اهمیت استفاده از لنت ترمز

کد خبر: 1087262

یکی از مهم ترین سیستم های خودرو شما سیستم ترمز است. برای کمک به عملکرد هرچه بهتر ترمزها، روتورهای ترمز و لنت های ترمز نیز باید از وضعیت خوبی برخوردار باشند. مهم است که به طور منظم برای تعمیر و نگهداری خودرو برنامه ریزی کنید، بنابراین این کارشناسان هستند که تعیین می کنند که آیا بخشی از سیستم ترمز شما نیاز به تعمیر دارد یا خیر. هنگام بررسی ترمزها، روتورهای ترمز و لنت ترمز را نیز بررسی کنید. با بازرسی منظم سیستم ترمز خود می توانید از تعمیر عمده و پرهزینه در آینده جلوگیری کنید. اگر روتورهای ترمز شروع به خراب شدن کنند، به احتمال زیاد لنت های ترمز فرسوده شده اند، بنابراین فلزی که لنت را در جای خود نگه داشته است به روتور می مالد. در این راستا سعی کنید به منظور افزایش آگاهی خود، ادامه مطلب را دنبال کنید تا بتوانید شناخت بیشتری در رابطه با سیستم لنت ترمز خودروی خود داشته باشید.

wcH3bWQOUnvT

بررسی استفاده از روتورها و لنت های ترمز

هنگامی که سیستم ترمز ارزیابی می شود، دو قسمت اصلی که مورد بررسی قرار می گیرند، روتور ترمز و لنت ترمز هستند. لنت ترمز اصطکاک ایجاد می کند که از انرژی خودرو به انرژی حرارتی تبدیل می شود. سپس لنت ترمز در تماس با روتور ترمز گرم می شود. با این کار مقدار کمی اصطکاک به روتورهای وسیله نقلیه شما منتقل می شود. بیشترین قدرت توقف وسیله نقلیه شما اصطکاکی است که بین روتورها و لنت ها ایجاد می شود. مایع از سیلندر اصلی نیز به کولیس فشار داده می شود و در آنجا به پیستون ها فشار می آورد. سپس دو لنت ترمز را در برابر روتور که به چرخ متصل است فشار می دهد و سپس سرعت را کم می کند یا آن را متوقف می کند. اگر لنت ترمز فرسوده شده باشد، می تواند باعث خراش و آسیب روتورهای ترمز شود. چندین راه برای فرسوده شدن روتورهای ترمز وجود دارد. رایج ترین آن زنگ زدن زیاد در روتورها است. مقدار کمی زنگ زدگی در روتور طبیعی است، اما گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعویض روتور داشته باشید، زیرا مقدار زیادی زنگ زدگی دارد. یکی دیگر از عوامل فرسودگی روتورها این است که روتور شروع به پیچ خوردن می کند. گرمای بیش از حد می تواند باعث گسترش ناهموار سطح ترمز شود. اگر روتورها پیچ خورده باشند متوجه خواهید شد، زیرا هنگام فشار دادن ترمزها ارتعاشاتی را در فرمان احساس می کنید.

  • در صورت نیاز به لنت ترمز جدید برای خودرو، مواردی که باید به آنها توجه کنید

بزرگترین شاخص برای نیاز به استفاده از لنت ترمز جدید این است که هنگام فشار دادن ترمزها صدای جیغی بشنوید. این امر زمانی ایجاد می شود که لنت ها در برابر روتور ساییده می شوند و تماس فلز با فلز را ایجاد می کنند. اگر لنت های ترمز به شدت فرسوده شوند، یک علامت یا شیار دایره ای شکل روی روتور ترمز ایجاد می شود. در صورت مشاهده هرگونه علامت روی روتورها و لنت های ترمز که تا حدی فرسوده شده اند این است که باید به موقع تعویض شوند. با آوردن وسیله نقلیه خود به تعمیرگاه، می توانید روتورها و لنت ها را بازرسی کنید تا مطمئن شوید رانندگی لذت بخشی خواهید داشت.

بررسی عملکرد و کارایی لنت های ترمز

با توجه به اینکه لنت های ترمز دارای اجزای فنری زیادی هستند، لذا مهم است که هنگام انجام کار ترمز، این فنرها را تعویض کنید، زیرا با گذشت زمان فنرها می توانند کشش خود را از دست داده و لنت را محکم نگیرند و سیستم کارایی خود را از دست دهند. یک گام مهم، در صورت تعویض لنت ترمز، تعویض سیلندر چرخ نیز می باشد. سیلندرهای چرخ و لنت ترمز از ساییدگی یکسانی برخوردارند و اگرچه ممکن است سیلندر چرخ در برخی موارد بیشتر از لنت های ترمز باشد، اما تعویض آنها در هنگام تعویض لنت ممکن است از بازگشت مجدد به دلیل نشت مایع سیلندرهای چرخ روی لنت های ترمز جدید جلوگیری کند.

آخرین مرحله کلیدی در فرایند بررسی عملکرد و استفاده از لنت های ترمز، انجام آزمایش جاده ای با ترمزهای جدید است. 30 حرکت را با سرعت 30 مایل در ساعت انجام دهید و بین هر توقف 30 ثانیه صبر کنید. اگرچه این فرایند حدود 15 دقیقه به طول می انجامد، اما این روش مهم به لنت ها و روتورهای ترمز جدید اجازه می دهد تا جفت شده و انتقال اصطکاک به روتور را ایجاد کنند و همچنین نویز را کنترل کنند. این مرحله کلیدی به افزایش عمر لنت های ترمز کمک می کند. یکی از بزرگترین مزایای یک کارشناس از بررسی لنت ترمز خودروی شما، جلب رضایت مشتری است. با صرف وقت برای انجام درست این فرآیند در اولین بار، تکنسین ها می توانند وفاداری مشتریان را تضمین کرده و اطمینان حاصل کنند که آنها برای کارهای آینده باز خواهند گشت. برخلاف سایر متغیرها، مانند پویایی و قدرت خودرو، ترمزها هنگام رانندگی بسیار مهم هستند. آنها نجات دهنده زندگی هستند. اگرچه ترمزها در قسمت جلویی اکثر خودروها قرار دارند، اما برخی از آنها حتی در انتهای عقب نیز ترمز دارند. سیستم ترمز دیسکی از لنت های ترمز برای فشار دادن به روتورها در هر زمان استفاده می کند. لنت های ترمز اصطکاک را با مالیدن به ترمزها ایجاد می کنند تا سرعت خودرو کاهش یابد.

t0Awwi1OXFyg

نتیجه گیری:

ترمز با عملکرد مناسب، تجربه رانندگی ایمن را تضمین می کند. با این وجود، اطمینان راننده را نیز افزایش می دهد. ترمزهای خودرو برای کند کردن سرعت خودرو وجود دارند و به ما اجازه می دهند با خیال راحت توقف کنیم. در مواقع اضطراری، لنت های ترمز می توانند خودرو را به طور ناگهانی متوقف کرده و از برخورد با سایر وسایل نقلیه، عابران پیاده و دوچرخه سواران و یا در هر موقعیت غیرقابل پیش بینی دیگر جلوگیری کنند. در حقیقت، ترمزها برای ایمن نگه داشتن افراد تهیه شده اند. برای اینکه بتوانید از ترمزهای خود بیشترین بهره را ببرید و مطمئن شوید که آنها در وضعیت مناسبی به سر می برند تا شما را در هر زمان ایمن نگه دارند، می توانید از تکنسین ها و کارشناسان مجرب در این حوزه کمک بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها