راهنمای خرید لنت ترمز مناسب برای ال 90 و هوندا

کد خبر: 1146870
راهنمای خرید لنت ترمز مناسب برای ال 90 و هوندا

لنت ترمز تاثیر مهم و بسزایی بر سلامت خودرو و همچنین سلامت جان شما دارد. یک لنت ترمز مناسب شما را از خطرات و حوادث احتمالی دور نگه می‌دارد و احتمال وقوع تصادف را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین لنت ترمز مناسب سبب می‌شود تا بتوانید در هر شرایطی ترمزگیری خوبی داشته‌ باشید. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ها، مشخصات فنی و نکات مهم خرید انواع لنت ترمز را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین در صورت تمایل به خرید انواع لنت ترمز هوندا و لنت ترمز ال ۹۰ نیز می‌توانید به فروشگاه آنلاین لنت ترمز مراجعه کرده و مدل مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.   

 ویژگی‌ های یک لنت ترمز خوب:  

  • یک لنت ترمز باید دوام و ماندگاری نسبتا بالایی داشته ، به سرعت دچار ‌فرسایش و ساییدگی نمی‌شود.  
  • لنت ترمز باکیفیت، در هنگام استفاده صدای زیادی از خود تولید نمی‌کند.  
  • یکی از مشخصات لنت ترمز خوب آن است که در تولید آن از بهترین مواد ساخت لنت استفاده شده و از مواد مضر برای سلامت انسان‌ها و محیط زیست نظیر آزبست استفاده نشده باشد.  
  • لنت ترمز باکیفیت، در هنگام ترمز‌های پی‌درپی توان حرارتی بالایی داشته، دیر داغ می‌کند و شما به راحتی می‌توانید خودرو را متوقف کنید.
  • لنت ترمز باید بتواند در هر نوع شرایط آب و هوایی مقاومت و دوام خود را حفظ کند و بهترین عملکرد را داشته باشد.  
  • یک لنت مناسب بر روی سطح خود شیار دارد. این شیار‌ها باعث عبور و خروج بهتر جریان هوا و در نتیجه خنک شدن لنت می‌شوند. همچنین شیار سبب می‌شود و گرد و غبار زیادی روی لنت ترمز باقی نماند.  
  • معمولاً در لنت‌های با کیفیت، صفحات فلزی و غیرفلزی در پشت لنت تعبیه می‌شود. این صفحات که شیم نامیده می‌شوند، باعث کاهش صدای تولید شده توسط لنت ترمز می‌شوند.  
  • یک لنت ترمز مناسب، تاحدودی بوی نامطبوعی دارد.  

در نتیجه هنگام خرید لنت ترمز هوندا، لنت ترمز ال ۹۰ و هر نوع لنت دیگری به این نکات توجه داشته باشید تا بتوانید مدل مناسبی را انتخاب و خریداری کنید.  

مشخصات فنی لنت ترمز ال 90: 

لنت ترمز جلو ال۹۰ یا تندر90 به صورت دیسکی بوده و از لحاظ ظاهر و مشخصات فنی، در تمام مدل‌های ال90، با یکدیگر تفاوتی ندارد. لنت ترمز چرخ عقب ال90 در مدل‌های مختلف، متفاوت و اغلب بصورت کفشکی است. به طور کلی چون لنت ترمز هر خودرو در برندهای مختلف، بر اساس یک کد فنی بین المللی منحصربه‌فرد ساخته می‌شوند، لذا در یک مدل خاص از خودرو، ابعاد، ضخامت و قالب اصلی برندهای مختلف لنت ترمز، یکسان بوده و از نظر ظاهری تفاوتی ندارند. بلکه تفاوت برندهای مختلف در نوع جنس و عملکرد آنها است.  

معمولا لنت‌ ترمز جلو ال نود، در برخی خودروهای ساندرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و لنت ترمز عقب آن نیز در برخی مدل‌ها با یکدیگر مشترک است.  

 انواع لنت ترمز هوندا و ال 90

به طور کلی سه نوع لنت ترمز نیمه فلزی، ارگانیک و سرامیکی در بازار موجود هستند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. به طور معمول برای ال 90 و هوندا، لنت ترمز نیمه فلزی گزینه مناسبی به حساب می‌آید؛ چرا که دوام بالایی دارد و قیمت آن مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

همچنین لنت‌های ارگانیک صدای بسیار کمی از خود تولید می‌کنند، اما باید بدانید که معمولاً در شرایطی که حرارت زیاد باشد با اختلال در عملکرد آن‌ها مواجه خواهید بود. به طور کلی لنت‌های ارگانیک نسبت به لنت‌های نیمه فلزی و سرامیکی عمر کمتری دارند و احتمال آسیب دیدن آن‌ها بالا است.

در 3 نوع لنت ترمز موجود در بازار لوازم یدکی، لنت ترمز سرامیکی علاوه بر کیفیت بالاتر در مقایسه با دو لنت قبلی، قیمت بالاتری نیز دارد. در صورتی که قصد دارید هزینه بیشتری برای خرید لنت ترمز هوندا و ال نود پرداخت کنید، لنت سرامیکی بهترین گزینه برای شما است. همچنین در صورتی که قصد خرید لنت ترمز با هزینه کمتر و با کیفیت متوسط و قابل قبولی را دارید، لنت نیمه فلزی گزینه مناسبی به حساب می‌آید.  

2

چه زمانی باید لنت ترمز ال 90 و هوندا را تعویض کنیم؟  

به طور کلی در هر یک از شرایط و موقعیت‌های زیر باید هر چه سریعتر لنت ترمز هوندا و لنت ترمز ال ۹۰ خود را تعویض کنید.  

  • شنیدن صدای جیغ هنگام ترمز گرفتن 
  • تمایل یا کشیدن ماشین به یک طرف، در هنگام ترمز گرفتن 
  • وجود صدای خشن و ناهنجار در هنگام ترمز گرفتن 
  • کاهش پیدا کردن قدرت ترمز 
  • ساییده شدن لنت‌ها تا انتها
  • چرب شدن لنت‌ها به واسطه نشتی روغن 
  • شکسته شدن لنت بر اثر ترمز ناگهانی یا حرارت بیش از حد 

خرید از فروشگاه آنلاین لنت ترمز

در این مطلب به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی لنت ترمز ال ۹۰ و لنت ترمز هوندا پرداختیم. در صورت تمایل به خرید انواع لنت ترمز می‌توانید به فروشگاه آنلاین لنت ترمز مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع لنت‌ها برای خودروهای داخلی و خارجی در مدل‌های مختلف و برندهای متنوع موجود هستند. شما می‌توانید لنت ترمز را بر اساس بودجه و سطح نیاز و متناسب با مدل خودرو خود انتخاب و خریداری کنید. لنت‌ ترمزهای موجود در فروشگاه لنت به صورت اورجینال و اصل و با ضمانت اصالت کالا به فروش می‌رسند. همچنین اگر در هنگام خرید لنت ترمز هوندا و ال 90 سوالی داشتید و نمی‌دانستید چه لنت ترمزی خریداری کنید، می‌توانید از طریق ارتباط با متخصصان حرفه‌ای فروشگاه lent.ir به پاسخ سوالات خود برسید. فروشگاه آنلاین لنت ترمز به شما در خرید بهترین و مناسب‌ترین لنت ترمز کمک می‌کند. 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها