4 روش متداول برای اخذ اقامت گرجستان در سال 2022

کد خبر: 1168737
4 روش متداول برای اخذ اقامت گرجستان در سال 2022

 

گرجستان، یکی از پرطرفدارترین کشورهای مهاجرپذیر بوده که در طی سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال مهاجران، خصوصا ایرانیان قرار گرفته است. دولت کشور گرجستان نیز، روش‌های مختلفی را برای اخذ اقامت این کشور ارائه کرده تا متقاضیان بتوانند متناسب با شرایط خود، روش موردنظر را انتخاب کنند. از آنجایی که این کشور در یک منطقه استراتژیک واقع شده و پل تجاری میان اروپا، آسیا و خاورمیانه می‌باشد، بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است. از طرفی، هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر بوده و مبلغ مالیات بسیار پایین‌تر است و به همین علت بسیار از ایرانیان، همواره به دنبال اخذ اقامت گرجستان هستند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر روش‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

رایج‌ترین روش‌های اخذ اقامت گرجستان

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، دولت گرجستان روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت این کشور، به افراد خارجی ارائه کرده است. شما می‌بایست درباره هر یک از این روش‌ها اطلاعات کافی بدست آورده و سپس با بررسی شرایط خود، مناسب‌ترین راه را انتخاب نمایید.

2

  1. اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

خرید ملک در گرجستان یکی از رایج‌ترین روش‌های اخذ اقامت این کشور است. براساس قانون مهاجرت این کشور، اتباع خارجی می‌توانند هرگونه ملک ( به غیر از زمین کشاورزی ) با ارزش حداقل صدهزار دلار آمریکا را خریداری کرده و از این طریق اقدام به دریافت اقامت این کشور کنند. اخذ اقامت گرجستان از این طریق موقت بوده و طول دوره آن یک سال می‌باشد که پس از اتمام آن، به راحتی قابل تمدید خواهد بود. تنها باید ثابت کنید که هنوز هم صاحب همان ملک هستید. در صورتیکه که قصد دریافت اقامت دائم گرجستان از طریق خرید ملک را داشته باشید، باید ملکی به ارزش حداقل 300 هزار دلار آمریکا خریداری نمایید.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده تا افراد خارجی تمایل به خرید ملک در گرجستان داشته باشند، عدم وجود مالیات نگهداری ملک بوده که بسیار حائز اهمیت و جذاب است. از طرفی قیمت املاک در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان‌تر بوده و شما می‌توانید در بهترین شهر گرجستان که تفلیس است، در یک برج لاکچری، آپارتمانی لوکس همراه با تمامی امکانات اعم از استخر، باشگاه، سالن اجتماعات و بسیاری از امکانات دیگر خریداری فرمایید.

  1. اقامت گرجستان از طریق سرمایه‌گذاری

در ماه می سال 2019، دولت گرجستان قانونی برای مهاجرت به این کشور تصویب کرد که افراد خارجی بتوانند با سرمایه‌گذاری مبلغ هزاردلار آمریکا در کسب و کارهای گرجستان، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. از آنجایی که با سرمایه‌گذاری در گرجستان ، امکان اخذ اقامت این کشور بصورت دائم وجود دارد و همچنین با دریافت این نوع اقامت، امکان استفاده از تمامی امکانات زندگی و کار همچون سایر شهروندان گرجستان وجود خواهد داشت، بسیاری از افراد مهاجرت از این طریق را ترجیح می‌دهند.

کشور گرجستان از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار بوده و همچنین در طی سال‌های اخیر موفق شده تا رشد چشمگیری از نظر اقتصادی بدست آورد. البته این امنیت اقتصادی را در پس تلاش‌های بسیار بدست آورده اما امروزه این وضعیت اقتصادی سامان‌یافته باعث شده تا سرمایه‌گذاری در این کشور، یکی از ایمن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری خارجی محسوب شود و افراد زیادی از این طریق به گرجستان مهاجرت کنند.

  1. اقامت کاری گرجستان

از دیگر روش‌های رایج و محبوب اخذ اقامت گرجستان می‌توان به اقامت کاری این کشور اشاره کرد. چنانچه قصد کار کردن به عنوان نیروی کار را دارید و می‌خواهید توسط یک شرکت فعال در کشور گرجستان به استخدام درآیید، می‌توانید این نوع اقامت را دریافت کنید که از نوع موقت بوده و براساس صلاحدید اداره مهاجرت گرجستان، بین یک تا 5 سال ارائه خواهد شد. در پایانه هر دوره می‌توانید با ارائه مدارک موردنیاز، اقامت خود را تمدید کنید.

از جمله شرایط اخذ اقامت کاری گرجستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شخص متقاضی باید 5 برابر حداقل میانگین اعلام شده توسط دولت دستمزد دریافت کند.
  • شرکت مذکور باید در ازای هر کارمند خارجی، حداقل 50هزار لاری، گردش سالیانه موردتایید اداره مالیات را داشته باشد.

البته شرایط دیگری نیز وجود دارند که در وب‌سایت سیسنوگروپ بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

  1. اقامت تحصیلی گرجستان

دریافت اقامت تحصیلی گرجستان، هم برای دانشجویان و هم برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر بوده اما هرکدام شرایط منحصر به فرد خود را دارند که در وب‌سایت سیسنوگروپ می‌توانید مطالعه فرمایید. تحصیل در گرجستان، علاوه بر امکان دریافت اقامت این کشور، مزایای زیادی را به همراه داشته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امنیت بالای این کشور اشاره کرد. بدین ترتیب دانشجویان و دانش‌آموزان و همچنین خانواده‌هایشان می‌توانند با خیال راحت این کشور را به عنوان هدف جهت تحصیل انتخاب کنند. از طرفی هزینه شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور در مقایسه با مراکز آموزشی سایر کشورها ارزان‌تر بوده و همین موضوع باعث شده تا سالانه افرادی زیادی اقدام به دریافت اقامت تحصیلی گرجستان کنند.

3

مزایای اخذ اقامت گرجستان

زندگی در هر کشوری، مزایا و معایب خود را دارد و گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کشور اوراسیایی، بدلیل اینکه اقتصاد نسبتا روبه رشدی داشته و از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده، به یکی از مهاجرپذیرترین کشورها در طی سال‌های اخیر تبدیل شده است. برای ایرانیان نیز، گرجستان محبوبیت بالایی دارد و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن نزدیکی به ایران است؛ از این رو امروزه می‌توانیم شاهد مهاجرت بسیاری از ایرانیان به این کشور باشیم. دولت گرجستان نیز روش‌های متنوعی برای اخذ اقامت این کشور ارائه کرده که همین موضوع باعث جذب بسیاری از مهاجرین و سرمایه‌گذاران خارجی شده است.

دریافت مشاوره برای دریافت اقامت گرجستان

برای دریافت اقامت گرجستان یا هر کشور خارجی، توصیه می‌شود حتما از یک تیم متخصص در این حوزه، مشاوره دریافت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. شرکت سیسنوگروپ، بصورت تخصصی در حوزه اقامت و مهاجرت به کشور گرجستان فعالیت داشته و با داشتن تیمی حرفه‌ای و مسلط به زبان‌های عربی، روسی، فارسی، انگلیسی و گرجی، آماده خدمت‌رسانی به افراد مختلف در سراسر دنیا می‌باشد.

منبع : سیسنوگروپ

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها