بوستر پمپ چیست؟

کد خبر: 1151315
بوستر پمپ چیست؟

 

در این مطلب در مورد سیستم‌های پمپ آب و بوستر پمپ و منبع تحت فشار و انواع آنها صحبت می‌کنیم و هر کدام را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تعریف بوستر پمپ

یک بوستر پمپ آبرسانی اغلب برای افزایش فشار آب تا حد مطلوب و بهبود سرعت جریان آن توصیه می‌شود. آنها همچنین در کاربردهایی که یک پمپ نمی‌تواند فشار مورد نظر را ارائه دهد و اطمینان حاصل شود که پمپ‌های دیگر در سیستم حفره نمی‌شوند مفید هستند. یک بوستر پمپ مانند یک واسطه بین منبع آب و نقاط انتهایی مانند شیرها و دوش‌ها عمل می‌کند. یک بوستر پمپ آب را از منبع می‌گیرد و آن را تحت فشار قرار می‌دهد تا فشار مورد نظر را در نقاط انتهایی بدست آورد. به طور کلی، بوستر پمپ ها تنها وسایلی نیستند که برای جابجایی آب در یک سیستم استفاده می‌شوند. آنها با یک پمپ منبع کار می‌کنند تا فشار سیال را افزایش دهند. برای خرید بوستر پمپ با شرکت سازنده بوستر پمپ پایا گسترش تماس بگیرید.

طیف وسیعی از کاربردها وجود دارد که در آنها بوستر پمپ‌ها مفید هستند. به عنوان مثال، جابجایی آب از طریق یک ساختمان بلند یا سربالایی نیاز به هد فشار بالایی دارد که این پمپ‌ها بتوانند آن را تحویل دهند. آبپاش‌ها و سیستم های پاشش فشار بالا نیز ممکن است نیاز به افزایش هد فشار داشته باشند زیرا برای عملکرد صحیح به فشار آب بالا نیاز دارند.

برخی از کاربردهای صنعتی عمده این پمپ ها عبارتند از:

  • فیلتراسیون
  • اسمز معکوس
  • تهویه مطبوع
  • تغذیه دیگ بخار
  • هر فرآیند صنعتی که نیاز به فشار بالای سیال دارد

بوستر پمپ چگونه کار می‌کند؟

ایده پشت بوستر پمپ افزایش فشار آب با معرفی یک پمپ اضافی در سیستم جریان سیال است. بنابراین این پمپ‌ها مانند هر پمپ معمولی دیگری کار می‌کنند.

بیشتر این پمپ‌ها پمپ‌های گریز از مرکز هستند که آب را از یک منبع می‌گیرند، آن را از طریق یک پروانه (تک مرحله‌ای) یا پروانه‌های متعدد (چند مرحله‌ای) برای افزایش فشار آب حرکت می‌دهند. سپس آب با فشار بالا از طریق یک خروجی جریان می‌یابد. همچنین می توانید یک سری پمپ های تقویت کننده را در امتداد یک خط لوله نصب کنید تا فشار مورد نیاز را به دست آورید.

بوستر پمپ آتشنشانی

در کاربردهای پمپ آتش نشانی شهری، پمپ تقویت کننده آب اغلب برای برداشت آب از سیستم آب عمومی یا خصوصی استفاده می‌شود. بوستر پمپ به منظور افزایش فشار آب موجود به فشار مناسب برای سیستم حفاظت در برابر آتش است. هنگام طراحی یا نصب چنین پمپ تقویت کننده آب، مهم است که برخی از مسائل حیاتی خاص پمپ‌های تقویت کننده آب را در نظر بگیرید.

بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی به مجموع یک یا چند الکترو پمپ که به هم متصل اند و توسط تابلو فرمان و به شکل جداگانه کنترل می‌شوند، گفته می‌شود. از دیگر اجزای بوستر پمپ، منبع تحت فشار است.

منبع تحت فشار

منبع تحت فشار در اکثر سیستم های گرمایشی تحت فشار خانگی یافت می‌شوند. اگر دیگ ترکیبی دارید، یک منبع تحت فشار نیز خواهید داشت. این منبع حاوی هوا و آب سیستم گرمایش مرکزی است و هدف آن حفظ سطح مناسب فشار در سیستم است.

منبع تحت فشار چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که گرم می‌شود، مولکول‌های آب ارتعاش می‌کنند و حرکت می‌کنند و باعث می‌شوند که اندازه آب افزایش یابد. این بدان معنی است که آب داخل دیگ به سمت بالا منبسط می‌شود و در صورت عدم کنترل، فشار در سیستم را تا حد خطرناکی افزایش می‌دهد. برای مقابله با این، هوا در مخزن انبساط فشرده می‌شود تا فشار اضافی را جذب کند و سیستم دیگ بخار را ثابت نگه دارد.

منبع تحت فشار باید بتوانند سال ها بدون هیچ گونه مشکلی کار کنند، به جز تخلیه و شارژ دوره‌ای با افزایش سن دستگاه نباید مشکل دیگری داشته باشند. اما با گذشت زمان، آب سخت (همراه با املاح) می‌تواند به دیافراگم آسیب برساند و باعث از کار افتادن آن شود، در این مرحله نیاز به تعویض است.

منبع تحت فشار چند نوع است؟

دو نوع اصلی منبع تحت فشار وجود دارد: منبع دیافراگمی و منبع تحت فشار انبساط. منبع پمپ آب همیشه به صورت افقی در جایی بالای دیگ نصب می‌شود. منبع تحت فشار دیافراگمی دارای پایه حلقه‌ای هستند که روی زمین قرار می‌گیرد، بنابراین قرار دادن آنها در محل بسیار آسان‌تر است. منبع تحت فشار انبساطی قسمت داخلی ندارد و معمولاً یک شیشه گیج در کناره آن قرار دارد تا میزان هوای مخزن را نشان دهد. منبع تحت فشار دیافراگمی دارای یک دیافراگم داخلی لاستیکی بوتیل هستند که به آب سیستم متصل است. این دیافراگم توسط هوا در مخزن احاطه شده است که از قبل با هوای فشرده با فشاری برابر با بالاترین فشار استاتیک آب در سیستم به اضافه 5 PSI شارژ می‌شود. منبع تحت فشار دیافراگمی دارای لاستیک قابل تعویض در صورت پارگی هستند و مخازن انبساطی پاره نمی‌شوند. مخازن دیافراگمی دارای محدودیت دمایی 240 درجه فارنهایت هستند. برای سیستم‌هایی که بیش از این دما کار می‌کنند، ممکن است از یک مخزن انبساطی ASME با درجه فشار و دمای مناسب استفاده شود یا در برخی موارد می‌توان از آرایش لوله‌های پایه حرارتی برای دفع گرما و حفظ حرارت استفاده کرد. مخازن دیافراگمی زیر 240 فارنهایت کار می‌کنند.

به طور کلی، سیستم‌های گرمایش در ساختمان‌های یک یا دو طبقه ممکن است مخزن انبساطی کم‌هزینه‌تری را به همراه داشته باشد. هنگامی که اتاق‌های دیگ بخار در پایین ساختمان های بلندتر قرار دارند، منبع تحت فشار دیافراگمی انتخاب بهتری خواهند بود زیرا به دلیل قابلیت پیش شارژ شدن می‌توانند تا 75 درصد کوچکتر از منبع تحت فشار انبساط باشند. همچنین، هر چه مخزن تراکم بزرگتر باشد، وزن بیشتری خواهد داشت و هزینه مهندسی و نصب کردن ایمن آن بیشتر خواهد بود.

سخن آخر

داشتن یک بوستر پمپ اتفاء حریق مناسب و یا منبع تحت فشار با کیفیت می‌تواند در تاسیسات آبی بسیار مهم باشد شما برای خرید از یک فروشگاه خوب باید زمان بگذارید تا بتوانید از کیفیت قطعه خریداری شده اطمینان حاصل کنید. شرکت پایا گسترش خورشید تابان با سایت پمپ خوب www. pumpekhoob.com سالهاست در ارائه انواع پمپ‌ها و تجهیزات و تاسیسات صنعتی فعالیت می‌کند. شما با خرید از این مجموعه می‌توانید قبل از خرید مشاوره گرفته و برای نصب پمپ و همچنین تعمیرات و خدمات پس از فروش بهره ببرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها