زبان های مهم طراحی سایت کدامند؟

کد خبر: 1170486
زبان های مهم طراحی سایت کدامند؟

 

 

 

طراحی سایت، یکی از حوزه‌های پرطرفدار برنامه‌نویسی است که خود به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود. اگر قصد داشته باشید در این حوزه مشغول به فعالیت شوید، نیاز است تا یک سری زبان‌های برنامه نویسی را یاد بگیرید.‌ هر یک از زبان‌های برنامه نویسی مرتبط با حوزه طراحی سایت در بخش خاصی کاربرد دارند و شما ابتدا باید بدانید که نقشه‌ راه‌تان به چه صورت است و با آگاهی کامل فرایند یادگیری خود را شروع کنید. در این مطلب به بررسی زبان های مهم طراحی سایت می‌پردازیم و به طور کلی شما را با آنها آشنا می‌کنیم. 

همچنین در صورتی که به یادگیری زبان‌های برنامه نویسی علاقه دارید، می‌توانید در دوره‌های جامع و رایگان آکادمی برنامه نویسی سبزلرن شرکت کنید. 

 

 

Html 

یکی از زبان های مهم طراحی سایت html است که پایه تمام طراحی‌ها در این حوزه را را تشکیل می‌دهد. زبان html در دسته زبان‌های نشانه گذاری قرار می‌گیرد و نسبت به دیگر زبان‌های برنامه نویسی، ساختاری ساده‌ و قابل فهم‌ تری دارد. Html در واقع زبان استاندارد صفحات وب است که با استفاده از آن می‌توان با توجه به سطح نیاز و موارد خواسته شده، انواع صفحات را طراحی و شخصی سازی کرد.

 

با استفاده از تگ‌های زبان html می‌توان المان‌های مختلفی را در صفحه قرار داد به طوری که برای کاربر قابل نمایش باشند؛ چرا که html یک زبان سمت کاربر است و در حوزه فرانت اند طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. یعنی برای اسکلت بندی صفحات و تعیین ساختار کلی و جزئی وب سایت کاربرد دارد. یادگیری زبان html چالش‌ها و دردسرهای زیادی ندارد و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی آن را به صورت کلی فرا بگیرید و در حوزه طراحی سایت از این زبان استفاده کنید. در حال حاضر برای آموزش html منابع رایگان زیادی وجود دارد و به همین واسطه می‌توانید به صورت رایگان و جامع این زبان را فرا بگیرید. 

 

 

Css 

Css نیز یک زبان نشانه گذاری است که به صورت مکمل با htmlدر حوزه فرانت اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

با استفاده از زبان css می‌توان صفحات طراحی شده را شخصی سازی و سفارشی سازی کرد. در واقع کاربرد اصلی css در تعیین چیدمان و نوع المان صفحات در هنگام صفحه آرایی است. با استفاده از تگ‌های css قابلیت تغییر سایز، فونت، اندازه، رنگ، اعمال انیمیشن و… در صفحات فراهم می‌شود و به راحتی می‌توان مطابق با نوع سایت، این موارد را در صفحات اعمال کرد و تغییر داد. Css نیز یک استاندارد تعریف شده برای صفحات وب است که تغییرات آن بر روی تمام مرورگرها قابل پوشش و برای کاربران قابل رویت است. 

 

 

 

به عبارتی می‌توان گفت css لباس و آرایشی است که برای صفحات html، طراحی و استفاده می‌شود. شما با استفاده از این زبان دستتان در طراحی و استایل دهی به صفحات کاملا باز است و می‌توانید موارد دلخواه خود را بر روی سایت اعمال کنید. 

برای آموزش css ابتدا نیاز است که زبان html را به عنوان یک پیش نیاز اصلی به خوبی یاد بگیرید تا با چالش و سردرگمی مواجه نشوید. بعد از فراگیری html، یادگیری زبان css کاملا ساده و قابل فهم خواهد بود. 

 

 

جاوا اسکریپت 

به عنوان یکی دیگر از زبان های مهم طراحی سایت باید به جاوا اسکریپت اشاره کنیم. این زبان در کنار زبان‌های html و css نقشی اساسی در طراحی و توسعه وب دارد که در حال حاضر تقریبا جایگزین بهتر و قوی تری ندارد. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا و سمت کلاینت یا همان سمت کاربر است که با استفاده از آن می‌توان المان‌های موجود در صفحات وب را هوشمند کرد.

 

 

 

 

در واقع این زبان رابطی میان بخش فرانت اند با بک اند وب سایت است و بین طراحی ظاهری و کدهای سمت سرور یک پل ارتباطی برقرار می‌کند. در نتیجه نقش کلیدی و مهمی در توسعه وب دارد. با وجود این زبان می‌توان انواع صفحات واکنش گرا و هوشمند را طراحی کرد و در صورت نیاز بر روی آنها تغییراتی اعمال کرد. 

به طور کلی یادگیری زبان جاوا اسکریپت نیز برای افرادی که قصد دارند به صورت حرفه‌ای در حوزه طراحی سایت و توسعه وب فعالیت داشته باشند، واجب و مهم است و پیشنهاد می‌کنیم بعد از یادگیری html و css، این زبان را نیز به خوبی یاد بگیرید.  

 

 

Php 

زبان php نیز در دسته زبان های مهم طراحی سایت قرار می‌گیرد. این زبان در سمت سرور کاربرد دارد و مانند زبان‌های html و css کدهای آن به صورت مستقیم برای کاربر قابل مشاهده نیست. این زبان در حوزه بک اند طراحی سایت کاربرد دارد و متن باز است. در حال حاضر php بر روی پلتفرم‌های مطرح از قبیل ویندوز، لینوکس و مکینتاش قابل استفاده و اجرا است. اگر قصد دارید در حوزه بک اند توسعه وب فعالیت داشته باشید، php یک گزینه اصلی برای یادگیری به حساب می‌آید. 

 

 

پایتون 

در آخر می‌توانیم به پایتون نیز اشاره کنیم که همانند php در حوزه بک اند و سمت سرور کاربرد دارد. پایتون که در حال حاضر یکی از زبان‌های محبوب برنامه نویسی است، در چند حوزه از قبیل توسعه وب، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، برنامه نویسی دسکتاپ و امنیت شبکه کاربرد پر رنگی دارد و فقط مخصوص حوزه طراحی سایت نیست؛ اما در این حوزه نیز قوی است و توانسته با زبان هایی مثل php رقابت کند. 

 

 

 

 

یکی از مزیت‌های اصلی پایتون ساختار ساده و قابل فهم آن است که سبب شده افراد آماتور راحت تر بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و این زبان را یاد بگیرند.  

 

 

طراحی سایت، یک حوزه آینده دار 

در این مطلب به بررسی زبان های مهم طراحی سایت پرداختیم و به شما گفتیم که برای شروع یادگیری، چه گزینه‌هایی را در اختیار دارید. حالا می‌توانید با بررسی بیشتر و در نظر گرفتن اهداف و علایق خود، هر یک از زبان‌های معرفی شده را با استفاده از منابع رایگان‌ موجود فرا بگیرید و در حوزه تخصصی مربوطه مشغول به فعالیت شوید. 

به طور کلی حوزه طراحی سایت امروزه به واسطه گسترش و افزایش روز افزون کسب و‌کارهای اینترنتی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. در نتیجه بازار کار مطلوبی دارد و آینده روشنی برای آن پیش‌بینی می‌شود. 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها