مهمترین موارد استفاده آب شیرین کن صنعتی چیست؟

کد خبر: 1151369
مهمترین موارد استفاده آب شیرین کن صنعتی چیست؟

مدتی است که به خاطر مستهلک شدن دستگاه‌های آب شیرین کن شهری در ایران و همچنین زنگ زدگی شاه لوله‌های انتخاب آب، املاح و رسوبات آب به شدت افزایش پیدا کرده‌اند. از این رو با وجود اینکه از آب شهری و لوله کشی استفاده می‌کنیم، باز هم امکان این وجود دارد که همین املاح، در بدن و کلیه ما رسوب کنند. همین میزان بالای رسوبات در آب هستند که باعث افزایش وحشتناک نرخ مبتلایان به سنگ کلیه در ایران شده‌اند. از طرف دیگر حین انتقال آب از مراکز تصفیه آب تا خانه شما، هزاران ماده مختلف وارد چرخه می‌شوند و خود را به شکل تغییر رنگ، بو یا مزه آب نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید جلوی تمام این آلودگی‌های و املاح داخل آب را بگیرید، تنها راه حل، استفاده از دستگاه تصفیه آب یا دستگاه آب شیرین کن صنعتی است. 

مهمترین موارد استفاده آب شیرین کن صنعتی چیست ؟

تصفیه آب صنعتی به منظور بهینه سازی فعالیت های صنعتی مبتنی بر آب مانند خنک کردن و شستشوی دستگاه ها استفاده می شود تا هزینه های ناشی از مصرف آب را کاهش دهد و همچنین باعث افزایش راندمان کارکرد دستگاه های صنعتی شود.

پیشرفت در تکنولوژی تصفیه آب، در تمامی زمینه های تصفیه آب از جمله تصفیه آب صنعتی تاثیر می گذارد که می توان به  فیلتراسیون مکانیکی مانند اسمز معکوس که به طور گسترده ای برای فیلتر کردن آلاینده ها استفاده می شود، فرایند های دیگر که در تصفیه آب صنعتی به کار می رود می توان به ازن  زنی، الکترودیونیزاسیون می توان اشاره کرد.

تصفیه از طریق ازن زنی فرایندی است که در آن گاز ازن را به آب اضافه می کنند تا مواد نامطلوب موجود در آب را حذف کند. آب صنعتی برای ساخت، پردازش، شستن، رقیق کردن یک محصول استفاده می شود؛ این نوع آب در پالایشگاه های نفت، صنایع تولید مواد شیمیایی، مواد غذایی و تولید کاغذ استفاده می شود که برای این گونه صنایع مقدار زیادی آب مصرف می شود.

دلیل استفاده از تصفیه آب صنعتی چیست؟

آب صنعتی در صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است، این آب قبل از استفاده باید مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت و خواص آن در صنعت مناسب می باشد یا خیر؛ دست کم باید اطمینان حاصل شود که باعث آسیب به تجهیزات نشود.

علاوه بر این امروزه تصفیه و استفاده مجدد در آب در صنایعی مانند فولاد و صنایع غذایی یک امر معمول و متداول می باشد که در نتیجه کاهش مصرف آب و آلودگی، منجر به کاهش هزینه ها می شود. بنابراین آب مورد استفاده در صنعت از جمله مهمترین مصارف آب در جهان محسوب می شود که تصفیه آن باید برای بهتر عمل کردن چرخه صنعت مورد توجه قرار گیرد.

2

یکی از محصولات اصلی شرکت آب سازه پکیج تصفیه فاضلاب است. جهت اطلاع از پکیج تصفیه فاضلاب آب سازه کلیک کنید.

کاربرد های دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست؟

·تهیه و تولید آب شرب از آب های شور (مصارف شرب)
·تهیه و تولید آب مورد نیاز جهت رشد سریع دام و طیور
·تامین و تولید آب مناسب جهت مصارف کشاورزی ، گلخانه ای
·تامین و تولید آب فرایندی کارخانه های داروسازی و لوازم آرایش
·تامین و تولید آب فرایندی کارخانه های پتروشیمی ، فولاد ، نساجی ، کاغذسازی ، رنگ سازی و…
·تولید آب مصرفی نیروگاه های بخار و سیکل ترتیبی
·تامین و تولید آب دیگ های بخار و سیکل ترکیبی
·تامین و تولید آب دیگ های بخار ، سیستم های برودتی و مبدل های حرارتی
·تامین و تولید آب دستگاه های دیالیز بیمارستان ها
·بازیافت پساب های صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت ۵ متر مکعب در شبانه روز

دستگاه تصفیه آب صنعتی ۵ مترمکعب در شبانه روز به روش اسمزمعکوس (Reverse Osmosis) جهت تامین آب شرب مورد نیاز و همچنین آب مورد نیاز صنایع مختلف مانند کشاورزی، دامداری، مرغداری، گلخانه، صنایع آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و انواع کارخانجات بکار می‌رود. ظرفیت این دستگاه آب شیرین کن 5000 لیتر در شبانه روز می­باشد. از آنجایی­که منابع آب شیرین در حال کاهش می‌باشد، لذا نیاز به تصفیه آب شور و با TDS  بالا بسیار احساس می‌شود. با تصفیه آب لب شور می‌توان از آن بعنوان آب شرب و یا آب مورد نیاز کشاورزی و صنایع مختلف استفاده نمود. همچنین دستگاه تصفیه آب صنعتی ۵ متر مکعب برای صنایع کوچک و رستوران‌ها و حتی منازل مسکونی نیز بکار می‌رود. absaze آب سازه با تکیه بر مهندسی روز دنیا و بکارگیری استانداردهای بین المللی همراه با کادری مجرب و آزموده کیفیت بی نظیری را در صنعت تصفیه و سالم سازی آب به ارمغان آورده است. به طوری که تنوع دستگاه­های مورد نیاز در این زمینه می­تواند کلیه نیازهای بخش­های مختلف مصرف کننده آب اعم از خانگی، صنعتی و کشاورزی را بی نیاز نماید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها