چهارمین سال گام دوم انقلاب هستیم. هنر یکی از ابزارهای بسیار اساسی در گام دوم انقلاب برای تحقق آرمان‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی است.

​تقریبا چند روزی است که امیدها برای واریز یارانه جدید به ناامیدی بدل شده است؛ چراکه حذف ارز ترجیحی منتفی و در نتیجه، منبعی برای یارانه جدید وجود ندارد؛ با این وجود هنوز هم صحبت‌هایی در مورد یارانه‌ها می‌شود و برخی اظهار می کنند که ممکن است یارانه به طرق مختلف به مردم داده شود؛ از جمله این روش‌ها که پس از منتفی شدن یارانه جدید، بدان اشاره شد، می‌توان به کالا کارت و یا کارت پروتئین اشاره کرد.

اما سوالی که مطرح می‌شود، این است که تکلیف یارانه‌های فعلی چه خواهد شد؟ یارانه ۴۵هزار و ۵۰۰تومانی، افزایش می‌یابد یا همچنان مانند قبل و به همان مبلغ پرداخت خواهد شد؟ اصلا یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال آتی ادامه خواهد داشت یا خیر؟

 نظری در پاسخ به این سوال که نظر دولت در مورد یارانه‌ها چیست؟ اظهار داشت: نظر دولت در بحث یارانه‌ها مثبت است و تصمیم دارند در لایحه مدنظر داشته باشند؛ در کمیسیون تلفیق هم روی رقم بحث شده اما هنوز نتیجه مشخص نیست؛ ولی تا جایی که من اطلاع دارم، نظرات در این باره مثبت بوده است؛ اما اینکه جمع‌بندی نهایی در صحن مجلس به کجا برسد، قابل پیش‌بینی نیست؛ اما در هر صورت نظر غالب بر این است که یارانه‌ها باید حتما ادامه یابد.

وی ادامه داد: فعلا روی مبلغ آن بحث می‌شود و باید مبلغ یارانه‌ها مشخص شود؛ اما اینکه در صحن مجلس این عدد باشد یا افزایش یابد، نمی‌توان فعلا نظر دقیقی داد و باید دید در صحن آرا به چه صورت خواهد بود.

در تازه‌ترین اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز یارانه معیشتی، خبری از پرداخت یارانه جدید که از مدت‌ها قبل وعده آن داده شده بود، نیست. اما در چندماه اخیر بحث‌هایی در رابطه با افزایش مبلغ یارانه نقدی پرداختی مطرح شد که در اهم آن در اواخر آذرماه، محسن رضایی-معاون اقتصادی رئیس جمهور- اعلام کرد که یارانه نقدی تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و در اوایل دی ماه پرداخت خواهد شد. به دنبال آن وزیر اقتصاد هم خبر پرداخت یارانه را رد نکرد ولی در مورد زمان آن اعلام دقیقی نداشت.

اعلامی که از سوی مسئولان در رابطه با پرداخت یارانه جدید انجام شد نشان داد که مبلغی بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان برای یارانه بگیران معیشتی در نظر گرفته شده است که حدود ۶۰ میلیون نفر را در بر خواهد گرفت ولی در نهایت پرداختی در دی ماه صورت نگرفت. در مورد پرداخت در بهمن ماه نیز اما و اگرهایی مطرح بود، اما ظاهرا به این ماه هم نرسیده و باید منتظر پرداخت در ماه‌ اسفند یا ماه‌های دیگر بود.

بر این اساس اگر هم یارانه ۸۰۰ هزار تومانی مطرح باشد، قرار نیست به هر شخص این رقم پرداخت شود بلکه به همراه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، یارانه معیشتی و یارانه جدید مجموعه پرداختی خانوار می‌تواند تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

این در حالی است که پرداخت یارانه نقدی جدید در نتیجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید از این محل تامین شود، ولی مساله اینجاست که هنوز دولت و مجلس در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به توافق نهایی نرسیده اند و مشخص نیست که چه زمانی این کار انجام شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها