کوش آداسی بیشتر خوش می‌گذرد یا آنتالیا؟

کد خبر: 1138656
کوش آداسی بیشتر خوش می‌گذرد یا آنتالیا؟

 

بحث امروزمان قرار است شما را از دوراهی نجات دهد! احتمالاً برای تعطیلات پیش رو تصمیم گرفته‌اید که خود و عزیزانتان را به یک سفر خارجی دعوت کنید. سفری به ترکیه می‌تواند انتخاب ایده آل و متفاوتی باشد. همان‌طور که می‌دانید این مقصد گردشگری در تمام دنیا طرفدارانی متعدد داشته و شاید اولین سفری است که به ذهن بعضی افراد می‌رسد. این که مقصدتان ترکیه باشد تازه نصف راه را رفته‌اید. بخش اصلی تصمیم گیری انتخاب شهر ساحلی محبوبتان از میان شهرهای واقع در کشور ترکیه است. اگر راجع به شهرهای ساحلی ترکیه شنیده باشید می‌دانید که این کشور دو شهر ساحلی توریستی پر طرفدار و پر رفت و آمد به نام آنتالیا و کوش آداسی دارد. قطعاً با آنتالیا آشنایی بیشتری به نسبت با کوش آداسی دارید زیرا بیشتر در میان زبان‌ها از آن صحبت شده است. در این مقاله قصد داریم این دو شهر محبوب را با یکدیگر مقایسه کنیم و در نهایت به شما بگوییم که برای تعطیلات کدام شهر بیشتر باب دلتان بوده و نیازهای شما را ارضا می‌کند. در انتهای این یادداشت می‌توانید تصمیم بگیرید که با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری سفرتان را برای کوش آداسی برنامه ریزی کنید یا برای سفر به آنتالیا آماده شوید. نا گفته نماند تور آنتالیا و کوش آداسی متعدد و متنوعی بوده و می‌تواند با بهترین امکانات، لحظات شیرین و زیبایی را برایتان رقم بزند.

اول به سراغ آنتالیا می‌رویم

اول از تعریف مشخصات کلی شهر ساحلی آنتالیا شروع می‌کنیم. این شهر حدود ۲.۵ میلیون جمعیت داشته و با آمار بسیاری بالایی یکی از چند شهر محبوب گردشگری در ترکیه است. این شهر در بخش جنوب غربی ترکیه واقع شده و به عنوان بزرگ‌ترین شهر ساحلی بین المللی ترکیه که به دریای مدیترانه متصل است به شمار می‌رود. سفر به آنتالیا سال‌ها است که جزو برنامه روتین بعضی از افراد بوده و دلیل محبوبیت آن را می‌توان سواحل خیره کننده و زیبا، امکانات رفاهی و تفریحی بی‌نظیر، وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد، بازارها و مراکز خرید با قیمتی مناسب و اجناسی متنوع، تفریحات آبی سرگرم کننده، هتل‌های ۵ ستاره با ارائه بهترین خدمات و ... دانست.

هتل‌های آنتالیا

از حق نگذریم که هتل‌های آنتالیا بهترین و زیباترین هتل‌های دنیا را دارد. در این هتل‌ها با چشم اندازی رو به دریا و امکانات فوق العاده‌ای در دسترس شما قرار گرفته‌اند و با یک اشاره اقامتی متفاوت را برای شما به ارمغان می‌آورند. از هتل‌های معروف این شهر می‌توان به هتل آکرا، هتل کلون پلازا، هتل لارا، هتل اورنج کانلی یا هتل سو اند آکوا لند اشاره کرد.

آنتالیا در کدام فصل بهتر است؟

این شهر به صورت میانگین آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد که شرایط جوی آن تحت تأثیر دریا است. سرما و یخبندان خیلی کم پیش آمده که در این شهر اتفاق بی افتد و اکثرا روزها گرم و طولانی هستند. بهترین زمان سفر به آنتالیا فصلی به جز پاییز تا اوایل فرودین است زیرا میانگین بارش بالا بوده و ممکن است اختلالی در سفرتان ایجاد کند.

آنتالیا شهری شلوغ است

همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی گفته شد آنتالیا شهری شلوغ و پر جمعیت است و ممکن است لحظاتی این موضوع شما را آزرده خاطر کند. در نظر داشته باشید که این ازدحام را قرار است در سواحل، در پارک‌های آبی، در بازارها و فروشگاه و خلاصه هر مکانی ببینید. اگر به جز تفریح به دنبال کسب آرامش نیز هستید آنتالیا شاید انتخاب ایده آلی برای شما نباشد اما قطعاً جاذبه‌های گردشگری و امکانات رفاهی آن به قدری است که بتواند شما را جذب خود کند.

5

سواحل آنتالیا؛ متنوع و جذاب

دلیل محبوبیت و بر سر زبان افتادن این دو شهر در ترکیه به علت وجود سواحل بکر و خیره کننده است. به طور اختصاصی می‌خواهیم راجع به سواحل آنتالیا صحبت کنیم. باید بدانید که آنتالیا از نظر تفریحات آبی و خدمات تفریحی دریایی از جایگاه بالاتری به نسبت کوش آداسی برخوردار بوده و نقش بزرگی را در جذب گردشگر ایفا می‌کند. با سفر به آنتالیا و گذراندن یک روز در کنار ساحل می‌توانید از ورزش‌های آبی متعددی همچون جت اسکی، موج سواری، قایقرانی، غواصی، اسکی روی آب و ... استفاده کنید. در نزدیکی ساحل رستوران‌ها و کافی شاپ‌هایی وجود دارند که می‌توانند به رفع گرسنگی و خستگی شما کمک کنند. امکاناتی مانند حمام آفتاب یا سالن‌های ماساژ‌ درمانی و یا حتی خدمات اسپا و سلامتی هم در این سواحل به چشم می‌خورد. سواحل آنتالیا می‌تواند همان چیزی باشد که در رؤیاهایتان از یک تعطیلات همه چیز تمام ساخته بودید.

حالا نوبت کوش آداسی است

پس از بررسی همه جانبه آنتالیا نوبت به شهر کوش آداسی می‌رسد. این شهر در گزارش سرشماری سال ۲۰۰۹ جمعیتی حدود ۶۳۰۰۰ نفر داشته در ۷۱ کیلومتری استان آیدین قرار گرفته و یکی دیگر از پر بازدیدترین مناطق توریستی ترکیه به شمار می‌رود. کوش آداسی در حقیقت بندری زیبا در دریای اژه بوده و با نزدیک بودن به جزیره یونانی ساموس، توانسته کمی متفاوت‌تر از آنتالیا در خصوص جذب گردشگر عمل کند. لازم است بدانید کشتی‌هایی به طور مرتب از کوش آداسی به سمت جزیره ساموس می‌روند و در صورت داشتن ویزا می‌توانید با آن همراه شوید. به طور کلی کوش آداسی به علت وجود ساحل شنی با نمایی متفاوت، بازارها و مراکز خرید با معتبرترین برندهای ترک، جنگل‌های متعدد، جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بی شمار، رستوران‌های مختلف، بازی‌ها و تفریحات آبی، هتل‌های چند ستاره با بهترین خدمات و ... از جذابیت و جایگاه بالایی در میان گردشگران برخوردار است.

هتل‌های کوش آداسی

وجود هتل‌های متعدد با بهترین امکانات شهر ساحلی کوش آداسی را متمایز کرده است. در این شهر ساحلی می‌توانید با هر نوع بودجه‌ای بهترین خدمات را از آن خود کنید. پیدا کردن اقامتگاهی مناسب در کوش آداسی اصلاً کار سختی نیست و با یک جستجوی ساده می‌توانید مکانی را برای اقامت خود رزرو کنید. هتل‌های معروف کوش آداسی شامل هتل پاین بی، هتل کاریزما، هتل رامادا، هتل آکوا فانتزی، هتل سی لایت و ... می‌شود که هزینه‌ای حدود ۸۰۰ تومان را به طور میانگین در برمی‌گیرد.

چه زمانی باید به کوش آداسی سفر کرد؟

با مقایسه با آنتالیا می‌توان متوجه شد که کوش آداسی شهری مرطوب‌تر است اما درست مانند آنتالیا اکثرا روزهای گرمی دارد و در فصل پاییز و زمستان میانگین بارش باران و برف بالاست. البته این موضوع به این معنا نیست یخبندان نیز اتفاق می‌افتد. اتفاقاً برعکس... آب و هوا در کوش آداسی در اکثر اوقات آفتابی همراه با وزش نسیم بهاری است. بهترین فصل را اگر بخواهید برای رفتن به این شهر ساحلی بدانید می‌توانید فصل بهار و تابستان را برای این سفر گلچین کنید.

6

آرامش بیشتر در کوش آداسی

به نسبت آنتالیا، شهر و بندر کوش آداسی هم جمعیت کم‌تری دارد و هم به میزان کم‌تری در میان گردشگران جا افتاده است. به این ترتیب می‌توانید سفر آرام‌تر و به دور از هیاهویی را در این شهر تجربه کنید. کوش آداسی به اندازه آنتالیا معروف نیست و اکثر افراد بر این باورند که زیبایی‌ها و خدمات این شهر برای گردشگران کم است. شما می‌توانید از این سبک عقیده سوءاستفاده کنید و تا کوش آداسی برای جهانیان معرفی و جا نیفتاده سفر پر از آرامش خود را به این شهر با تهیه بلیط تهران آنتالیا یا کوش آداسی آغاز کنید.

سواحل کوش آداسی؛ صخره‌ای و شنی

همان‌طور که گفته شد شهر ساحلی کوش آداسی در مقایسه با آنتالیا از امکانات کم‌تری در سواحل خود برخوردار است اما این به این معنی نیست که قرار است به شما بد بگذرد. در سواحل شنی و ماسه‌ای کوش آداسی می‌توانید با خیال راحت ریلکس کنید و آفتاب بگیرید. در کنار سواحل کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز ماساژ یا اسپای زیادی وجود دارد که می‌تواند سفر را برایتان شیرین‌تر از قبل کند. سواحل کوش آداسی به قدری زیبا و بکر است که آن را به بندر بلوره‌ای و سواحل طلایی می‌شناسند. از بهترین و معروف‌ترین سواحل کوش آداسی می‌توان به ساحل عشق، ساحل مرکزی، ساحل الماس، ساحل لانگ بیچ، ساحل کوستور و ساحل بهشت اشاره داشت.

حال با توجه به مطالبی که خوانده‌اید انتخابتان کدام شهر است؟ آنتالیا یا کوش آداسی؟!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها