چگونه یک بوستر پمپ مناسب بخریم؟

کد خبر: 1088933

بوستر پمپ یک وسیله بسیار کاربردی در صنعت تأسیسات است و در ساختمان‌های بزرگ، برج‌های بلند، ورزشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و همچنین مزارع کشاورزی برای تقویت فشار آب استفاده می‌شود. پمپ‌های معمولی نیاز مجتمع‌های مسکونی بزرگ و پرجمعیت را رفع نمی‌کنند و توان لازم برای رساندن آب به طبقات بالاتر را ندارند. بنابراین در چنین مواقعی باید یک پمپ تقویت‌کننده فشار آب مناسب خریداری شود. این دستگاه در سه نوع خانگی، آتش‌نشانی و آبرسانی تولید می‌شود و از نظر ظاهری به شکلی است که چندین پمپ به طور موازی در کنار هم قرار گرفته‌اند و عملکردی مشابه کمپرسور گازی دارند. این پمپ‌ها آب را پس از متراکم کردن با قدرت بسیار زیاد در لوله‌های آب ساختمان پمپاژ می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع، اجزا، کاربردها، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

76yVOowscRT0

بوستر پمپ چیست و چه تفاوتی با پمپ آب دارد؟

 بوستر پمپ دستگاهی است که در آن چند پمپ به طور موازی به یکدیگر متصل شده و باعث افزایش فشار آب مصرفی می‌شوند. این دستگاه دارای سه نوع آبرسانی، آبیاری و آتش‌نشانی است و عملکردی شبیه کمپرسور گازی دارد و با تنظیم فشار آب از آسیب‌های ناشی از نوسان‌های فشار آب به لوله‌ها جلوگیری‌ می‌کند. وقتی فشار آب شهری قادر به تأمین آب مورد نیاز در طبقات بالای یک ساختمان بلند نباشد، استفاده از بوستر پمپ آبرسانی الزامی خواهد شد. در سال‌های اخیر با توجه به افزایش جمعیت ساخت و ساز مجتمع‌های آپارتمانی با واحدهای زیاد رونق گرفت اما تأمین آب مورد نیاز در طبقات بالایی این ساختمان‌ها کار راحتی نبود. برای حل این مشکل معمولاً از یک یا چند پمپ آب استفاده می‌شود. اما پمپ آب مقدار مشخصی آب را به داخل لوله‌ها وارد می‌کند و به یکباره فشار آب لوله‌ها افزایش می‌یابد.

افزایش ناگهانی فشار آب لوله‌ها و شیرآلات ساختمان را با آسیب‌های جدی مواجه می‌کند. کاهش ناگهانی فشار آب نیز باعث می‌شود که پمپ‌ها به صورت همزمان خاموش شوند و آب بعضی از بخش‌های ساختمان با قطعی مواجه شود. کنترل و تنظیم نوسان‌های فشار آب در ساختمان مهمترین تفاوت بوستر پمپ و پمپ آب است. وقتی فشار آب در لوله‌ها ثابت  و مصرف آب صفر باشد، الکتروپمپ‌های این دستگاه خاموش هستند. با باز شدن شیرهای آب و شروع مصرف، فشار کاهش می‌یابد و فعالیت یکی از الکتروپمپ‌ها شروع می‌شود. اگر با شروع به کار یکی از الکتروپمپ‌ها فشار مورد نیاز تامین نشود، الکتروپمپ‌های دیگر شروع به کار می‌کنند. در نهایت پس از کاهش مصرف آب دوباره الکتروپمپ‌ها به حالت قبل برگشته و خاموش می‌شوند.

بوستر پمپ از چه اجزائی تشکیل شده است؟

اجزای تشکیل‌دهنده بوستر پمپ یا دستگاه پمپ تقویت‌کننده فشار آب شامل پمپ، قسمت مکش، قسمت دهش، الکتروموتور، تابلو برق، مانومتر، پرشر سوئیچ، پرشر ترانسمیتر، کوپلینگ، شاسی و مخزن دیافراگمی است. مهمترین قسمت این دستگاه پمپ است و به طور مستقیم بر روی عواملی مانند فشار، قدرت و ابعاد آن تاثیر می‌گذارد. فلنج، صافی، لرزه‌گیر و شیرها اجزای قسمت مکش را تشکیل داده‌اند. قسمت دهش نیز مجموعه‌ای از قطعات شامل شیرها، تبدیل، مهره ماسوره، شیر یک طرفه، فلنج، مغزی و لرزه‌گیر است. تابلو برق نیز برق مورد نیاز الکتروموتور و بخش‌های الکتریکی را تأمین می‌کند‌.‌ اندازه‌گیری فشار ورودی و خروجی به عهده مانومتر و کنترل حداقل و حداکثر فشار به عهده برشر سوئیچ است. ثابت نگه‌داشتن فاز توسط پرشر ترانسمیتر انجام می‌شود و کوپلینگ پمپ را به الکتروموتور وصل می‌کند‌. شاسی همه اجزای دستگاه را در حالتی مستحکم و منظم در کنار هم نگه می‌دارد. فشار آبی که توسط پمپ تولید شده به وسیله مخزن دیافراگمی به گردش در می‌آید.

n9PWSHKsbkN5

بوستر پمپ دور متغیر چیست؟

  بوستر پمپ دور متغیر یکی از انواع دستگاه‌های تقویت‌کننده فشار آب است که در شرایطی که باید فشار آب پمپاژ شده متغیر باشد، کاربرد دارد. به عنوان مثال پمپ آبرسانی که در ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود، یک نوع بوستر پمپ دور متغیر محسوب می‌شود. در واقع میزان آب مصرفی در این ساختمان‌ها در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند. اگر بخواهیم برای بوستر پمپ دور ثابت مثالی بزنیم، پمپ آتش‌نشانی گزینه مناسبی است‌. در پمپ‌های آتش‌نشانی آب باید با فشاری ثابت و مشخص برای بالا‌ رفتن سرعت خاموش کردن آتش پمپاژ شود. مزایای بوستر پمپ دور متغیر عبارتند از: افزایش عمر مفید دستگاه، کم شدن هزینه‌های نگهداری و سرویس، کاهش هزینه برق مصرفی، داشتن سیستم حفاظتی بسیار امن و غیره.

آشنایی با کاربردهای بوستر پمپ

  • افزایش فشار آب در ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها و آپارتمان‌ها
  • افزایش فشار آب در اتومبیل‌های آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش
  • افزایش فشار بنزین در پمپ‌ بنزین‌ها و برای پر یا خالی کردن مخزن ماشین‌های انتقال‌ بنزین
  • افزایش فشار آب در لوله‌های توزیع آب برای آبیاری مزارع کشاورزی
  • افزایش فشار آب در کارخانه‌های صنعتی

قیمت بوستر پمپ به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت بوستر پمپ به عوامل مختلفی مانند ابعاد، نوع، کاربرد، قدرت، نحوه تامین فشار آب از لحاظ دور متغیر یا دور ثابت بودن و همچنین برند تولید‌کننده آن بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت بوستر پمپ خانگی معمولاً نسبت به انواع آتش‌نشانی کمتر است زیرا در ساخت آن تجهیزات کمتری استفاده می‌شود‌. به طور کلی به دلیل تنوع زیاد این دستگاه با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد. برای نصب استاندارد و کاهش هزینه‌ها بهتر است از یک شرکت مهندسی معتبر بخواهید که طراحی و نصب این دستگاه را به بهترین نحو و با مناسب‌ترین هزینه انجام دهد. در بسیاری از مواقع نصب غیر استاندارد، کیفیت و کارایی دستگاه‌‌های افزایش دهنده فشار آب را کاهش می‌دهد و همچنین باعث بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود.

خرید پمپ تقویت کننده فشار آب از گروه تلمبه موتور غرب

9soighEUhNzA

 برای خرید یک بوستر پمپ مناسب می‌توانید به سایت شرکت صنعتی و بازرگانی تلمبه موتور غرب مراجعه کنید. این شرکت با مساحت سه‌ هزار متر مربع واقع در شهرک صنعتی بوعلی همدان و با بیش از سی سال تجربه در زمینه اجرای پروژه‌ها و خدمات آبرسانی و کشاورزی و در اختیار داشتن نمایندگی شرکت‌های پمپیران، میراب، جمکو، نهراب، موتوژن، نوید سهند، موتورسازان، کابل بهسیم اصفهان، سمنان انرژی و الکتروموتور VEN آلمان افتخار دارد که می‌تواند نیاز بخش‌های دولتی و خصوصی را برآورده کند. مشتریان محترم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت‌ها و دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید تجهیزات آبرسانی با کارشناسان و متخصصین شرکت تلمبه موتور غرب تماس برقرار کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها