کدام بازار جهانی بیشترین تقاضا را برای ایفون ۱۴ خواهند داشت؟

کد خبر: 1169228

 

 

بر اساس پست جدیدی که مینگ چی کو تحلیل‌گر اپل منتشر کرده است، تقاضا برای سری آیفون 14 در بازار چین می‌تواند از دیدگاه توزیع کنندگان و خرده فروشان بیشتر از مدل‌های آیفون در سال‌های گذشته باشد. یک طی موضوعی که در توییتر مطرح شد، کو اعتقاد دارد که آخرین نظرسنجی‌های وی نشان می‌دهد که برخی از توزیع کنندگان، خرده فروشان و اسکالپرهای چینی مجبور هستند که بالاترین میزان سپرده پیش پرداخت شده را برای آیفون 14 بپردازند تا از عرضه کافی اطمینان حاصل کنند. این بدان معنی است که تقاضای آیفون 14 در بازار چین احتمالا فراتر از حد انتظار خواهد بود.

این تحلیل‌گر گزارش داده است که پیش بینی عرضه آیفون 14 تامین کنندگان قطعات و EMS به ترتیب در حدود ۱۰۰ میلیون و ۹۰ میلیون دستگاه تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ بوده است. این روند می‌تواند بدان معنی باشد که یک تقاضای قوی برای آیفون 14 در بازار چین، ممکن است که نگرانی‌ها در مورد کاهش سفارشات باقی مانده آیفون 14 پس از عرضه را کاهش دهد. همان‌طور که در مورد نسل سوم آیفون SE هم دقیقا چنین اتفاقی رخ داده بود. آیفون 13 در سطح جهانی مورد توجه زیادی قرار گرفت، اما فروش آیفون‌‌های ینی سالانه ۴ درصد کاهش را نشان می‌داد. گزارش‌های دیگر هم نشان می‌دهد که اپل همچنان بزرگ‌ترین برنده در فروش گوشی‌های هوشمند در طول رویداد 6.18 بوده است.

استقبال چشمگیر از آیفون 14 در کشور چین

رویداد 6.18 مربوط به بزرگ‌ترین جشنواره خرید در این کشور است که درآمد بیشتری نسبت به جمعه سیاه، سایبرماندی و همچنین روز پرایم آمازون دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده جدید، ۱۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در جشنواره خرید آنلاین 6.18 در چین طی امسال فروخته شد که ۲۵ درصد کاهش نسبت به مدل مشابه سال گذشته داشته است. اپل رهبری خود را با قیمت برندهای چینی مستحکم کرده است و شیائومی و آنر هم در لیست بعدی فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور قرار دارند. پنگ پنگ که تحلیل‌گر Strategy Analytics شناخته می‌شود، در این رابطه اظهار نظر کرده است.

او می‌گوید: «اپل با عملکرد چشم‌گیر در جشنواره 6.18 امسال رهبری خودش را در بازار مستحکم کرده است. اپل با فروش نزدیک به ۷ میلیون دستگاه آیفون از بازار پیش می‌گیرد که نسبت به مدل مشابه سال قبل، منفی ۴ درصد کاهش داشته است. ما تخمین می‌زنیم که اپل درآمدی معادل ۴۱.۵ میلیارد یوان معادل ۶.۳ میلیون دلار آمریکا داشته باشد. اپل از نظر سهم درآمد در همه پلتفرم‌های اصلی یعنی TMall، JD و Pinduoduo هم در رتبه ابتدایی قرار دارد». انتظار داریم که اپل برای سری آیفون 14 خود یکی از مهم‌ترین ارتقاها را به ارمغان بیاورد. با مدل جدید مکس، مدل‌های معمولی با باتری و نمایشگرهای بزرگ‌تر باز می‌گردند.

تجربه بهترین تکنولوژی‌ها با خرید آیفون 14 پرو مکس

شایعات زیادی وجود دارد که گویا این شرکت تغییرات زیادی در دستگاه‌های رده بالای خود ایجاد می‌کند. شایعه شده است که آیفون 14 پرو و همچنین با خرید آیفون 14 پرو مکس می‌توانید به طراحی جدید، دوربین‌های اصلی بهبود یافته، دوربین جلویی اصلاح شده و تراشه A16 دسترسی پیدا کنید. این گوشی‌ها شباهت‌هایی هم نسبت به سال گذشته خواهند داشت که کاملا طبیعی است و بیشترین میزان شباهت هم احتمالا در طراحی و همچنین نمایشگر دیده می‌شود. اپل سال گذشته نمایشگر خود را به نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز مجهز کرد و گمان نمی‌کنیم که تغییرات دیگری هم برای امسال داشته باشیم.

آیفون 14 پرو مکس احتمالا از نظر طراحی، قرار است که ناچ صفحه نمایش را کنار بگذارد. این موضوع از طرف منابع متعدد بیان شده است و اولین شایعه هم به سپتامبر سال گذشته بازمی‌گردد که رندری در این رابطه منتشر شده و ناچ صفحه نمایش در آن حذف شده بود. این تصویر به وجود یک حفره کوچک دوربین در جای این فناوری اشاره دارد و دقیقا شکل و شمایلی مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی را داشت. همچنان، برجستگی دوربین هم در قسمت پشتی بسیار کمتر بود و ظاهرا گوشی برای رسیدن به این هدف، ضخامت خود را بیشتر خواهد کرد.

مشخصات و ویژگی‌های برتر

طبق گزارش‌ها، تراشه A16 امسال تنها برای گوشی‌های پرو آیفون 14 ارائه می‌شوند و مدل‌های استاندارد هم از A15 استفاده می‌کنند. میزان ارتقای این تراشه جدید هنوز مشخص نشده است. برخی از منابع می‌گویند که ممکن است با یک فرایند ۴ نانومتری یا حتی ۳ نانومتری روبرو باشیم و این در حالی است که گوشی‌های سال گذشته از فناوری ۵ نانومتری برای تراشه A15 استفاده کرده بودند. آخرین شایعات در مورد آیفون 14 هم نشان می‌دهد که همان ۵ نانومتر برای A16 هم تکرار خواهد شد. اعداد کوچکتر برای فناوری ساخت بهتر هستند و حرکت به سمت عدد کوچک‌تر نشان می‌دهد که قدرت یا کارایی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

البته حتی اگر در فناوری 5 نانومتری باقی بمانیم، مطمئنا شاهد بهبودهایی خواهیم بود. رم هم در عین حال ممکن است بسته به اینکه به کدام شایعه‌ها توجه کنید، ۶ یا ۸ گیگابایتی باشد. با این حال، ادعاهای مربوط به ۶ گیگابایت بیشتر بوده است و نوع این حافظه هم قرار است نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کند. گفته می‌شود که حتی اگر گوشی ۶ گیگابایتی داشته باشیم، باز هم با ارتقا به نوع LPDDR5 سریع‌تر و کم مصرف‌تر، شرایط بهتری خواهیم داشت. فضای ذخیره سازی می‌تواند افزایش قابل توجهی داشته باشد و به طور بالقوه، قرار است که حافظه ۲ ترابایتی هم داشته باشیم. این دو برابر حافظه حداکثری است که در آیفون 13 پرو مکس داشتیم.

خرید مطمئن و به صرفه محصولات اپل از بازرگانی سیب

بازرگانی سیب به‌عنوان یکی از ارائه کنندگان محصولات اپل، قصد دارد که امکان خرید آیفون 14 پرو مکس و دیگر مدل‌های سری آیفون 14 را به‌صورت اقساطی برای علاقه‌مندان فراهم کند. تنها کافی است که ۴۰ درصد از مبلغ کل گوشی‌ها را به‌صورت نقدی و به‌عنوان پیش پرداخت ارائه کرده و مابقی مبلغ را هم در اقساطی ۳ الی ۱۲ ماهه پرداخت کنید. بررسی‌های لازم را از طریق محاسبه‌گر سایت بازرگانی سیب انجام داده و سپس با فراهم کردن مدارکی مانند دسته چک، کارت شناسایی، صاحب چک، سند یا اجاره نامه یا موارد مشابه، می‌توانید به فروشگاه مراجعه کرده و خرید خود را نهایی کنید.

 

برچسب ها : آیفون 14,آیفون 14 پرو,آیفون 14 پرو مکس,بازرگانی سیب

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها