خرید گوشی اندرویدی یا iOS ؟ کدام‌یک بهتر است ؟

کد خبر: 1145726
خرید گوشی اندرویدی یا iOS ؟ کدام‌یک بهتر است ؟
 
درحال‌حاضر سیستم عامل‌های اندروید و iOS جزو شناخته‌شده‌ترین سیستم عامل‌ها هستند و با توجه به اینکه هر دو سیستم طرفداران خود را دارند، می‌توان گفت تاکنون در کار خود موفق بوده‌اند. اگر بخواهیم بی‌طرف به این دو سیستم عامل نگاه کنیم باید بگوییم هر کدام مزیت‌های خود را دارند و می‌توانند با توجه به نیاز شما انتخاب مناسبی باشند. 
با اینکه این سیستم عامل‌ها شناخته‌شده هستند اما ممکن است به‌طور دقیق تفاوت آنها را ندانیم. اگر بتوانید به درک بهتری از این سیستم عامل‌ها برسید، می‌توانید در انتخاب گوشی خود دقت بیشتری به عمل آورید. 

تفاوت‌های اندروید و iOS

۱- قیمت
به‌عنوان یک اصل کلی می‌توان گفت گوشی‌های دارای سیستم عامل iOS قیمت بالاتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارند. از طرف دیگر تنوع گوشی‌های اندرویدی بسیار زیاد است و احتمالا شما با هر بودجه‌ای می‌توانید موبایل خود را از بین برندهای متنوعی مثل سامسونگ، شیائومی، هواوی و غیره انتخاب کنید. بنابراین یکی از مهم‌ترین فاکتورها بودجه شماست. باید ببینید گوشی دلخواهتان برای شما چه اولویتی دارد و چقدر حاضرید برای خرید آن هزینه کنید.
 
 ۲- بازکردن صفحه گوشی
سنسور اثر انگشت آیفون به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید بدون وارد کردن رمز به‌صورت دستی صفحه آن را باز کنید. البته برخی از گوشی‌های اندرویدی هم از چنین ویژگی مشابهی برخوردار هستند. برخی دیگر نیز یک ابزار قفل هوشمند دارند که با استفاده از تشخیص چهره یا موقعیت مکانی، صفحه قفل را باز می کنند. این مورد به سلیقه و خواسته شما بستگی دارد ولی بعید است که در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب بین گوشی‌های دارای این دو سیستم عامل تاثیر مستقیمی داشته باشد.
 
 ۳- کیفیت دوربین‌ها
باید این را قبول کنیم که دوربین‌های گوشی‌های اندرویدی یا خیلی خوب هستند یا خیلی بد. درحالی‌که دوربین آیفون در هر سری که عرضه شده، کیفیت بهتری را ارائه داده است. به‌خصوص درمورد آخرین نسل گوشی‌های اپل، آیفون ۱۳، که کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با گوشی را چند پله جابه‌جا کرده است. اما نکته‌ای که درخصوص سیستم عامل اندروید وجود دارد این است که در گوشی‌های اندرویدی بهتر و ارزان‌تر می‌توان عکس‌ها را مدیریت کرد.
 
۴- صفحه‌های کیبورد
باید بگوییم که از نظر کیبورد، صفحه کلید اندروید بهتر از صفحه اپل عمل کرده است. در اندروید قابلیت کشیدن انگشت روی صفحه، پیشنهاد علایم نگارشی و غیره وجود دارد. 
 
۵- برنامه‌های نصب اپلیکیشن
با اینکه اپل و گوگل هر دو برنامه بازار فوق العاده‌ای دارند، اما اندروید در سازماندهی برنامه‌ها عملکرد بهتری دارد و به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های مهم را روی صفحه‌های اصلی قرار دهید و برنامه‌های کم‌کاربرد را در کشوی برنامه خود پنهان کنید.
 
۶- بازکردن اعلان‌ها
برتری‌ای که آیفون نسبت به اندروید دارد این است که اعلان‌های فعال آیفون این امکان را فراهم می‌کنند تا بدون بازکردن قفل صفحه، اعلان‌ها را پاسخ دهید. امکانی که اندروید فاقد آن است. با این حال اندروید این امکان را ایجاد می‌کند تا بتوانید اعلان‌ها را اولویت‌بندی کنید و آنها را به طور خودکار به بالای لیست ارسال کنید. علاوه‌بر این پاک کردن اعلان‌های اندروید با گرفتن یا کشیدن آسان‌تر است.
 

درنهایت iOS یا اندروید؟ کدام را بخریم؟

در سال‌های اخیر، سیستم عامل iOS از نظر سرعت عملکرد بهتری نسبت به اندروید از خود بر جای گذاشته است؛ به‌طور مثال درحال‌حاضر، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ از بسیاری از گوشی‌های اندرویدی سریع‌تر هستند. با این حال نباید از این موضوع غافل شد که تنوع در گوشی‌های اندروید بیشتر است و شما می‌توانید با قیمت مناسب‌تر گوشی دلخواه خود را انتخاب کنید. 
بهتر است این موضوع را درنظر بگیرید که درنهایت تصمیم شما در خرید بهترین گوشی به ترجیح و علاقه خودتان بستگی دارد. مواردی که در این صفحه گفته شد بخشی از تفاوت‌های این دو سیستم عامل هستند و شاید شما براساس چند پارامتر نتوانید تصمیم بگیرید که کدام بهتر است. زیرا هر یک از این دو سیستم عامل در برخی مسائل نسبت به دیگری مزیت دارند و در برخی دیگر به پای رقیب خود نمی‌رسند. بنابراین بهتر است به این موضوع دقت کنید که چه نکاتی برای شما اهمیت بیشتری دارد و مایلید برای چه ویژگی‌هایی هزینه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها