نکات طلایی سفر به استانبول و آنتالیا در سال 2022

کد خبر: 1117764

استانبول احتمالاً یکی از زیباترین شهرهای باستانی آسیای صغیر است، تاج جواهرات ترکیه امروزی پر از معماری زیبا و تاریخ غنی است که قدمت آن به قرن هفتم قبل از میلاد می رسد، زمانی یونانیان این شهرک را مستعمره کردند و آن را بیزانس نامیدند.

این شهر به دلیل موقعیت استراتژیک درست بین قاره های قدرتمند آسیا و اروپا با تنگه بسفر که آن را به 2 قسمت تقسیم می کند، برای قرن ها موضوع درگیری های زیادی بوده است.این شهر که امروزه ما با تور استانبول آن را می شناسیم با تغییر از یک فاتح به فاتح دیگر، مراحل و تکرارهای زیادی را پشت سر گذاشته و نام خود را از بیزانس به قسطنطنیه تحت امپراتوری عثمانی و در نهایت استانبول تغییر داده است.البته با چنین تاریخ غنی و گسترده ای، انواع بقایای زیبای گذشته آن را خواهید یافت، از کلیسای خیره کننده تبدیل شده به مسجد ایاصوفیه تا آب انبار باستانی که در زیر استانبول قرار دارد و این چیزی است که ما به شما کمک می کنیم آن را با این راهنمای سفر کشف کنید.بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا بهترین کاری که می توانید در استانبول ترکیه انجام دهید، آورده شده است. بیایید ابتدا با لیستی از بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد، شروع می‌کنیم.

زمان بازدید از استانبول ترکیه

در حالی که ژوئن - آگوست فصل اوج در نظر گرفته می شود، فکر نمی کنم بهترین زمان برای سفر به تور ارزان استانبول باشد. در حالی که این یک زمان محبوب برای بازدید است، شما همچنین با جمعیت زیادی از گردشگران و همچنین قیمت های بالا در هتل ها مواجه خواهید شد که ایده آل نیست.به علاوه، احتمالاً یکی از گرم ترین ماه ها برای بازدید است که باعث می شود کاوش در فضای باز لذت کمتری داشته باشد.چیزی که ما آژانس مسافرتی گلبرگ سیر | golbargtravel.com به جای آن توصیه می کنیم این است که در فصول دیگر در ماه مه یا سپتامبر از آنجا بازدید کنید، جایی که ازدحام گردشگران شروع به کاهش می کند و قیمت هتل ها شروع به کاهش دوباره به سطح عادی خود می کند. ممکن است اینجا و آنجا مقداری باران ببارد، اما فکر می‌کنم برای تجربه بهتر در این مکان زیبا ارزش فداکاری را دارد.همچنین، به خاطر داشته باشید که از ماه می تا ژوئن ماه رمضان است و حتی اگر برای یافتن مکان‌های غذایی مانند استانبول مشکلی نخواهید داشت، اگر قصد دارید در ماه رمضان مکان‌های دیگری خارج از استانبول را بگردید، بسیار سخت‌تر خواهد بود.

چگونه به استانبول ترکیه برویم

استانبول یکی از بزرگترین هاب در منطقه است، برای پیدا کردن پرواز از کشور خود به یکی از 3 فرودگاه اصلی شهر، فرودگاه استانبول (IST) و فرودگاه سابیها گوکچن (SAW) و فرودگاه جدید مشکلی ندارید .

از ایالات متحده ، چندین پرواز مستقیم وجود دارد که می توانید از شهرهای بزرگ ایالات متحده مانند نیویورک، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، میامی و غیره به ترکیه پرواز کنید که همگی توسط ترکیش ایرلاینز انجام می شوند، بنابراین برای پیدا کردن پرواز از آنها مشکلی نداشته باشید. آمریکا به ترکیه

از اروپا ، می‌توانید از محبوب‌ترین مراکز اروپایی مانند لندن، پاریس یا فرانکفورت از طریق ترکیش ایرلاینز یا شرکت‌های حامل محلی مانند بریتیش ایرویز، ایرفرانس یا لوفت‌هانزا که مستقیماً به استانبول یا آنکارا نیز می‌روند، پرواز کنید.

از آسیا ، می‌توانید مستقیماً با خطوط هوایی ترکیه از چندین شهر مرکزی مانند سنگاپور، کوالالامپور، توکیو، جاکارتا و بانکوک و ایران پرواز کنید. همچنین اگر مایل به ترانزیت برای دریافت یک معامله ارزان‌تر هستید، می‌توانید با سایر خطوط هوایی خاورمیانه مانند قطر، امارات، و اتحاد بروید.

استانبول گردی:

با پای پیاده:استانبول شهری بسیار قابل پیاده روی است. مانند بسیاری از شهرهای قدیمی، بیشتر جاذبه هایی که می خواهید ببینید بیشتر از همه در اطراف منطقه قدیمی شهر متمرکز هستند و می توانید به راحتی از یک مکان به مکان دیگر بدون دردسر زیاد پیاده روی کنید.مانند تور آنتالیا که در محله قدیمی کالیچی که بندر اصلی شهر آنتالیا است.

با مترو/تراموا: رفت و آمد در شهر از طریق سیستم مترو یا تراموا راه های عالی و ارزانی برای رفت و آمد در استانبول هستند. چندین خط مترو وجود دارد که همگی به یکدیگر متصل هستند و به شما این امکان را می دهند که تا جایی که می توانید ارزان و کارآمد از یک مکان به مکان دیگر بروید.قطار مترو و سیستم تراموا بسته به خط از ساعت 6 صبح تا 12 تا 1 بامداد کار می کنند. کرایه از خطی به خط دیگر متفاوت است، اما به طور کلی، باید حدود 5 TRY برای یک سواری هزینه شود.

با ماشین: اگر قصد سفر بیشتر در ترکیه را دارید و به دنبال راهی مناسب برای گردش در شهر در اوقات فراغت خود هستید، می‌توانید مستقیماً از فرودگاه‌های اصلی استانبول ماشین کرایه کنید. کرایه ماشین در استانبول باید حدود 50 دلار در روز هزینه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که ترافیک در استانبول به خصوص در ساعات پربیننده مانند 8 صبح و 6 بعد از ظهر بهترین نیست، پس صبور باشید. برای یافتن ارزان ترین مکان اجاره خودرو در استانبول با ما در ارتباط باشید.

چند روز را در استانبول ترکیه بگذرانیم؟

توصیه می کنم حداقل 3 روز در استانبول بمانید تا واقعاً تمام چیزهایی که شهر ارائه می دهد را ببینید. در اینجا یک برنامه سفر سه روزه برای استانبول توسط تیم سئو سایت سایت گلبرگ سیر آورده شده است تا در ترکیه ترکیه با بهینه سازی این سایت دیگران به سایتهای گردشگری ترکیه مراجعه نکنید آمده است:

روز اول: روز اول را به بازدید از تمام جاذبه‌های اصلی در بخش اروپایی مانند ایاصوفیه، مسجد آبی، موزه کاخ توپکاپی، بازار بزرگ و آب انبار باسیلیکا بگذرانید، قبل از اینکه بقیه عصر را در کنار بسفر در پل گالاتا بگذرانید.

روز دوم: روز بعد را به کاوش در منطقه کاراکوی در سمت دیگر پل گالاتا بگذرانید. در خیابان‌های متقاطع اطراف برج گالاتا قدم بزنید،در میدان تقسیم خرید کنید و قبل از پایان روز غروب خورشید را در بالای برج گالاتا تماشا کنید.

روز سوم: با کشتی به سمت آسیایی استانبول بروید و برج Maiden's Tower را ببینید و از میان غذاهای ترکی و غذاهای ارزان خیابانی در آنجا صرف کنید.

آیا استانبول ترکیه امن است؟

استانبول عمدتاً برای گردشگران امن است زیرا یک مرکز توریستی مهم است و همیشه افرادی هستند که در بیشتر اوقات روز فعالیت خود را انجام می دهند، بنابراین شما باید در اینجا احساس امنیت کنید. همانطور که گفته شد، مانند همه شهرهای بزرگ، من همیشه به شما توصیه می کنم در استانبول احتیاط کنید و همیشه مراقب وسایل و اطراف خود باشید. دزدی های کوچک مانند کیف قاپی و جیب بری هنوز در استانبول به خصوص در مناطق شلوغ اتفاق می افتد، بنابراین فراموش نکنید که وقتی خارج از شهر استانبول هستید، وسایل خود را در نزدیکی خود نگه دارید.

اینترنت در ترکیه

3 اپراتور اصلی در ترکیه وجود دارد، ترکسل، وودافون و ترک تلکام، که همگی طیفی مشابه از بسته‌های مسافرتی و همچنین پوشش‌هایی را ارائه می‌دهند.من شخصاً از بسته استقبال توریستی ترکسل استفاده می کنم که حدود 149 TRY برای 30 روز هزینه دارد، با 20 گیگابایت، پیام رسانی نامحدود و 200 دقیقه محلی ارائه می شود که برای سفر من به ترکیه بیش از اندازه کافی است.همچنین می‌توانید با یک برنامه 30 روزه 8 گیگابایتی با 60 TRY ارزان‌تر بروید و بسته به گیگابایتی که برای سیم‌کارت می‌خواهید، قیمت از آنجا کاهش می‌یابد. به خاطر داشته باشید که تلفن خارجی با سیم کارت داخلی 120 روز مهلت دارد، بنابراین اگر قصد دارید بیشتر از 120 روز بمانید، باید گوشی خود را در مرجع ثبت نام کنید که بعید است برای گردشگران اتفاق بیفتد.

کجا رو بگردیم؟

ایاصوفیه احتمالاً یکی از مورد انتظارترین مکان ها برای من در استانبول است. ایاصوفیه جواهر تاج این شهر است. این بنا برای اولین بار در حدود 532 - 537 بعد از میلاد توسط امپراتوری بیزانس به عنوان کلیسای اصلی برای پایتخت آن ساخته شد، قبل از اینکه توسط امپراتوری عثمانی تصرف شود و در سال 1453 به مسجد تبدیل شود.

مسجد آبی یکی دیگر از آثار شگفت‌انگیز معماری در استانبول است که خیلی دور از ایاصوفیه قرار دارد. این مسجد توسط امپراتوری عثمانی در قرن هفدهم به عنوان یک مسجد امپراتوری برای پایتخت ساخته شد و اکنون یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر است.

کاخ توپکاپی یکی دیگر از مکان های دیدنی استانبول است. این کاخ اقامتگاه اصلی و مقر اداری سلاطین عثمانی در قرون 15 و 16 میلادی بوده است. در موزه کاخ توپکاپی، انواع معماری های تاریخی زیبا را خواهید دید که در چندین حیاط و مجموعه های مصنوع متعدد و همچنین سالن های نمایشگاهی که به حفظ تاریخ و فرهنگ امپراتوری عثمانی اختصاص یافته اند، گسترده شده اند.

نه چندان دور از مسجد آبی، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خیره کننده ای را خواهید دید که نباید از دست بدهید. انبار کلیسای بزرگترین مخزن باستان یکی از بسیاری است، که دروغ زیر استانبول و آن را در قرن 6 به ذخیره آب باران برای استفاده های بعدی ساخته شد.

بازار بزرگ مکانی عالی برای قدم زدن در اطراف و حس بودن در بازار ادویه در خاورمیانه است. این یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده در جهان است که 61 خیابان را پوشش می دهد و بیش از 4000 مغازه در داخل دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها