چه کسانی سهام عدالت جدید می گیرند؟ | دستور جدید رئیس جمهور درباره سهام عدالت

کد خبر: 1158224

​بر اساس اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی قرار است به جاماندگان سهام عدالت، سهام تعلق بگیرد. این مورد به چه کسانی و چگونه تعلق می‌گیرد؟

چه کسانی سهام عدالت جدید می گیرند؟ | دستور جدید رئیس جمهور درباره سهام عدالت

سهام عدالت | ارزش سود سهام عدالت یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.برای مثال ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.سهامی که در روزهای نخستین آزاد سازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال 1400 بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت. سهام عدالت در ابتدا سهم 1000000 میلیون تومانی بود که با گذشت زمان تبدیل به 500 واحد سهم شد.

چندماهی می‌شود که مسئولان از اختصاص سهام عدالت به جاماندگان می‌گویند. بالاخره پس از چند ماه  رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت تعلق می‌گیرد.

 سهام عدالت به دهک کم درآمد جامعه اختصاص پیدا می‌کند که این موضوع روی گردش نقدینگی در کشور و معیشت مردم می‌تواند تاثیر ناچیزی داشته باشد. برخی گمان می‌کنند که این واگذاری‌ها می‌تواند روند بازار را تغییر دهد اما با توجه به کسری بودجه دولت و نبود نقدینگی این اختصاص‌ها تاثیر چندانی روی بازارها ندارد و در تنها در بلند مدت می‌تواند به یک نوع کمک خرج مردم باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها