پیش بینی قیمت دلار در بازار بعد از توافق احتمالی وین| دلار چقدر می شود؟

کد خبر: 1131871

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین درباره وضعیت بازار ارز پس از توافق وین توضیح داد.

پیش بینی قیمت دلار در بازار بعد از توافق احتمالی وین| دلار چقدر می شود؟

قیمت دلار در بازار با توجه به روند مذاکرات و خوش بینی به لغو تحریم ها نوسان شدیدی را تجربه می‌کند. انتظار مردم از دولت جدید، کاهش قیمت دلار در بازار و تحقق نرخ واقعی آن است. قیمت دلار در بازار از 7 تومان در سال 57، به 37 هزار تومان در سال گذشته رسید. این افزایش قیمت دلار در بازار و بی‌ثباتی آن در این سال‌ها موجب مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم شده است. اقتصاددانان نظرات متفاوتی درباره قیمت دلار در بازار و نرخ حقیقی ارز دارند. ​

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: چنانچه مذاکرات احیای برجام به نتیجه رسد می‌توان امیدوار بود که قیمت تا ۲۲۰۰۰ هزار تومان و کمتر هم عقب نشینی کند.

سعید اشتیاقی درباره وضعیت بازار ارز پس از توافق وین گفت: درباره نرخ دقیق تا پایان سال هم پیش‌بینی‌هایی مبنی بر بسته شدن قیمت در محدوده ۲۵.۵۰۰ تا ۲۷۰۰۰ هزار تومان بود اما چنانچه مذاکرات احیای برجام به نتیجه رسد می‌توان امیدوار بود که قیمت تا ۲۲ هزار تومان و کمتر هم عقب نشینی کند.

وی افزود: باز هم باید تأکید کنم که در شرایط فعلی اقتصاد کشور عامل پیش برنده تولید ثبات قیمت ارز است و نه کاهش آن.

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: در شرایط مذکور پس از یک دوره ثبات دولت می‌تواند با مابه التفاوت به دست آمده از بازار و فروش ارز برنامه‌هایی همچون ایجاد رقابت در بخش‌های صنعت و تولید، کاهش تدریجی رانت، افزایش شفافیت، کاهش مداخلات در نظام قیمت گذاری و از همه مهم‌تر مبارزه با فساد مالی و اداری را در دستور کار قرار دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها