خبر خوش برای خریداران خانه | مسکن ملی با شرایط خاص و ویژه برای این افراد

کد خبر: 1135330

طرح ملی جهش مسکن در حالی در کشور اجرا می شود که کمیته امداد به عنوان یکی از متولیان اصلی این طرح برای ساخت ۹۰ هزار واحد مسکونی برای سال ۱۴۰۱ محرومان برنامه‌ریزی کرده است که کارشناسان حوزه ساخت و ساز مسکن معتقدند که اعتبار پیش‌بینی شده برای کمیته امداد در این حوزه تنها ساخت هشت هزار واحد مسکونی را کفاف می دهد

خبر خوش برای خریداران خانه | مسکن ملی با شرایط خاص و ویژه برای این افراد

​طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

 کمیته‌امداد امام خمینی(ره) در راستای اجرای طرح ملی جهش مسکن ویژه محرومان، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هایی انجام داده است که برای تکمیل و اجرای این طرح ضرورت دارد که این نهاد اجتماعی و حمایتی مورد توجه قرار گیرد.

تحقق طرح ملی جهش مسکن نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای مقدمات است و به طور قطع یکی از مهمترین پیش‌ زمینه‌ها در رسیدن به این هدف، تامین اعتبارات مورد نیاز است که در این زمینه تاکنون کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سه هزار میلیارد تومان برای مسکن مددجویان در نظر گرفته است که این میزان اعتبار کفاف ساخت ۹۰ هزار واحد مسکن محرومان را نمی‌دهد.

براساس اعلام نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتبارات مربوط به ۹۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح ملی جهش مسکن آمده است، اما به نظر می‌رسد در این زمینه نیز خانه‌دار شدن خانواده‌های تحت حمایت، مستلزم در نظر گرفتن امتیازات ویژه است چرا که هم نمایندگان مجلس، هم کارشناسان اقتصادی و هم مسئولان کمیته امداد بر این مساله تاکید دارند که مددجویان توان باز پرداخت اقساط ۳ تا ۴ میلیون تومانی تسهیلات طرح ملی جهش مسکن را به هیچ عنوان نخواهند داشت.

به عبارت دیگر اگر متوسط دریافتی مستمری مددجویان را ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شود، پرداخت اقساط وام طرح ملی جهش مسکن، غیرممکن خواهد بود بنابراین لازم است در این زمینه شرایط خاصی برای مددجویان پیش‌بینی شود.

سعید زارع‌ زاده، رییس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز می‌گوید: از ۹۰ هزار واحد مسکن مددجویان حدود ۶۰ هزار واحد در شهرها و ۳۰ هزار واحد در روستاها احداث می‌شود،‌ به طور قطع ساخت مسکن در شهرها به دلیل هزینه‌های زمین، به مراتب گران‌تر از مسکن روستایی تمام خواهد شد؛ موضوعی که باید در مراحل مختلف مورد توجه تصمیم‌گیران قرار گیرد.

در چنین شرایطی سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)  از آیت‌الله رییسی، رییس جمهور اسلامی ایران خواست دولت در خانه‌دار شدن مددجویان تسهیلات و امتیازات ویژه‌ای در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: در بخشی از فعالیت‌های اثرگذار این نهاد و همسو با قانون جهش ملی مسکن مساله تامین، تجهیز و بازسازی منازل مسکونی ولی‌ نعمتان جامعه اسلامی است که در کنار سایر خدمات کمیته امداد در راستای تامین حداقل مایحتاج و نیازهای ضروری نیازمندان مورد حمایت در امر تأمین مسکن آن‌ها خدمات قابل‌توجهی داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها