زمان واریز یارانه جدید تیرماه مشخص شد | یارانه جدید برای معترضان قابل برداشت است؟

کد خبر: 1156747

واریز یارانه تیر ماه بدون توضیح مشخص مسئولان همچنان در هاله‌ای از ابهام است. مردم هنوز نمی‌دانند قرار است یارانه تیر همچون یارانه اردیبهشت و خرداد نقدی به حساب آنها واریز شود یا این یارانه به صورت کالابرگ در اختیارشان قرار می‌گیرد؟

زمان واریز یارانه جدید تیرماه مشخص شد | یارانه جدید برای معترضان قابل برداشت است؟

یارانه جدید نوع دیگری از یارانه های پرداختی دولت است که طبق لایحه و بودجه ای که دولت تعیین می کند به مردم پرداخت می شود. همانند یارانه های دیگر، یارانه جدید نیز شامل تمامی افراد نمی شود و مشمولان یارانه جدید نیز توسط دولت تعیین می گردد. یارانه جدید در هر دوره برای کالای خاصی پرداخت می شود. و اینبار یارانه جدید نان یکی از واریزی هایی است که دولت تصمیم دارد آن را برای جبران گرانی های اخیر به مردم پرداخت کند. جزئیات تازه ای از یارانه جدید  را در ادامه بخوانید.

 بیش از یک ماه است که وضعیت پرداختی یارانه‌ها متفاوت شده است. دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی نیست و قرار شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ توزیع شود.

به نقل از اقتصادآنلاین، پاسخ مشخصی ابهامات راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده است.

مثلا وزیر اقتصاد در این باره می‌گوید: ما در سیاست عادلانه کردن یارانه‌ها، طی دو ماه اول پرداخت نقدی، زمانی را لازم داشتیم که زیرساخت فنی را آماده و حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کنیم که مجلس از ما خواسته بود کالابرگ الکترونیکی را برای کاهش فشار به مردم در نظر بگیریم و امیدواریم تا پایان تیرماه زیرساخت‌های لازم به شکل صد درصدی آماده شود.

وزیر کشور نیز در این باره توضیح می‌دهد: پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده‌شدن کالابرگ‌ الکترونیک ادامه دارد.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در پاسخ به این سوال گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده باشد، پرداخت یارانه‌ها ادامه خواهد داشت.

بنابراین هنوز دقیق مشخص نیست که یارانه تیر ماه نقدی است یا به صورت کالابرگ. البته باتوجه به اینکه هنوز خبری از آماده شدن شرایط برای کالابرگ نیست، احتمال می‌رود که یارانه تیر ماه نیز مانند دو ماه گذشته به صورت نقدی پرداخت شود، اما هنوز چیزی مشخص نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها