قیمت دلار امروز چند؟

کد خبر: 1137033

​دلار احتمالا روند آرامی در آخرین روز کاری سال خواهد داشت و نوسان آن محدود به پله‌های ابتدایی کانال ۲۶ هزار می‌شود

قیمت دلار امروز چند؟

قیمت دلار امروز با روزهای گذشته اندکی تغییر کرده است . قیمت دلار امروز در 2روز گذشته تحت تاثیر بازار جهانی دستخوش تغییرات شده است ، ولی مجددا قیمت دلار امروز دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد. بنابراین باید دید قیمت دلار امروز با روزهای دیگر چه تفاوتی خواهد کرد و چگونه خواهد شد. دیشب تغییر ارز بر قیمت دلار امروز تاثیر خود را گذاشت و همین مسئله موجب سردرگمی معامله گران شد.

دلار آخرین هفته اسفند ۱۴۰۰ را در کانال ۲۶ هزار تومان سپری کرد و احتمالا امروز شنبه بیست‌وهشتم نوسان محدودی در این محدوده خواهد داشت. هفته قبل اسکناس آمریکایی نه رمقی برای گران شدن داشت و نه دلیلی برای کاهش قیمت پیدا می‌کرد. همین اتفاق منجر به افت‌وخیز محدود نرخ دلار در نیمه اول کانال ۲۶ هزار تومان شد و سیگنال‌های سیاسی هم تاثیری در تغییر روند بازار نداشت. عدد و رقم‌های ثبت شده برای دلار فردایی در معاملات پشت‌خطی دیروز جمعه، نشان می‌دهد در آخرین روز کاری امسال بازار ارز نباید منتظر نوسان چشمگیری برای اسکناس آمریکایی باشیم.

تثبیت دلار در کانال ۲۶ هزار

دلار هفته گذشته افت‌وخیز محدودی در کانال ۲۶ هزار تومان داشت. معامله‌گران بازار ارز درحالی ساعت هشت شب پنجشنبه بیست‌وششم اسفند هر اسکناس دلار را ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان دست به دست می‌کردند که ارزش آن شنبه دقیقا ۲۶ هزار تومان بود. رقمی که کف قیمت دلار آزاد در هفته پایانی اسفند محسوب می‌شد و نرخ پایانی سه‌شنبه بیست‌وچهارم یعنی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان را باید سقف نرخ اسکناس آمریکایی در این مدت بدانیم.

عدد و رقم‌ها نشان می‌دهند دلار پتانسیل عبور مقتدرانه از نیمه کانال ۲۶ هزار تومان را نداشته و از طرفی دیگر دلیل قانع‌کننده و محکمی برای ارزان شدن پیدا نکرده است. با وجود نوسان محدود دلار قیمت یورو در هفته پایانی اسفند حدود ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و به ۲۹ هزار و ۱۴۵ تومان رسید. در بازار طلا نیز سکه امامی افزایش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی را به‌ثبت رساند و ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

شنبه

یکشنبه

دوشنبه

سه‌شنبه

چهارشنبه

پنجشنبه

۲۶ هزار تومان

۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان

۲۶ هزار و ۳۱۰ تومان

۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان

۲۶ هزار و ۴۲۰ تومان

۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان

سیگنال‌های سیاسی و بی‌تفاوتی دلار

دلار بدون اعتنا به سیگنال‌های امیدوارکننده سیاسی رفتار می‌کند. هفته گذشته درحالی نرخ دلار حاضر به عقب‌نشینی از نیمه کانال ۲۶ هزار تومان نبود، که کفه ترازو به سمت سیگنال‌های مثبت سنگینی می‌کرد. بعد انواع و اقسام شایعات درباره ماجرای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا، اخیرا سخنگوی کاخ سفید مذاکرات درمورد این موضوع را تایید کرده، اما در بازار ارز هنوز واکنشی نسبت به این دست پالس‌های مثبت دیده نمی‌شود.

ادامه درجا زدن دلار در کانال ۲۶ هزار؟

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی جمعه بیست‌و‌هفتم اسفند نوسان محدودی داشت. معامله‌گران عمده دیشب درحالی دلار فردایی را ۲۶ هزار و ۲۸۰ تومان خرید و فروش می‌کردند که در ابتدای این معاملات نیز ارزش اسکناس آمریکایی همین رقم بود. طی خرید و فروش‌های پشت‌خطی و لفظ‌های معامله‌گران رقم ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان بیشترین نرخ دلار بود و این عدد در کمترین حالت خود به ۲۶ هزار و ۲۶۰ تومان رسید. موضوعی که نشان می‌دهد معامله‌گران باتجربه بازار تصور می‌کنند دلار آزاد امروز شنبه بیست‌وهشتم اسفند نوسان محدودی دارد و آخرین روز کاری و رسمی معاملات سال ۱۴۰۰ را در پله‌های ابتدایی کانال ۲۶ هزار تومان سپری می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها